Dap Pas

DAP DAN SEBARAN KOMUNIS MODENNYA! RAMAI ORANG KITA SUDAH YAKIN UNTUK UBAH KERAJAAN DEMI KOMUNISME?

Sejak 2008, titik tolak Dap berkuasa, menjadikan gabungan pakatan ibarat terkuat dan berpotensi untuk menjadi penganti kerajaan yang sedia ada sekarang.

Gabungan hebat Dap, Pkr dan Pas membentuk satu entiti paling kuat dan hebat.

Itu hanyalah diatas kertas, Pas sudah sedar siapa Dap, Umno sudah bongkarkan berkali-kali wajah sebenar Dap, sampai ada satu masa sebelum Pru13 lepas, ada dikalangan pengikut Pas yakin kerjasama dengan Dap lebih baik dan Islamik dari Umno.

Anda bayangkan diceramah Pas, wakil pemimpin Dap mampu berhujah dengan ayat-ayat Al-Quran, hadis, malah bertakbir, yang sahutnya penyokong Pas.

Pemimpin Dap mampu berwajah-wajah demi menarik orang melayu menerima mereka, pakai kopiah, pergi ke surau, masuk surau, masuk masjid, makan pakai tangan, sudahnya itu hanyalah hipokrit tahap teratas untuk umat Islam Melayu.

Pas pula egonya usah cakap, habis lipat 18 diaorang canang, katanya Pas sudah berjaya mengIslamkan Dap. Fuh.. Ayat... Memang lagend. Hakikat, semua tau.

Akhirnya, perancangan Allah itu hebat, Pas dan Dap sudah tidak boleh dekat. Mereka ibarat taiko vs abang long. Dramanya sehingga wujudnya pecahan dari Pas, parti Amanah. Yang ketawa Dap juga, berjurai-jurai air mata mereka ketawa sebabnya pecahan orang melayu dah menjadi 3-5 pecahan.

Itupun bila Umno ajak Pas bekerjasama, punya galak pula dihina bagai katanya Umno sudah tenat baru nak hulur tangan persahabatan, kata Tuan Ibrahim.

Jadi mungkin era kuasa Melayu sudah sampai waktunya? Hanya Allah mengatahuinya.

Makin Jelas DAP Ada DNA Komunis

December 28, 2015

AIDCNews – Semakin jelas DAP yang diasaskan oleh Ahli Parlimen PAP Bangsar, Devan Nair pada tahun 1966 mempunyai elemen Komunis.

Pada mulanya, Nair cuba menghidupkan semula PAP, sebuah parti dari Singapura PAP (People Action Parti) atau PETIR (Parti Tindakan Rakyat) di Malaysia, tetapi kerana Malaysia telah berpisah dengan Singapurapada 9 September 1965,usaha itu menemui kegagalan.

Oleh itu Nair menggunakan nama baharu dengan membuang perkataan ‘People’ diganti dengan ‘Democratic’, dari ‘People Action Party’ (PAP) menjadi Democratic Action Party (DAP).

Walaupun nama berbeza, namun perlembagaan DAP termasuk berkenaan tata cara pemilihan pemegang-pemegang jawatan parti disalin daripada PAP Singapura.

Pendaftaran DAP diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan pada 19 Mac 1966.“Devan Nair, James Puthucheary dan Lim Chin Siong telah dianggap oleh pihak keselamatan British yang menjajah Singapura ketika itu sebagai ‘open front leader’ Parti Komunis Malaya (PKM).

“Perkara ini didedahkan Richard Clutterbuck, “Conflict and Violence in Singapore and Malaysia 1945-1983,” Graham Brash (Pte.) Ltd, Singapore, 1984, halaman 66 dan 99,” dedah AIDC.

Selanjutnya sila baca tulisan terbaharu AIDC bertajuk “Singapura Sudah Berminat Lima Negeri Tanah Melayu Sejak 1964.

”Sementara itu,Neezam Perkasa merujuk kembali pendedahan AIDCNews 4 Julai lalu yang membuktikan DAP mempunyai elemen Komunis.

“Bila aku kata DAP adalah serpihan Komunis, ramai dikalangan bangsa Melayu kita terutamanya padayang menyokong perjuangan DAP menolaknya. Sekarang apa lagi mahu disembunyikan jika ianya adalah benar. “Siapa lagi yang memperjuangkan DAP? Siapa lagi yang mahu lihat negara kita di bawah telunjuk Cina DAP ini lagi?

“Sedarlah wahai anak bangsa jangan kamu terpedaya dengandakyah DAP kerana matlamat mereka sama dengan komunis tetapi mereka lakukan dengan cara berpolitik bukan lagi dengan mengangkat senjata. Tapi matlamat mereka tetap sama.“Bangsa Melayu kita yang masih lagi dok memuja perjuangan bekas serpihan komunisini lagi tanpa menyedari kamu juga memperjuangkan komunis ala moden ini,” katanya.

Pendedahan AIDCNews 4 Julai lalu yang bertajuk “Pemuda DAP Nyanyi Lagu Komunis” menyebut kenyataan pegawai eksekutifkanan badan pemikir DAP Kerajaan Pulau Pinang, Penang Institute, Steven Sim Chee Keong mengakui bahawa Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) pernah menyanyikan lagu Komunis dalam kongres Pemuda DAP.

Lagu komunis yang dimaksudkan itu berjudul “Internationale”“Sejarah asal usul lagu Internationale. Pemuda Sosialis DAP menyanyikan lagu ini semasa Kongress sayap pemuda tersebut,” kata Steven Sim dalam Facebooknya.

Steven, aktivis DAPSY Pulau Pinang dan juga Ahli Parlimen DAP Bukit Mertajam berkata lagu Internationale sudah dinyanyikan dalam sayap pemuda parti itu sejak dari tahun 2012.“DAPSY Pulau Pinang memimpin dengan menyanyikan lagu Internationale dalam bahasa kebangsaan buat pertama kalinya,” katanya dalamTwitter.

Mengulas mengenai isu itu, Neezam Perkasa berkata menyanyikan laguKomunis-Internationale dan perjuangan DAP yang memertabatkan Malaysian Malaysia mempunyai perkaitan.“Ingatlah kembali tema DAP iaitu MALAYSIAN MALAYSIA.

Apakah maksud MALAYSIAN MALAYSIA ini? Bukankah maksudnya memberi hak kesamarataan terhadap semua kaum. Bukankah ianya sama juga dengan apa yang diperjuangkan oleh PKM dahulu?

“Bukalah mata wahai bangsaku. Jangan kita percaya pada Cina(DAP) dari serpihan Komunisini. Jangan gadaikan anak cucu kita kerana terlalu percaya dengan DAP.

.“Mari kita sama-sama menolak DAP. Apakah kamu semua sanggup atau masih lagi percaya pada DAP ini lagi?,” katanya lagi.

https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/28/makin-jelas-dap-ada-dna-komunis/?_e_pi_=7% 2CPAGE_ID10%2C7910896657

#ABCD
#MelayuBersatu

10 ulasan:

politik

BERI NAJIB RAZAK PELUANG

Sememangnya bukan mudah untuk menghadapi keadaan dunia celik IT era fitnah yang macam air.

Bukan mudah menjadi Najib Razak, segerombolan musuh pelbagai rupa merenyok tanpa belas kepadanya.

Tetapi dia tahu, nak memahami rakyat yang seramai 30 juta bukan satu perkara mudah, bukan mudah dah puaskan hati semua orang.

Musuh-musuhnya tanpa henti menyerang, memalukan dirinya dan keluarga, hanya orang berjiwa besar sahaja yang mampu bertahan, fitnah, caci, maki, hamun, hina dan pelbagai tohmahan dia alami, sekiranya berlaku kepada kita, agaknya apa kita akan buat?

Yang baik selalu akan dikeji, yang gelap jiwa selalunya akan disanjung ibarat hero. Itulah terjadi sekarang.

Yang penting, minda dan cara negatif jarang boleh menang dengan mudah.

BERI NAJIB RAZAK PELUANG - SULTAN JOHOR SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR

Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diberi peluang seperti perdana menteri terdahulu yang
juga melakukan kesilapan. Sambil menegaskan baginda tidak memihak sesiapa, katanya Najib tetap adalah perdana menteri.

"Saya tahu perdana menteri banyak dibidas tetapi saya kata berikannya peluang. "Terdapat isu-isu yang masih perlu ditangani, perlu meyakinkan rakyat, yang perlukan jawapan, tetapi saya mesti katakan bahawa ini juga harus ada kesudahannya.

"Setiap daripada kita ada membuat kesilapan tetapi kita mesti sedia belajar, betulkan kesalahan dan lakukan apa yang betul,” titah baginda dalam temu bual eksklusif dengan The Star.

Sultan Ibrahim juga menegaskan bahawa kedudukan baginda adalah di atas politik dan tidak akan menyebelahi mana-mana pihak termasuk antara Najib dan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Baginda bertitah setiap kali bertemu dengan sama ada Muhyiddin atau Najib, baginda cuba mengelakkan diri daripada bercakap tentang politik.

"(Muhyiddin) ada luahkan rasa tidak puas hati. Saya dengar dan menyimpannya. Saya juga berjumpa dengan perdana menteri dan elakkan bercakap mengenai politik
dengannya.
"Biarlah ahli politik kendalikan hal politik. Saya di atas politik. Jika beliau (perdana menteri) memerlukan nasihat, saya di sini sebagai kawan," katanya.

Baginda berkata selain mesyuarat rasmi, Najib sering kali juga mengadapnya untuk tujuan tidak rasmi di mana kedua-dua mereka membincangkan isu-isu negeri.

Ini termasuk keperluan untuk meningkatkan kerjasama dengan Singapura yang menurut baginda difahami oleh Najib lebih baik berbanding pemimpin terdahulu.

"Saya tidak mahu ungkit kisah lalu dan saya tidak ingin menyelar mana-mana ahli politik, sama ada yang masih aktif atau sudah bersara. Perdana Menteri memahami dan menghargai keperluan untuk bekerjasama dan tidak mengulangi kesilapan masa lalu.

"Saya dapati sukar untuk memahami rasional ataupun tidak rasional mana-mana pemimpin Malaysia yang mahu negara ini bergaduh dengan Singapura. Ini adalah apa yang saya panggil PEMIKIRAN BENGKOK," katanya.

Walaupun baginda tidak menyebut mana- mana nama, tetapi Sultan Ibrahim dipercayai merujuk kepada pengkritik lantang Singapura iaitu bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Mahathir dilaporkan menuduh Najib ‘tunduk’ kepada jiran di selatan negara dengan membatalkan apa yang dikenali sebagai projek "jambatan bengkok".

16 ulasan:

Najib Razak

ARAB SAUDI TIRU MALAYSIA UNTUK MANTAPKAN EKONOMI? RAFIZI MANA RAFIZI?

Pernah diberitahu, ekonomi dunia bakal jatuh sangat teruk dijangkakan pada 2017-18, jadi setiap negara sudah dimaklumkan perihal rumit ini, berdasarkan harga minyak mentah yang jatuh merundum sehingga tiada nilai yang menguntungkan bagi pengeluar minnyak buat masa ini.

Dijangkakan harga komuniti minyak dunia akan turun lagi, jadi ekonomi dunia bakal kacau bilau.

Apa solutionnya? Apakah perancangannya? Tu sebab idea tidak popular dari DS Najib banyak negara melihatnya dengan satu idea yang sangat positif.

GST dan 1MDB, perancangan jangka panjang yang taktikal, tetapi bagi penganut persepsi, Rafizi dan Tun M sahajalah mampu menaikkan ekonomi dalam keadaan kritikal ketika ini hanya dengan membuat andaian, hebat bukan?

Biasanya tindakan yang tidak popular itu akan membuatkan segalanya negatif, tetapi mampu memberi satu jawapan positif untuk tindakan tidak popular itu untuk semua, faham ke tidak?

SAUDI BAKAL MENCONTOHI LANGKAH MALAYSIA MEMPELBAGAIKAN SUMBER PENDAPATAN (TERMASUK GST) BAGI MENANGANI KEJATUHAN HARGA MINYAK

Pada tahun 2009, 41.3% daripada pendapatan negara adalah dari sektor minyak dan gas - berjumlah RM 85.1 bilion keseluruhan pada tahun 2009.

Pada tahun ini, pendapatan untuk sektor berkenaan dijangka berjumlah RM 31 bilion sahaja - berkemungkinan akan menjadi lebih rendah kerana ia mengikut jangkaan harga minyak Brent pada nilai US$48 setong. Pada masa ini, harga minyak Brent ialah US$ 37.80 setong.

Ini bermakna lebih kurang RM 60 bilion hingga RM 70 bilion daripada pendapatan negara akan berkurangan pada tahun 2016 berbanding tahun 2009 - jadi, dari mana tambahan RM 70 bilion setahun boleh diperoleh untuk menyelamatkan ekonomi kita?

Pada tahun 2009, kerajaan memperkenalkan ETP dan Model Ekonomi Baru 2009 kerana sudah menjangkakan senario seperti ini mungkin akan berlaku.  Lihat
http://www.epu.gov.my/epu-theme/pdf/nem.pdf

"Dari pertengahan 1970-an, sumbangan daripada minyak dan gas meningkat dan kini menyumbang kira-kira 40% daripada jumlah hasil kerajaan. MBE mencadangkan beberapa pembaharuan dalam mempelbagaikan sumber-sumber pendapatan negara.  Asas cukai yang lebih luas adalah satu bahagian penting dalam pembaharuan, di mana pengenalan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) adalah komponen utama.

Asas cukai yang lebih pelbagai diperlukan untuk mengimbangi pengurangan hasil daripada sektor minyak dan gas pada masa hadapan. Secara keseluruhan, satu lagi matlamat pembaharuan fiskal adalah untuk mengurangkan kadar cukai peribadi dan korporat, yang akan memberi insentif kepada individu dan syarikat untuk meningkatkan pendapatan dan keuntungan mereka."

"Dengan rizab minyak sebanyak 4 bilion tong dan kadar pengeluaran kira-kira 250 juta tong setahun, mempelbagaikan sumber pendapatan boleh membantu negara membuat persiapan apabila rizab minyak berkurangan,"

Ini adalah masalah yang tidak pernah dihadapi dan tidak juga cuba untuk ditangani oleh kerajaan di bawah pimpinan Tun Mahathir - itulah sebabnya mereka tidak berani untuk melaksanakan GST dan pembaharuan cukai yang lain.

Dan kerajaan Tun M mungkin juga tidak membayangkan bahawa satu hari nanti penggunaan minyak dalam negara akan melebihi pengeluaran minyak negara kita - yang mana betul-betul telah berlaku pada tahun 2013 dan 2014.

Dengan perancangan yang teliti oleh Kementerian Kewangan, EPU dan PEMANDU sebagai sebahagian daripada ETP pada tahun 2009, kebergantungan negara kita kepada sektor minyak telah menurun daripada paras bahaya iaitu 41.3% pada tahun 2009 kepada hanya 14.1% atau lebih rendah pada tahun 2016.

Malah, walaupun harga minyak dan gas menurun pada paras sangat rendah, eksport Malaysia terus berkembang manakala pendapatan negara kekal stabil manakala ekonomi domestik terus berkembang dan negara kita meneruskan trajektori pertumbuhannya.

Tidak seperti negara-negara lain yang bergantung kepada sektor minyak dan komoditi, langkah yang sengaja dan dirancang untuk mengurangkan kebergantungan negara sejak lebih daripada 6 tahun yang lalu menyebabkan kedudukan kewangan Malaysia kurang terdedah kepada penurunan harga tenaga global.

Jika kerajaan tidak mempunyai pandangan jauh dan disiplin untuk mengurangkan kebergantungan ini, ia boleh menjadi masalah besar kepada Malaysia pada tahun ini dan tahun depan.

Semalam, Raja Arab Saudi telah mengarahkan pembaharuan ekonomi untuk mempelbagaikan sumber pendapatan dan mengurangkan kebergantungan yang tinggi terhadap minyak berikutan penurunan mendadak harga minyak mentah - dengan salah satu daripada langkah yang diambil oleh Saudi dan negara Arab yang lain ialah perlaksanaan cukai GST dalam masa terdekat ini.

Mari berikan kredit kepada pihak yang menjayakannya

PEMANDU, Idris Jala, EPU dan Perdana Menteri Najib Razak sememangnya berhak mendapat kredit kerana telah menjangkakan dan mempersiapkan negara dengan langkah-langkah pencegahan untuk menyelesaikan masalah ini dan meletakkan Malaysia pada landasan yang kukuh.

Sumber :
http://www.yourmiddleeast.com/business/saudi-to-diversify-economy-away-from-oil-king-salman_37609

19 ulasan:

UMNO PAS

DAP DAH MULAKAN STRATEGI DOMINAN KE PUTRAJAYA PADA PRU 14, KITA MASIH BERTELAGAH SEBAB INGIN TUNJUK SIAPA PALING ISLAM!!

Permasalahan mudah, politik sudah rosakkan ukhwah kita dan mengepalai perpecahan itu dengan lebih sistematik.

Matematik mudah, pakatan memerintah, kepalanya walau orang Islam, tetapi yang memberi segala apa keputusan adalah si dominannya yang bakal kawal selia apa saja, hal ehwal bumiputra, Islam, hak istimewa dan ekonomi.

Bukan kerana Umno itu sempurna, Pas itu maksum, ini berkisar kuasa mutlak umat Islam dalam memerintah, apa guna sembang ligat, kalau yang memberi keputusan adalah Kiasu?

Mahu tak mahu, ego dalam berpolitik buanglah ke laut, Jadi kesimpulannya, Pan dan Pkr tidak relevan dalam memberi harapan kepada umat Islam.

Hanya ada Umno dan Pas. Itu harapan kepada umat Islam di Malaysia.

MESTI ISLAM KETUAI KERAJAAN

Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

BATU PAHAT: Kerajaan Malaysia mestilah diketuai oleh orang Islam dalam realiti penduduk negara ini adalah terdiri daripada majoriti Muslim, sementara agama-agama lain hanya merupakan minoriti, demikian menurut Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Katanya, PAS berpegang kepada perkara itu sebagai prinsip dasar dan tidak boleh menerima pembentukan kerajaan majoriti bukan Islam, sedangkan 60 peratus penduduk Malaysia adalah beragama Islam, berbanding 40 peratus bakinya terdiri daripada pelbagai agama.

“Maka dalam konteks negara Malaysia, majoriti rakyat adalah orang Melayu Islam. Mesti terima hakikat, Melayu Islam memimpin negara. Sama ada nak cara Umno, (atau) cara PAS, itu bab lain. Kita (rakyat) dah lama dah (dengan) cara Umno (memerintah), mari (pilih) cara PAS (perintah) pula.

“Ataupun Umno bersedia untuk membuat perubahan, balik (kembali) kepada Islam. PAS tidak akan berganjak dengan perjuangan Islam. PAS mahu Malaysia diperintah oleh orang Islam. Orang bukan Islam tidak boleh mengepalai negara,” tegasnya pada program Nadwah Pemerkasaan Duat (Nekad) 11.0 di Parit Haji Salleh Ros, di sini 19 Disember lalu.

Menurut Tuan Guru, dalam fekah dan sejarah politik, hanya pemerintahan Islam sahaja yang terbukti mampu memberi keadilan kepada semua pihak termasuk pelbagai agama dan bangsa.

Terang beliau, berdasarkan keputusan PRU13 lalu, kedudukan kerusi Parlimen tidak selari dengan taburan penduduk dalam negara.

Ujarnya, ketika Umno adalah majoriti daripada 133 kerusi BN, kerusi Ahli Parlimen Islam Melayu dari blok pembangkang hanya berjumlah 39 kerusi, manakala bukan Islam pula sebanyak 50 kerusi.

“Mengikut politik Islam, ini salah. Islam mesti berkuasa. Ini pandangan PAS. Ada dalam kalangan Pakatan Rakyat, mahu ke Putrajaya tidak peduli majoriti bukan Islam menang pun tak apa. Ada orang, dia nak menang di Johor, sanggup jadi alat DAP, tak boleh.

“Saya kata tak boleh, PAS tak boleh terima. Kita boleh kerjasama, tetapi Islam mesti berkuasa,” tegasnya yang juga Ahli Parlimen Marang.

Katanya, semua pihak tahu mengenai masalah Umno, tetapi Pakatan Rakyat juga ada masalah di mana Islam tidak menguasai.

Tegas beliau, orang Islam tidak boleh mengizinkan bukan Islam menguasai kerajaan dan berlaku campur tangan terhadap Islam sepertimana dilakukan Amerika, China dan kuasa besar lain.

“Kita berbalah, berbalahlah dengan Umno, tetapi kuasa politik Islam Melayu mesti dipelihara. Ini tanggung jawab kita. Maka kita ajak Umno balik semula kepada Islam. Salah ke kita ajak Umno balik semula kepada Islam? Tidak salah. Umno kata dia nak ke Islam, PAS kata nak ke Islam, mari kita bincang.

“Bagaimana nak laksanakan Islam itu? Selamatkan negara dengan Islam. Ini tanggung jawab kita. Kita mahu orang Islam yang berkuasa di negara ini. Selamatkan orang dengan Islam. Dalam hal ini, PAS tidak keras, cuma media dia sengaja nak laga-lagakan.

“Kita berlawan pilihan raya (menentang Umno). Tetapi kita harap rakyat berfikir dengan matang. Jangan selama-lamanya beri (undi) ke Umno. Berilah juga kepada PAS (menjadi) kerajaan sekali, tengok kita memerintah bagaimana.

“Kita boleh berbeza pendapat, boleh jadi pembangkang, pembangkang yang menasihat. Ada orang kata tak boleh menasihat, kena bangkang terus, itu bercanggah dengan Quran,” ujarnya mengaitkan kisah dakwah Nabi Nuh, Nabi Musa dan Nabi Harun sebagai sandaran.

Terangnya, kumpulan majoriti Islam yang menguasai negara juga mestilah mengikut kaum paling ramai, kuat dan berpengaruh sepertimana sejarah Islam dipimpin oleh Quraisy, diikuti Qurdish dan Turki.

Tegas beliau, PAS menolak sikap DAP dan parti sepertinya yang berjuang ke arah menguasai Malaysia secara kepentingan perkauman tanpa menangani realiti masyarakat majmuk negara ini dengan sebaiknya.

“DAP nak buat Pilihan Raya Majlis Perbandaran, saya tak setuju. Pilihan raya yang dibuat itu berdasarkan penduduk bandar. Kalau dibuat pemilihan itu, maka 90 peratus lebih bandar dikuasai oleh satu kaum sahaja.

“Sedangkan mengikut ilmu kemasyarakatan, sesuatu bandar tidak boleh hidup dengan penduduk bandar sahaja. Dia hidup dengan peniaga kecil, pemandu teksi, dia hidup dengan berbagai-bagai kalangan,” jelasnya.

4 ulasan:

Gerila Media

Kewujudan macam cendawan blog-blog hantu untuk merosakkan minda nitizen, takkan biarkan je kot?

Perang propaganda terbaru dari pembangkang, unit-unit ini cukup tersusun kerja gerila mereka, mudah sahaja, buatkan tajuk blog yang berkaitan DS Najib, DS Rosmah, tajuknya cukup tragis, share ke group-group bisnes, group bikers, group sekolah, group kawan-kawan kolej/Universiti dan group family, maka kerosakan dari fitnah itu bermula dengan hanya satu klik.

Jangan pandang enteng, walaupun tajuk dan cerita memang fitnah dan meragukan, ia tetap memberi impak negatif kepada golongan nitizen, bayangkan berjuta-juta hanya baca pada tajuk.

Kepada SKMM bertindaklah, selagi ada kuasa, berlawanlan dengan pejuang gerila radikal dari pembangkang yang sememangnya dilatih sampai ke luar negara untuk belajar senjata media cyber begini.

Jangan pandang kecik anak perang gerila begini, buruk padahnya.

Unit anti perang gerila ni taknak ke diwujudkan? Perang sudah masuk cara baru dan sangat radikal, jika tunggu, pasti jahanam di kemudian hari.

7 ulasan:

Najib Razak

PELURU AKHIR "UNDUR NAJIB" BAKAL MEROSAKKAN IMPLIKASI DAN IMEJ BEKAS TPM?

Tidak dipastikan, adakah benar peluru penghabisan untuk pereka situasi sebenar agenda "Undur Najib" bakal merosakkan sama sekali imej beliau yang sebelum ini orang ingat terlalu suci.

Adakah benar juga, Tun M hanyalah subjektif semata-mata untuk strategi "Undur Najib" yang dimulakan sejak awal tahun 2015.

Kemuncaknya pada pertengahan tahun ini, bulan Mei 2015 yang dijangkakan DS Najib akan meletak jawatannya sebagai Perdana Menteri, setelah serangan tahap kritikal terhadap PM Najib ketika itu cukup tip top.

Di masa itu, masih lagi bekas TPM memegang jawatan TPM, malah namanya disebut-sebut sebagai penganti DS Najib, mengikut rancangan radikal itu, kemuncak klimaksnya pada awal Jun 2015 tarikh akhir serangan itu bakal berjaya, PM bakal meletak jawatan, tetapi....... Manusia hanya merancang, Allah juga menentukan segalanya, sekiranya tidak baik niat itu, berlakonlah alim macamana sekalipun, gagal tetap gagal.. Jarang taktik jahat boleh menang bergaya.

Baca dan nilaikan

Kini Najib tertunggu-tunggu apakah isu-isu baru yang akan dilemparkan terhadap beliau. Najib mempunyai ‘golden bullet’ berkenaan skandal yang melibatkan Muhyiddin dan seorang jutawan Cina, di mana Dr Mahathir juga tidak tahu mengenainya. Sekiranya Muhyiddin tetap meneruskan rancangannya maka Najib akan menggunakan ‘golden bullet’ tersebut dan mematikan langkah Muhyiddin dan jutawan Cina itu.

Persepsi yang telah direka kononnya Tun Mahathir Mohamad merupakan individu di sebalik gerakan menjatuhkan Perdana Menteri Najib Tun Razak dan Khairuddin Abu Hassan adalah anjing suruhan orang tua tersebut yang sepatutnya melakukan semua kerja.

Dr Mahathir seolah-olah kuasa di sebalik gerakan anti Najib. Walaubagaimanapun, kini banyak persoalan timbul sama ada Dr Mahathir benar-benar dalang di sebalik semua ini atau beliau hanyalah salah seorang daripada mereka yang diarah untuk melakukannya, sama seperti Khairuddin.

Soalan yang lebih menarik pula yang mana orang ramai turut bertanya, samada Khairuddin adalah anjing suruhan Dr Mahathir atau Muhyiddin Yassin?

Terdapat dua watak utama dalam perkara ini. Kita ada tangan yang dapat dilihat dan juga tangan yang tersembunyi. Tangan yang dapat dilihat adalah tangan Dr Mahathir manakala yang tersembunyi adalah Muhyiddin Yassin. Dan itu menjadikan Muhyiddin sebagai tuan boneka dan Dr Mahathir pula adalah bonekanya.

Muhyiddin yang mereka kertas pertuduhan terhadap Perdana Menteri. Lebih kurang 20 Julai lepas, Peguam Negara, atas perintah Muhyiddin, membawa kertas pertuduhan tersebut untuk ditunjukkan kepada Dr Mahathir dan memberitahu orang tua tersebut bahawa ia akan digunakan terhadap Najib pada 29 Julai 2015.

Rancangan adalah seperti berikut. Pada mesyuarat kabinet 29 Julai, kertas pertuduhan tersebut akan dibentangkan ke kabinet dan Najib akan disuruh untuk meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri, jika tidak, Peguam Negara yang sedang menunggu di luar akan masuk ke dalam dengan polis untuk menahan beliau.

Setelah menyedari bahawa Muhyiddin adalah dalang sebenar dan Dr Mahathir hanyalah dimanipulasikan, sehari sebelum mesyuarat kabinet, Najib telah menyingkirkan Muhyiddin dan Peguam Negara.

Ia merupakan serangan awal yang bijak, bagi mematikan serangan yang sepatutnya berlaku pada 29 Julai. Malah, Dr Mahathir tidak menjangkakannya dan terkejut walaupun beliau sendiri pernah melakukan perkara yang sama kepada Anwar Ibrahim pada September 1998.

Dalam artikel saya sebelum ini (BACA DISINI), saya telah menyatakan tentang seorang jutawan Cina yang berkait rapat dengan Dr Mahathir dan Muhyiddin sejak 1980an apabila Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri dan Muhyiddin sebagai Timbalan Menteri. Seperti yang kita maklum, Khairuddin merupakan seorang yang muflis, dan jutawan Cina tersebut, atas arahan Muhyiddin telah menyelesaikan kebankrapannya. Dengan sebab itulah, Khairuddin dapat ke luar negara, jika tidak beliau akan dilarang daripada berbuat demikian.

Bagi menutup hakikat bahawa Khairuddin adalah anjing suruhan Muhyiddin, bukan Dr Mahathir, maka beliau pergi ke mana-mana dengan Matthias Chang – kerana semua orang tahu bahawa Matthias adalah orang Dr Mahathir. Jadi, kesimpulannya adalah Khairuddin juga bekerja untuk Dr Mahathir.

Khairuddin juga merupakan individu yang menghantar ramai orang untuk berjumpa Dr Mahathir bagi memberikan orang tua tersebut maklumat berkenaan 1MDB dan bagaimana RM42 bilion telah ‘lesap’. Dr Mahathir sudah pasti termakan umpan dan mengambil semua maklumat tersebut.

Kini, Dr Mahathir sedar bahawa Khairuddin adalah anjing suruhan Muhyiddin selama ini. Dr Mahathir juga menyedari bahawa apa saja yang telah diberitahu oleh Khairuddin kepadanya adalah apa yang telah diarah oleh Muhyiddin. Tetapi Dr Mahathir terlalu ego untuk mengakui bahawa beliau telah dipermainkan oleh Muhyiddin dan Khairuddin. Jadi, beliau tidak mempunyai pilihan lain selain daripada terus menembak walaupun beliau tahu apa yang ditembak adalah kosong semata-mata.

Malaysia Today tidak pernah menamakan jutawan Cina tersebut tetapi Unit Khas dan Putrajaya tahu mengenainya. Mereka juga tahu jutaw
an-jutawan lain yang membiayai kempen anti Najib turut memberikan jumlah wang yang besar kepada DAP.

Pada dasarnya, jutawan-jutawan tersebut menyokong kedua-dua pihak. Ia adalah sifat mereka yang meletakkan wang untuk kedua-dua pihak, andai kata pihak kedua akan menang.

Gerakan anti Najib kini berehat seketika untuk mempertimbangkan langkah mereka yang seterusnya. Setakat ini, tiada isu baru yang digunakan terhadap Najib selain daripada 1MDB dan RM2.6 bilion. Tetapi isu-isu ini tidak dapat menjatuhkan Najib kerana sekiranya mampu berbuat demikian, Najib sudah pun meletakkan jawatan ketika ini.

Kini Najib tertunggu-tunggu apakah isu-isu baru yang akan dilemparkan terhadap beliau. Najib mempunyai ‘golden bullet’ berkenaan skandal yang melibatkan Muhyiddin dan seorang jutawan Cina, di mana Dr Mahathir juga tidak tahu mengenainya. Sekiranya Muhyiddin tetap meneruskan rancangannya maka Najib akan menggunakan ‘golden bullet’ tersebut dan mematikan langkah Muhyiddin dan jutawan Cina itu.

Selain daripada itu, terdapat juga ‘golden bullet’ yang lain berkenaan Dr Mahathir dan jutawan Cina tersebut, di mana Najib telah menyimpannya sejak beberapa bulan lepas. Namun Najib memutuskan untuk tidak menggunakannya kerana menurutnya, “Biarkan orang tua itu mati dengan bermaruah”.

Persoalannya sekarang, jika Dr Mahathir meneruskan rancangannya, adakah Najib masih enggan menggunakan ‘golden bullet’ tersebut atau beliau akan berkata, “Mari kita kuburkan orang tua itu selama-lamanya!” Saya rasa kita perlu tunggu dan lihat.

Malaysia Today

15 ulasan:

UMNO PAS

PENCINTA DAP, AHLI RADIKAL, PEMIMPIN HATI HITAM DILARANG BACA PERIHAL INI!! TOLONG JANGAN BACA

Kita doakan, supaya Islam bersatu, musuh terkulup, mereka jadi sawan sampai berbuih mulut, mungkin ada yang cakap sorang-sorang depan cermin, malah ada yang tempeleng muka sendiri kerana ini perkara yang bakal mendukacitakan penjilat Dap.

Malah Mat Sabu pun sudah termencarut dengan sendirinya kerana mungkin idea wujudkan parti baru untuk melawan Pas ibarat menempah kubur politiknya sendiri.

Mungkin idea wujudkan parti untuk mengantikan Pas sudah menjadi satu idea paling gagal bagi golongan Professional yang ada dalam parti Amanah.

Benarlah kata Hadi Awang, parti baru serpihan Pas mungkin mampu bertahan hanya 2 tahun. Mungkin lebih cepat.

Jadi kerjasama antara Pas dan Umno adalah satu perkara paling penting untuk mengagalkan terus dominan Dap untuk terus berkuasa.

PAS SEDIA MAAFKAN KESALAHAN UMNO

KUALA LUMPUR - Pas sedia untuk melupakan dan memaafkan kesalahan yang pernah dilakukan Umno terhadap parti itu sebelum ini, kata Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan.

Beliau berkata, itu antara ciri-ciri yang ada dalam perjuangan Pas.

"Ini bukan perkara baru ramai pemimpin lain masuk dalam Pas mereka ada kedudukan baik, mereka diterima dengan hati terbuka itu di kalangan ahli (Pas).

"Sekarang ini antara parti (Pas-Umno) kita akan laksana perkara sama (memaafkan dan melupakan)," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Persidangan Agung Perkasa ke-6, hari ini.

Ahli Parlimen Kota Bharu itu memberitahu yang Pas dalam proses memberi penjelasan menyeluruh kepada ahlinya mengenai kerjasama itu.

Kehadiran Takiyuddin dan Pengarah Pilihanraya Pas, Datuk Mustafa Ali di Persidangan Agung Perkasa menarik perhatian ramai dan  menguatkan lagi dakwaan bahawa Pas akan bekerjasama dengan Umno.

Takiyuddin berkata, kehadiran mereka adalah atas jemputan Perkasa.

Ketika ditanya adakah ahli menerima untuk bekerjasama dengan Umno, beliau berkata, setiap keputusan yang dibuat Pas adalah secara kolektif bukan hanya atas kepentingan peribadi.

"Boleh lihat benda baru ada suasana faham masing-masing, pokoknya dalam Pas apa yang dibawa oleh presiden bersikap kolektif atas nama parti itu keputusan kolektif," katanya.

Sinar Harian
20 Disember 2015

7 ulasan:

UMNO PAS

DAP, PAN DAN HALUAN KIRI UMNO SUDAH PANAS PUNGGUNG KERANA IDEA PERPADUAN ANTARA PAS DAN UMNO BAKAL DIREALISASIKAN

Dap menjangkakan, serangan kepada Pas, merosakkan kepercayaan terhadap Umno, menjahanamkan imej parti terbesar orang Melayu Islam itu bakal merencanakan progres politik baru dengan mewujudkan parti Amanah.

Wujudnya parti amanah ibarat idea baru untuk imej parti Islam baru yang lebih tunduk kepada Dap itu sendiri. Bila berpecah, matlamat utama untuk menakluk Putrajaya bakal tercapai PRU 14 nanti. Dap akan menjadi abang besar untuk Pakatan Harapan, maka ranap sudah kuasa Islam itu bila Pakatan Harapan memerintah, ditakutkan, segala apa keputusan, perlulah Dap yang tentukan, termasuk hal ehwal orang Islam.

Itu yang mengusarkan, jadi Pas dan Umno sememangnya perlu bekerjasama. Maka Dap akan termenung kerana rancangan mereka gagal dan sudah hancur.

PAS BERSAMA UMNO, GAGALKAN RANCANGAN DAP TAKLUK PUTRAJAYA!

Menurut Nik Abduh, tawaran yang dibuat Umno itu adalah tawaran yang istimewa buat Pas dan jika presiden Pas menerima pinangan tersebut, ia akan mengukuhkan pentadbiran kerajaan berlandaskan syariat Islam.

Selain itu, Nik Abduh berkata, jika Pas dan Umno bersatu, ia membuktikan penyatuan semula umat Melayu/Islam dinegara ini, sekaligus menutup peluang parti bukan Melayu untuk merampas kerajaan selepas dipecah belahkan oleh parti bukan Melayu yang mengidam untuk memerintah negara.

"Kita menerima apa yang disebut perdana menteri kerana selama ini kita berada dalam padang politik yang tidak adil apabila cadangan pembangkang ditolak mentah-mentah kerana merasakan sudah cukup untuk mereka sahaja memerintah," kata Nik Abduh.

Nampaknya, semakin ramai yang menyokong usaha Umno meminang Pas untuk mengekalkan dan mengukuhkan kerajaan berlandaskan Islam. Siapa sangka Pas yang ditendang Pakatan gara-gara DAP tidak menyukai dasar perjuangan Islam telah diterima Umno untuk mengukuhkan lagi perjuangan Islam di negara ini.

Andy tidak menolak kemungkinan perkara ini memanaskan lagi 'punggung' pemimpin DAP yang sememangnya mahu melihat parti Islam itu dihancurkan. Ialah, DAP yang telah berjaya menendang Pas dari Pakatan dan berjaya memecah belahkan ahli parti Islam itu, sudah pasti menyangkakan Pas tidak lagi relevan di hati rakyat malah kepada mana-mana parti untuk bekerjasama.

Tetapi, hari ini DAP dikejutkan oleh parti Melayu terbesar di negara ini apabila Umno sendiri telah menghulurkan tangan silaturahim kepada Pas untuk sama-sama menguatkan kerajaan. Pasti Lim Guan Eng tak senang duduk.

Kredit: ANTI TMI

11 ulasan:

KITA BAKAL TIADA NILAI DI BUMI SENDIRI?

Pernah terbaca dalam sebuah buku motivasi, yang boleh merubah pemikiran kita adalah

1. Buku yang kita baca
2. Orang yang kita jumpa

Apakah nilai jatuh bangun kita bernama manusia ini hanya mampu menyalahkan orang bila kita alami kejatuhan, hilang pendapatan, dianiaya orang, dinafikan hak dan pelbagai situasi yang perit.

Melihat keadaan segerombolan media negatif yang menjaja kesusahan rakyat, rakyat dibelengu kesusahan, tetapi bila dilihat tuduhan itu, keadaan semasa di dunia yang ekonominya memang bermasalah, bukan di Malaysia, tetapi satu dunia.... Telan ketat-ketat satu dunia alami krisis ini.

Dalam menjaja keadaan tidak menentu, sepatutnya pemikiran kita di ajar dengan positif, bila negatif, depan rezeki pun kita akan memaki hamun.

Jadi sepatutnya nilai kita menjadi manusia ni, bersabar, tekad untuk berubah, usaha, doa.

Ada satu nukilan ringkas yang tersebar di Whasap..

Cara Menyelesai MELAYU Merempat di Bumi Sendiri.

Jln penyelesaian menyeluruh yg hakiki dan muktamad ialah bila semua lelaki Melayu Islam mula memenuhi masjid 5 waktu setiap hari dan selama-lamanya. Setiap waktu jemaah mesti sama bilangan seperti solat Jumaat.

🔹Masaalah dtg dr ALLAH dan hanya ALLAH yg boleh menyelesaikannya.

🔷Bukti di zmn kini:
🔹Sri Lanka org Islam adalah minoriti tetapi mereka menguasai ekonomi.
🔹Lihat di masjid mereka, setiap waktu kehadhiran seperti jemaah solat Juma'at.
🔹Di Turki, perubahan mula terjadi bila solat subuh jama'ah melimpah spt solat Juma'at.
🔹Dulu org Turki tak amal agama, kdr inflasi tahunan melebihi 30% dan ramai jadi buruh sapu jln di Germany.
🔹Kini mereka mula menikmati perubahan ekonomi mendadak dan tidak lagi merayu utk berada dlm Komuniti Kesatuan Eropah.

🔹Melayu akan dimuliakan oleh ALLAH tidak hina seperti sekarang di negara sendiri sekiranya beramai-ramai mengamalkan agama yg sempurna dan ia mesti bermula dgn Solat Berjema'ah di Masjid.

🔶🔸👉Sebarkan msg ini spya ramai dpt menafa'at dr agama yg telah sempurna. Yg tak sempurna ialah pengikutnya yg engkar dgn perintah ALLAH swt.🔸🔶

Kebaikan dan kehebatan akan hadir sekiranya jalan itu benar!!

#KitaOrangHebat

1 ulasan:

Tun Mahathir

BELAJAR DAN HADAM SITUASI SEBENAR PERMASALAHAN KRITIKAL INI!!

Jangan langsung tidak peduli, jangan langsung buat perihal pekakkan telinga, terbongkar sudah bibit-bibit ketidak adilan terhadap rakyat kerana bekas mantan kita sayangi itulah puncanya.

Yang menanggung siapa? Perdana Menteri walau bukan Najib sekalipun akan tetap pening kerana perjanjian tidak adil ini menyusahkan semua, yang untung kroni, yang gembira kroni belaan mantan tersebut.

Maka bak kata orang, lebuhraya Pan Borneo boleh bagi free, kejadahnya lebuhraya di semenanjung berjela tol kena hadap...

Pengakuan Tun Mahathir pada 8hb Januari 2007....

Mahathir akui isu kesilapan Perjanjian Konsesi Termasuk Tol berpunca daripada Zaman Pentadbirannya !!

“Ini adalah salah satu perkara yang perlu kita betulkan. Apa yang diperlukan adalah sebuah kabinet yang tidak selalunya berpengetahuan kerana ianya dibentuk oleh ahli-ahli politik dan bukannya para pakar dan kadangkala ahli politik seperti saya boleh menjadi bodoh,” jawab beliau kepada para wartawan yang memberitahu bahawa kelima-lima lebuhraya bertol dibina semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

Kita semua maklum bagaimana baru-baru ini kadar tol dikebanyakan lebuhraya dinaikkan, kecuali lebuhraya-lebuhraya yang dikendalikan oleh PLUS. Ini adalah kerana lebuhraya-lebuhraya PLUS dimiliki 51 peratus oleh UEM Berhad dan 49 peratus oleh Tabung Haji. UEM adalah 100 peratus milik Khazanah. Langkah pemilikan PLUS Berhad telah dibuat di bawah pentadbiran Najib pada tahun 2009.

Bagi kenaikan tambang ERL yang dimiliki YTL Berhad, konsesi ERL telah ditandatangani juga semasa pentadbiran Mahathir. Menurut perjanjian konsesi tersebut, sekiranya kerajaan enggan membenarkan kenaikan tambang, kerajaan wajib membayar RM2.9 bilion kepada YTL atau membenarkan mereka menyambung konsesi selama 30 tahun lagi.

SUMBER:-

http://www.thesundaily.my/node/171646

0 ulasan:

PAN PAS

SI SOMBONG YANG TERLALU ANGKUH KONON PARTINYA SEMPURNA SEGALANYA!!

Ikutkan lama sangat tak taji pas sebab ikutkan mungkin mereka ada nilai yang baik dan persahabatan.

Tetapi melihat sejak dua menjak ni, kulit sebenar pas sudah dilihat siapakah mereka, mereka angkuh kononnya dengan pas sekarang, kekuatan msksimum mereka makin terserlah.

Di sebalik pemilihan parti mereka pada jun lepas, pro ulama menang bergaya, maka nilai parti pas semakin menaik, malah golongan kalah dalam pemilihan mula memberontak dan memilih untuk mewujudkan parti baru.

Mereka juga berpecah teruk, tetapi ego mereka perghh, mereka berpecah bukan sedikit, tetapi mereka hanya menganggap pecahan itu biasa, malah dap dan pkr pun sukar bekerjasama dengan pas.

Bila terbuka mulut pemimpin pas mengatakan, umno lemah baru nak cari pas, hulur salam persahabatan kerana umno lemah kata mereka, pas sudah mampu mengantikan umno, pas tidak perlu tangan persahabatan dengan umno kerana umno parti sekular, tidak Islamik, hanya pas mampu memberikan pemerintahan paling sempurna, dari segi ekonomi, sosial dan memberikan nikmat untuk semua rakyat.

Perghh gila tahap tertinggi kesombongan parti hijau ini, mungkin Allah menguji mereka ini, sikap pemimpin mereka hanya mengajar erti permusuhan, adu domba, tuduh menuduh, mereka paling Islamik, serta paling sempurna. Jadi itulah kulit sebenar mereka.

Moga Allah membuka mata hati mereka, bukan semua dalam umno tu syaitan, bukan semua dalam pas itu malaikat.

Kena ingat, bertelagah, bila dap naik menjadi dominan di putrajaya, usah sembang nak cerita siapa paling hebat, sekarang ni dap membalun pas pun, hanya gigit semut je balas balik. Ada pemimpin pas pun hanya suam-suam kuku je hentam dap, tetapi bila umno, dia punya marah, tiang letrik pun boleh bengkok mereka karate, Islam apa tu?

Apa sebenar pas nak tunjukkan kepada umum? Paling kuat atau paling sombong?

#JiwaBesar
#KekalNajib

18 ulasan:

TUN M MAHADEWATA RAYA YANG CERDIK MENGENAKAN PERDANA MENTERI SELEPASNYA UNTUK KEKENYANGAN KRONI-KRONI BELAANYA!!

Maaf, realiti ini tidak siapa boleh sangkal, bagaimana gerakan licik Tun Mahathir untuk memberikan kekenyangan maksimas kepada kroni-kroni nya seperti YTL untuk mengaut keuntungan paling teratas dengan menyusahkan rakyat.

Kenaikan, demi kenaikan untuk memberi bola tanggung kepada pemerintah hari ini.
Contoh ERL, kenaikan tambang dari RM35 kepada RM55 sangat terkesan kepada pengguna, perjanjian ERL pada tahun 1997, pada tahun itu siapakah Perdana Menteri yang bersetuju perjanjian tidak adil ini? Sedangkan dia tahu perjanjian ini akan merosakkan dan menyusahkan.

Yang kena tempias sudah tentu pemimpin yang mengalas tugas pada ketika ini, sudah pasti yang kena hamun, maki, caci dan carutan adalah Perdana Menteri kita sekarang ini, DS Najib Razak.
Tun Mahathir adalah insan licik yang Allah jadikan untuk kita berfikir, cerdiknya dia mencipta legasi kroni kenyang makan duit sambil garu telur pun duit mengalir.

Yang kaya gila kroni dia, yang kena hadam rakyat. Yang kena hina DS Najib juga, kononnya dia yang punca kenaikan ini semua, nilai balik IPP letrik yang tidak disambung kontraknya, tarif elektrik mampu lagi dengan harga asal. Kroni Tun Mahathir cukup marah dengan DS Najib ketika ini. Malah serangan bertali arus Tun Mahathir adalah kerana isu korporat dark side, kroni - kroni yang tidak mampu lagi kaut keuntungan wang percuma.

Moga Allah merahmati DS Najib, sekiranya nak melawan kejahatan, kekejaman dan ketamakan orang seperti mantan, perlu ada kesabaran dan strategi yang betul.

#KekalNajib
#SokongPerjuangan
#TidakAkanMengalah

18 ulasan:

KUASA PUNYA HAL, LANGGAR TETAP LANGGAR, WALAU DIA TAHU CARA ITU AKAN MEROSAKKAN LAGI UMNO.

Ohh Muhyiddin, ohh Muhyiddin, masih memendam hati yang rakus untuk memberontak dari dalam.

Menyimpan dendam kesumat.. Kesumat yang kronik..

Mungkin pemberontakan ini tetap akan diteruskan sehingga PRU14?

Sudah, sudahlah... Sampai bila.. Nak tunggu UMNO jahanam ke?

Kita dalam keadaan yang agak tidak bagus sekarang ini.

Tuduhan Tanpa Bukti Adalah Suatu Kemungkaran – Puad Zarkashi

http://klxpress.com.my/bahasa-melayu/21-politik/9144-pau2015-tuduhan-tanpa-bukti-adalah-suatu-kemungkaran-puad-zarkashi.html

KUALA LUMPUR – Tindakan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin membuat tuduhan terhadap Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak tanpa bukti dan melanggar prisip jemaah parti adalah suatu kemungkaran.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi berkata tindakan Muhyiddin itu amat mengecewakan lebih-lebih lagi tuduhan tersebut dibuat sewaktu Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2015 masih berlangsung.

“Timbalan Presiden kata beliau hanya akan taat kepada pemimpin yang ada integriti, amanah dan tidak melakukan kemungkaran.

Soalnya jika ada bukti kemukakan bukti, Muhyiddin menyebut 1Malaysia Development Berhad (1MDB) adalah satu skandal, ia bermakna terdapatnya salah guna kuasa, penyelewengan, penipuan dan songlap, tapi apa buktinya?” katanya semasa ditemuramah di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Jumaat malam.

Beliau mempersoalkan mengapa perkara itu tidak dibangkitkan Muhyiddin di dalam mesyuarat kabinet,

“Sekarang kita bercakap soal integriti, apakah ada intergriti apabila di depan kita kata ok, dibelakang jadi tak ok pula,

“Sebab itu saya rasa masalahnya apabila seorang pemimpin mempunyai rasa dendam yang tidak habis, ini yang akan memusnahkan parti.” Ujarnya.

Beliau berkata apakah Muhyiddin mahukan pembahas (perwakilan) membangkitkan tuduhan 1MDB sedangkan tiada bukti untuk menyokong pertuduhan itu.

“Muhyiddin mahu menggalakkan pembahas berbohong kah? Beliau sendiri tidak memberikan sebarang bukti semasa membuat penuduhan.”

“Sebab itu saya kata tindakan (Muhyiddin) itu memusnahkan harapan perwakilan, pada saya ia adalah kemungkaran yang paling besar.

Tambah beliau lagi, apabila Presiden bercakap soal prinsip berjemaah iaitu disiplin, apabila anda melampau batas (once u cross the line). disiplin perlu dikenakan.

“Pada saya kalau tiada disiplin dalam parti, sesuatu Jemaah pasti akan musnah,

“Dalam hal ini jika Muhyiddin mempunyai integriti, adalah lebih baik beliau berterus terang tentang pendiriannya daripada terus berdolak dalik.”

Mengulas lanjut, Puad berkata UMNO adalah parti yang paling demokratik di negara, di bawah Datuk Seri Najib, seramai 146000 orang mengundi dalam pemilihan MT UMNO baru-baru ini.

“Apa yang tidak demokratik adalah apabila seseorang ahli parti itu tidak menyuarakan ketidakpuasan hati di platform yang betul,

“Saya rasa provokasi-provokasi ini perlu ditamatkan.” Katanya.

9 ulasan:

KJ AKAN PUKUL SIAPA YANG MEROKOK DALAM PWTC?


Mungkin KJ berseloroh, yup memang benar, orang yang merokok dah tiada adab dah, merokok tanpa had, walau didalam PWTC, Dewan, kadang-kadang memang tidak memberi keselesaan kepada pengunjung, pewakilan serta pemimpin yang hadir.

Jadi kepada perokok, merokoklah di luar sana, bukan susah pun, di PWTC sekarang adalah hari raya UMNO, jadi jom kita beraya sakan wahai ahli UMNO.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang diminta untuk menegur anggota Umno yang merokok di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) sempena Perhimpunan Agung Umno (2015) mengatakan akan menggunakan kekerasan terhadap mereka yang melanggar peraturan kerana PWTC merupakan kawasan larangan merokok.

Menurut Khairy, sekiranya beliau sendiri nampak mana-mana anggota Umno yang merokok di dalam PWTC, beliau tidak teragak-agak untuk memukul dan menyebat individu terbabit.
"Saya tak tahu, kalau saya tahu saya dah pukul mereka dan kalau saya sendiri nampak saya dah sebat mereka," kata Khairy.

Beginikah ciri-ciri pemimpin yang dijadikan ikon kepada belia apabila mahu menegur kesalahan orang dengan menggunakan kekerasan?? Apa salahnya sekiranya beliau menegur kesalahan orang tanpa menggunakan sebarang kekerasan??

Patutlah apabila terdapat kes seperti mencuri atau sebagainya pesalah akan dibelasah oleh belia 'prihatin' sehingga separuh mati tanpa disoal terlebih dahulu kerana ikon memberi contoh seperti itu.
Malah, ekoran kejadian menghukum orang menggunakan hukum akal sendiri itu juga orang bukan Islam telah memandang Islam sebagai agama pengganas, Walhal Islam itu agama lembut dan mendidik.

Islam tidak pernah mengajar kita untuk menegur kesalahan seseorang itu dengan menggunakan kekerasan, sebaliknya tegur dengan sebaiknya walaupun orang itu tidak 'makan saman' dengan teguran kita.

Selain itu, Islam juga mengajar kita untuk menegur pesalah dengan tidak menegur pesalah dikhalayak ramai. Sebagai contoh jika terdapat ahli Umno yang merokok di kawasan larangan, sebaiknya Khairy perlu mendekati pesalah dan memberi teguran agar pesalah tidak mengulangi kesalahannya dan bukannya memekik dari jauh untuk menarik perhatian orang disekeliling.

Jadi, Khairy perlu memperbetulkan cara teguran beliau terhadap mereka yang telah melanggar peraturan dengan menggunakan landasan betul, jangan menghukum dengan hukuman gangster beliau... Jangan tunjukkan Islam itu sebagai agama pengganas- Utaranews.com

3 ulasan:

Najib Razak

DS NAJIB PUN MANUSIA JUGA, NAK TUDUH BUKTI TAKDA IBARAT TEMPELENG ORANG TAPI TAK KENA!!


Apakah sebenarnya yang ingin dilakukan oleh Tun Mahathir, TS Muhyiddin serta segerombolan radikal pemberontak media penyokong tegar mereka dalam merencanakan #UndurNajib?
Adakah segala peluru, bom, panah, segala senjata sudah dikeluarkan oleh mereka sudah berjaya?

Perhimpunan Agung Umno 2015 sudah melihatkan betapa hinanya seorang Timbalan Presiden yang sudah tidak sekepala lagi dengan Presiden partinya.

Malah tindakan Timbalan Presiden yang sebelum ini hanya hebat bercakap berdegar-degar hanyalah omong kosong seorang pejuang sembab, sebabnya mudah, dia sendiri tidak hadir semasa taklimat Presiden malam tadi.

Amat memalukan kerana tindakan menjadi boneka Mahathir sangat memakan diri. Kesemua yang dibelakang Mahathir dan Muhyiddin adalah orang yang kecewa, amarah, dendam, gila kuasa dan pemberontak media yang layak digelar pembangkang totok. Cuba lihat page FB, SSTDMM dan KCD.

Ayuh ahli umno, usah peduli dengan golongan kecewa, kita rapatkan barisan, kita kuatkan pertahanan, kita segerakan serangan supaya Parti Keramat ini dilihat sebagai parti paling kuat dan sangat diperlukan oleh orang Melayu dan bangsa lain.

"Bersatu Kita Teguh, Bercerai Kita Roboh"
Antara intisari ucapan Presiden UMNO:

1. Sy hormat Tun Mahathir tp jgn keterlaluan, org Kedah kata tibai, tp sy nk btulkan berasaskan pd fakta. Cth awak ini pencuri tp apa buktinya. Tun M kata jika Najib terus mentadbir negara kita akan jd pengemis di negara sendiri

2. Hendak kritik tidak mengapa (sorakan diterima meroyan ditujukan pd TSMY)

3 .Jika menyerang Presiden Parti seolah menyerang Parti Umno.

4. Cerita 2.6 billion, sy nk tanya mana KB KP KW KPU3 boleh hidup tanpa dana, parti pembangkang pun dia nak dana, jd jgn nk bangkitkan soal dana ini kerana sy cari dana ini utk pastikan parti kita ini berjaya.

5. Cerita tentang dana ini, ramai yg datang pd sy buat muka sedih, ada yg bawa pelan.

6. Sy bantu semua bhg, igtkan negeri kalah sj sy perlu bantu, negeri menang pun sy pun kena bantu
7. Dana ini jangan kita songlap duit rakyat. (Tepukan)

8. Jumpa penderma2 siasat, sbb penderma kata x boleh sebut, bgkitkan isu knp masukkan akaun peribadi, sbb dia suka dia bglah, jika dia bg 2.6 b dia tidak tuntut apa2. Sy bg surat itu pd bank negara. Jika sy nk songlap duit sy x bg pd bank negara

9. Semua ini dah tahu apa perlu 2.6 b jika dibanding parti yg berkuasa

10. Perhimpunan Agung ini byk belanja. Sumbgn bhg, wanita, pemuda, puteri tiap2 bulan

11. Friends of BN pun minta pd sy, bloggers pun nak, tak bg merajuk. Ini perlu pd ini (duit) tp jgn berjuang utk ini (duit) tp berjuang pd agama dan negara.

12. Cukuplah soal ini, biar sprm siasat biar mereka buat keputusan, kita fokus pd parti keramat kita

13. Isu 1MDB - org kpg tak kisah. Yg jd isu kerana kita juga. Ini busines model. Jika kata 1 MDB tak ada aset. Ceo TNB pun hendak EDRA, tp sy kata mcm mana nk bg TNB kerana harga dia lebih rendah. Kita ada tanah lg, TRX. Jika kena pelan rasionalisasi mungkin kita ada surplus atau keuntungan.

14. Byk lg bdn2 lain yg rugi cth Perwaja, MAS, dll tapi knp 1 MDB?

15. Patut Tun M bantu kita, sy cukup setia pd dia, waktu ada team A dan team B, sy sokong dia sbb sy pegang pd prinsip kesetiaan kpd pemimpin.

16. Antara PM dan TPM, kita perlu ada hubungan yg baik. Perlu trust each other. Jika berbeza pendapat tak pa.

17. Semalam TSMY suruh sy berehat. Tp nk berehat buat apa, sy kuat lg. Kita perlu pertahankan demi kepentingan parti. Sy syg tuan2 dan puan2. Penting sekali jaga parti. Inilah tempat pergantungan kita.

18. Ucpn diakhiri dengan Sorakan Hidup Melayu dan Hidup Umno

#KekalNajib
#NadiRakyatPAU2015

7 ulasan:

MUHYIDDIN SUDAH BERI JALAN MUDAH UNTUK PERPECAHAN UMNO!! TAHNIAH

Mungkin ini caranya nak selamatkan UMNO.. Sekalung tahniah segerombolan pemimpin kecewa kesumat terhadap Najib.

Mungkin ini ujian berat untuk Najib kerana tikam belakang si Muhyiddin sembab semakin ligat.

Dia anggap dia adalah calon PM yang paling terhebat untuk mengantikan Najib.

Tapi kelakarnya, harapan untuk ratusan ribu hadir untuk sokongan terhadap beliau hanyalah angan-angan kosong seorang pemimpi untuk menjadi Perdana Menteri dengan bantuan Tun Mahathir.

Muhyiddin hendak bohong apa lagi malam ini?

1. Khabarnya Muhyiddin hendak memberi ucapan pada 7 Disember di Kelab Sultan Sulaiman kerana tidak dibenarkan berucap di dalam Mesyuarat Agung UMNO. Apa lagi yang hendak dibohongi Muhyiddin ?

2. Adakah Muhyiddin hendak memberitahu hanya dia seorang saja yang berani bercakap tentang 'penyelewengan' 1MDB? Sedarkah Muhyiddin bahawa Mahathir sendiri sudah mengakui bahawa segala tuduhan dan dakwaan yang dibuat, dilakukan TANPA BUKTI dan hanya berdasarkan andaian semata-mata.

3. Adakah Muhyiddin mahu mengatakan Islam membenarkan umatnya menuduh seseorang tanpa bukti dan hanya bersandarkan andaian semata-mata?

4. Atau adakah Muhyiddin hendak bercakap bahawa wang RM2.6 bilion itu hasil penyelewengan dana 1MDB? Adakah Muhyiddn sedar bahawa pada 3 dan 5 Ogos, SPRM secara jelas menyatakan wang tersebut bukan dari sumber 1MDB dan adalah daripada penderma berdasarkan 4 dokumen yang diserahkan kepada Bank Negara dan perbualan SPRM sendiri dengan penderma.

5. Muhyiddin telah membuktikan yang dia GAGAL bercakap benar dan GAGAL mengemukakan bukti pemyeleqengan Najib dalam isu 1MDB dan dana RM2.6 bilion.

6. Adakah dia mahu bercakap mengenai 'hak' berucap di dalam mesyuarat agung tahunan UMNO? Bukankah sebagai Timbalan Presiden dia sepatutnya lebih faham aturan mesyuarat? Sepatutnya dia faham bahawa dalam aturan mesyuarat agung tahunan UMNO Malaysia, peranan untuk merasmikan persidangan sayap UMNO Malaysia dan berucap semasa sesi penggulungan BUKAN hak Timbalan Presiden sebaliknya hanya diberi di atas ehsan Presiden dan Majlis Tertinggi semata-mata.

7. Bukankah sebagai Timbalan Presiden dia sewajarnya sudah faham bahawa dalam Mesyuarat Agung UMNO, selain Presiden yang memberikan ucapan dasar dan pegawai yang membentang peringatan dan laporan aktiviti dan kewangan, hanya pembawa usul, pencadang, penyokong dan jurucakap yang membahaskan usul sahaja yang dibenarkan bercakap; dan hanya Presiden sahaja yang sebenarnya berhak menggulung?

8. Sudah dua kali rakyat dan ahli UMNO dibohongi. Perlukah ke KSS malam ini? Tidak perlu, melainkan jika anda mahu dibohongi dan diperbodohkan berulang kali.

3 ulasan:

ERL,

KITA BERHAK DAPAT FREE, KITA KAN BAYAR CUKAI


Bila sesuatu perihal kenaikan berlaku, baik harga barang, perkhidmatan, harga rumah, terbaru harga perkhidmatan pengangkutan awam, komuter, ERL dan lrt.
Mungkin kenaikan yang begitu tidak dapat dielakkan, maka serangan bertali arus terhadap kerajaan pimpinan Najib pun berterusan.

Tidak dipastikan yang maki keterlaluan diatas kenaikan ERL adakah mereka hari-hari menaiki ERL? Ataupun mereka ini naik ERL pun tak pernah? Ataupun mereka yang tinggal yang kawasannya stesen ERL pun takda?

Keselesaan kita nak, tapi bayar lebih kita taknak, kita marah, anggap ini melampau, kalau yang naik ERL tu adalah pelancong, orang kaya-kaya, kenaikan camtu kacang je kot kat mereka, yang menaiki ERL untuk ketempat kerja, mungkin sebelum ini pun harganya RM35 sehala, pun itu dikira mahal, guna khidmat lain sepatutnya jadi alternatif. Bas transit ke KLIA pun murah je kot, RM10 sehala rasanya, cuma berhenti banyak tempatlah, bukan ekspress. Dah nama ekspress faham-faham sudah.
Pengguna komuter dan lrt boleh dapatkan pas bulanan, tak salah diskaun hampir 40%, dah jimat kat situ, warga emas, oku, budak sekolah masih dapat harga diskaun.

Yang kaki dating, jarang guna ktm atau lrt, pastilah bayar harga baru tu, yang bukan kerap gunakan, so yang ambil pas bulanan sudah dinyatakan jimat.

Kalau semua nk khidmat gempak, bayar nak suam-suam, mana-mana negara pun tak terlayan, silap haribulan jadi macam India, Indonesia, negara ke-3 yang lain, sampai panjat atas bumbung keretapi sebab penyelengaraan tidak di upgrate.

Kata nak menuju negara Maju, minda kenalah maju, asyik nak free, kalau anda jadi bos, koyaklah seluar. Kalau faham tak pa.

#AdaAkalGuna
#AdaOtakTepu

1 ulasan:

Najib Razak

MELAKUKAN KEROSAKAN TERHADAP PARTI SENDIRI, ITU SAHAJA MAMPU DILAKUKAN OLEH MANTAN PERDANA MENTERI YANG DIPUJA-PUJA

Tidak akan berhenti sehingga hati puas, hati yang puas melihat kerosakan mutlak, bukan untuk dirinya sahaja, malah kesemua yang berkait dalam organisasinya yang dulu dia pimpin.

Pemimpin datang dan pergi, tetapi adakalanya bila pemimpin yang niatnya sudah ke lain, niatnya cukup tak baik, maka terimalah kerosakan itu untuk kesemua yang berkait.

Semuanya kerana sudah terdesak, modal sudah tidak "umphh" seperti awal-awal gerakan untuk turunkan PM Najib, melakukan tuduhan melampau, fitnah, serkap jarang, tetapi satu pun serangan terhadap Najib itu betul, malah banyak yang tidak betul.

Jadi setelah kesemuanya sudah dicuba, gunakan cara buruk, tuduh, hina, sabotaj, game plan untuk memalukan Najib tidak berjaya. Maka ayat terakhir, modal terakhir, Umno Akan Kalah pada PRU14 nanti. Mudah... Senang...

Ada hamba Allah beritahu kepada saya, sekiranya serangan negatif itu bertalu-talu, sabar, rileks, kita jangan lawan dengan negatif juga kepada musuh itu, kerana musuh sudah kawal habis segalanya bentuk yang negatif, jadi kita racunkan mereka dengan positif.

Jadi bila mereka sudah terdesak untuk lakukan apa saja tohmahan, maka mereka pula tertekan, nampak bukan keadaan sekarang?

Kepada PM Najib, teruskan bekerja untuk rakyat, percayalah, fitnah dan kejahatan, selalunya jarang akan menang dengan mudah!!

#KekalNajib
#RakyatBersatu

22 ulasan:

PAN PAS

MAT SABU TERUS MENYERANG PAS

Parti barunya PAN tertubuh kerana dendam dan atas kekalahan ramai golongan professional semasa pemilihan pas jun yang lepas.

Walau kita tahu gerakan untuk ambil alih PAS daripada kekuasaan pro Ulama tidak berjaya, maka wujudlah PAN.

Malah serangan agresif PAN terhadap PAS tiada kesudahan, memungkinkan perbalahan ini berlarutan sehingga PRU 14, mungkin.

Tetapi kalau anda pembaca buku-buku propaganda politik, seni politik, adakah perbalahan antara PAN dan PAS ini hanyalah strategi untuk menarik lebih ramai lagi orang  menyokong PAS kerana elemen simpati?

Adakah dekat dengan PRU nanti mereka bergabung semula dalam sebuah unit yang lagi besar untuk benamkan terus BN pada pilihanraya nanti? Tiada siapa tahu, sebab kita kena faham, drama-drama alih perhatian ini, pakar dia sangat ramai dalam pakatan.

Betul ke tidak?

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/amanah-ditubuh-kerana-pas-diresapi-pemikiran-isis-kata-mat-sabu

0 ulasan:

#FightBack

Taktik Pembangkang Makin Tepu dan Layu untuk Menipu Mahasiswa

Masa pru13 dikatakan 80% anak muda sangat mempercayai pembangkang, malah apa saja isu yang dibangkitkan untuk menaikkan rating pakatan rakyat ketika itu dihadam bulat-bulat sehingga sesuatu perkara yang tak betul pun terus jadi betul.

Maksudnya strategi tipu dahulu, menang paling utama semakin memakan diri pembangkang sekarang yang dikenali pakatan harapan.

Orang tua pernah berkata, buat jahat pasti ada balasannya, buat fitnah untuk juara tidak membawa apa-apa pun kebaikan, malah ia akan memakan diri.

Anak-anak muda sekarang mungkin bukan mudah nak percaya bulat-bulat apa yang dijaja puak pembangkang, dikatakan ramai sudah muak dengan cara tuduh dahulu, bukti kemudian.

Cuma nak bagi tau Rafizi, dia boleh pencen lah untuk buat sesuatu modal popular, orang sudah cerdik menilai...

IDEA PEMBANGKANG MAKIN LESU DAN MATI PUCUK

Masa depan BN Semakin Cerah.

Ramai orang menyatakan generasi Y dan generasi G (Generasi Google) sudah tidak lagi menyokong kerajaan BN kerana lebih tertarik dengan DAP,PKR atau PAS. Rupa rupanya pandangan ini meleset dan tidak benar sama sekali.

Debat bertajuk "Baik Buruk Pemotongan Budget IPTA 2016" telah membuktikan sokongan orang muda dan Mahasiswa kepada kerajaan BN semakin kuat. Seramai 3 orang GENG Mantap yang terdiri daripada Tengku Izwan, Asyraf, Affifi telah menerima cabaran YB Rafidzi untuk berdebat dengan anak anak didiknya daripada Angkatan Muda Keadilan (saat akhir bertukar kepada Mahasiswa Progresif).

Cabaran ini telah disambut dengan tarikh dan tempat yang ditentukan oleh Geng Mahasiswa Progresif. Pertandingan yang diadakan didewan pembangkang yang dihadiri hampir 200 mahasiswa akhirnya terkejut dengan hujah Geng MANTAP. Akhirnya penipuan, maklumat separuh masak, kebuntuan dan kesamaran menjadi nyata. Rupa rupanya pemotongan budget bukanlah satu perkara yang diluar kotak pemikiran warga dan dunia universiti. Hampir kesemua universiti hebat didunia seperti Harvard, Yale, dan oxford mendapat peruntukan yang lebih kecil daripada kerajaan mereka berbanding peratusan peruntukan yang diberikan oleh kerajaan Malaysia. Dah kaedah endowment digunakan untuk menjana pendapatan mereka.

Penglibatan MANTAP yang secara sukarela  dalam menerangkan kebenaran mengenai isu pemotongan budget IPTA, isu budget Jabatan Perdana Menteri dan Membongkar salah laku kerajaan Selangor jelas menunjukan sokongan kepada kerajaan BN akan terus meningkat. Rata rata mahasiswa mula berfikir tentang rasionalnya pemotongan ini dan betapa jahatnya pembangkang Malaysia dalam menabur fitnah kepada kerajaan.terutamanya YB Rafidzi.

Masa Depan BN dengan gaya politik negara maju semakin jelas. Mahasiswa bukan selamanya hak pembangkang. Lebih banyak perbincangan terbuka antara mahasiswa akan menjadikan mereka lebih celik dan matang politik politik.

Semoga Malaysia menjadi negara maju yang harmoni.

#MantapSerangKubuPembangkang

3 ulasan:

UMNO

TAKTIK SIMPATI SEORANG BEKAS TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

Kepada Muhyiddin Yassin sudah-sudahlah berdrama untuk mengalun simpati, padahal cara Timbalan Presiden Umno sepatutnya membantu parti.

Bukankah berkali-kali memgatakan beliau adalah Umno totok, tapi dengan cara terang-terang melanyak Tuan Presiden ibarat tidak sekapal, konon tidak sehaluan, konon dianiaya, mengepalai golongan pemberontak dari dalam, kejadahnya nak bantu parti macam ni?

Sudahlah berdrama wahai TS Muhyiddin Yassin, ayuh kita kembalikan kekuatan Umno.

MUHYIDDIN BERSYUKUR KERANA TIDAK DIGANTUNG ATAU DIPECAT OLEH MT.

1. Keputusan Majlis Tertinggi (MT) UMNO agar perasmian persidangan sayap-sayap semasa Perhimpunan Agung UMNO dilakukan oleh Ketua Sayap masing-masing adalah tepat bagi menjaga keharmonian dalam parti dan menghalang insiden yang tidak diingini berlaku. Khairuddin Abu Hassan yg akan didakwa kerana cuba sabotaj ekonomi negara umum akan datang ke PAU UMNO? Apa tujuan beliau? Sudah tentu untuk menimbulkan kekecohan seperti mana yg beliau lakukan di program "Nothing To Hide".

2. Adakah Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden dinafikan haknya? Tidak. Tiada sebarang peraturan yang menyebut bahawa perasmian sayap-sayap adalah hak Timbalan Presiden parti. Malah sebenarnya MT berkuasa penuh menentukan aturan persidangan dan mesyuarat agung parti, termasuk perasmi dan wakil MT ke setiap persidangan sayap.

3. Apakah dosa Muhyiddin? Muhyiddin Melanggar tata etika dan disiplin UMNO beberapa kali dan memungkiri janji untuk menjadi Timbalan yang membantu presiden parti. Muhyiddin sewajarnya sudah dikenakan tindakan disiplin kerana menceritakan rahsia parti kepada pemimpin parti pembangkang, terlibat dalam sidang akhbar yang secara terbuka mengkritik kepimpinan parti dan bersekongkol dgn orang yang menyeru agar Presiden parti dikalahkan di kawasan Parlimen beliau dalam pilihan raya umum akan datang.

4. Tingkah laku Muhyiddin bukan contoh teladan yang baik kepada ahli parti, terutama golongan muda yang baru berjinak-jinak dengan parti. Ia memberi gambaran salah seolah-olah pemimpin UMNO bebas melanggar tata etika dan disiplin parti tanpa dikenakan sebarang tindakan.

5. Muhyiddin juga tidak mengotakan janji untuk membantu Presiden parti. Selepas digugurkan dari Jemaah Menteri pada 31 Julai 2015, Muhyiddin berkata "Timbalan Presiden Umno adalah untuk bantu presiden Umno, tidak kira siapa perdana menteri termasuk Najib. Saya kena bantu bekerja dan bantu Majlis Tertinggi kerana keadaan (politik) hari ini tidak seperti dahulu."

6. Bagaimanapun tidak lama selepas itu, pada 16 Ogos di Pontian, sewaktu merasmikan Mesyuarat UMNO bahagian, Muhyiddin bukan sahaja TIDAK MEMBANTU PRESIDEN menjelaskan isu, malah mempersoalkan pula Najib. Katanya "Perdana Menteri kata tunggu, tunggu, tunggu. Sampai bila lagi hendak tunggu? Sampai bulan jatuh ke riba?" Pada 7 Oktober, Muhyiddin menuduh "ada tangan ghaib yang melindungi kesalahan 1MDB." Pada 24 Oktober pula Muhyiddin mendakwa seolah-olah ada campur tangan dalam siasatan 1MDB. Malah, Muhyiddin juga pernah bertemu kumpulan moderat G25 pada September 2015 bagi mendapatkan bantuan mereka untuk menentang Najib. Perkara ini didedahkan oleh seorang ahli kumpulan itu, Tawfik Ismail.

7. Selepas digugurkan, tidak nampak pula Muhyiddin turun ke bahagian-bahagian MEMBANTU PRESIDEN menjelaskan isu. Dia lebih banyak bersama Tun M, penyokong Tun M dan bermain golf, termasuk di Indonesia. Naib Presiden UMNO, Zahid Hamidi nampaknya lebih bersungguh-sungguh membantu Presiden dan turun padang menjelaskan isu di negeri-negeri.

8. Muhyiddin cukup bernasib baik kerana tidak dipecat atau digantung oleh MT semasa mesyuarat pada 24 November 2015.

DATUK SULAIMAN RAZI
Veteran UMNO Johor

23 ulasan:

TNB

BILA MENJAJA CERITERA TAK BETUL JADI BETUL PASAL TNB

Ai lah pembangkang, hebat menjaja cerita, cerita yang sangat palsu dan hanya pencinta fitnah yang makin suka menghadam bulat-bulat apa yang terpacul dari mulut pemimpin mereka.

Betullah zaman ini zaman fitnah jahat, zaman makanan fitnah busuk bermaharajalela...

Apa nak jadi?

TIADA LAGI SUBSIDI ELEKTRIK

Isu subsidi elektrik tiada dalam bajet 2016

Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin melalui 'posting' laman Facebook Dr. Mujahid Yusof Rawa mendakwa bahawa subsidi elektrik tahun 2015 sebanyak RM150juta akan dipotong kesemuanya dalam bajet 2016 dan ini bermakna dalam tahun 2016 rakyat tidak lagi menikmati subsidi elektrik lantas tarif elektrik akan naik.

Jawapan :

Ini adalah antara tuduhan-tuduhan rambang yang sering dilakukan oleh Ahli Parlimen pembangkang. Ia menunjukkan kebanyakkan dari mereka tidak meneliti initipati Bajet yang dibentangkan oleh dengan sempurna.

Sebenarnya dalam Bajet 2016, Kerajaan telah memperuntukan sebanyak RM124 juta bagi tujuan subsidi bil elektrik. Cuma dalam Bajet 2016, peruntukkan subsidi bil elektrik ini dirangkumkan dibawah peruntukkan MOF B11 020500 iaitu dibawah tajuk 'Subsidi dan Bantuan Tunai' yang keseluruhannya berjumlah RM10.63billion.

Ini adalah antara satu langkah kawalan dan inisiatif rasionalisasi subsidi yang dilaksanakan oleh Kerajaan dalam 2016.

Kesimpulannya disini, Kerajaan akan kekal memberi subsidi elektrik dibawah peruntukkan 'Subsidi dan Bantuan Tunai' dalam Bajet 2016. Oleh yang demikian, dakwaan tentang tiada subsidi elektrik dalam tahun 2016 yang mengakibatkan tarif elektrik naik adalah satu tuduhan pembangkang yang berniat untuk mencemar nama baik parti yang memerintah.

Tamat

1 ulasan:

PENJUALAN ASET 1MDB, MENGAPA PERLU MELATAH?

Serangan keatas 1MDB tidak berhenti lagi hendaknya, tuduhan mengatakan penjualan aset besilah, rugilah, melucukan Malaysia lah dan bermacam-macam tuduhan.

Jadi apakah penjualan ini boleh mengakibatkan Malaysia akan dijual kati?

"PENJUALAN ASET PENJANAAN TENAGA 1MDB, JANGAN MENGELABAH TAK TENTU PASAL!

Coretan Ringkas Lokman Adam

Akibat dari serangan bertubi-tubi pihak yang tidak bertanggungjawab sehingga imej 1MDB rosak, 1MDB tidak dapat menerbitkan IPO mereka pada November 2014 dan Mac 2015. Ini membawa kepada masalah aliran tunai.  Bagi mengurangkan hutang, 1MDB terpaksa menjual semula aset penjanaan tenaga mereka yang sebenarnya menyumbang kepada kewujudan hutang tersebut. Semalam, perjanjian telah dimetrai bersama China General Nuclear Power Corporation dan anak syarikatnya (CGN Group) dengan bayaran tunai ekuiti sebanyak RM9.83 bilion dan pemindahan hutang sebanyak RM7.43 bilion (pada 31 Mac 2015).  Ini bermakna Aset tersebut telah dijual dengan harga RM17.26 bilion. Ini adalah hampir sama dengan harga pembelian oleh 1MDB terlebih dahulu iaitu sebanyak RM 18 billion. Tambahan pula, harga RM17.26 billion ini adalah lebih tinggi daripada harga bidaan TNB yang dikhabarkan sebanyak RM15 bilion.

Adalah fakta bahawa harga tariff IPP Edra terendah dikalangan semua IPP termasuk TNB sendiri. Sebagai contoh, pada tahap pembidaan tariff IPP, Edra Energy membekal tenaga kepada TNB dibawah kontrak Power Purchase Agreement (PPA) dengan harga RM 0.34 iaitu 1 sen di bawah harga TNB sendiri dan jauh lebih murah berbanding IPP lain. Pengurangan 1 sen ini, selama tempoh 20 tahun kontrak PPA, mengurangkan kos TNB sebanyak RM 2.9 billion. Itu sebab bila Edra mula bekal dulu, dalam tempoh 3 bulan sahaja TNB berjaya raih keuntungan hingga 2.3b. Bila TNB untung, bukan ke pekerja TNB juga yang dapat manfaat dan rakyat buat kali pertama merasai penurunan kadar eletrik tahun ini.

Cerita yang mengatakan nasib pekerja TNB akan terjejas seperti MAS sangat tidak munasabah.  Yang dijual ialah ekuiti Edra, bukan kita jual TNB. Aset Edra hanya menjana 14% dari keperluan tenaga negara.  50% dijana oleh TNB sendiri, 24% oleh Malakof dan selebihnya oleh pihak lain.  Bila aset Edra dijual, ianya dijual sekali dengan kontrak membekalkan tenaga kepada TNB, yang mempunyai tempoh berlainan, tetapi secara purata, selama 10 tahun.  Ini bererti kadar RM 0.34 itu akan kekal sehingga akhir tempoh kontrak PPA.

Selepas tamat kontrak PPA ini, jika CGN Group perlu memenangi tender baru yang dilaksanakan secara terbuka oleh Suruhanjaya Tenaga.  Sudah tentu Suruhanjaya Tenaga akan memilih tariff IPP yang terendah dikalangan mereka yang menyertai tender tersebut. Dengan itu, kontrak PPA TNB sudah pasti akan berada pada tahap yang murah.  Maka tidak timbul soal rakyat akan membayar tarif eletrik yang lebih tinggi jika aset tenaga 1MDB jatuh ketangan asing.  Jika CGN Group berdegil menaikkan harga dalam tender, mereka tetap akan menerima nasib yang sama seperti syarikat penjanaan tenaga milik YTL yang ditamatkan kontrak PPA 30 September 2015 lalu.

Saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia agar janganlah gelabah tidak tentu pasal.  Kalaupun anda prihatin, pastikan anda mendapatkan maklumat yang betul terlebih dahulu.  Plan rasionalisasi 1MDB sudah hampir sempurna.  Penjualan 60% ekuiti Bandar Malaysia akan selesai tidak lama lagi.  In sya Allah jika penjualan ekuiti tersebut berjaya, masalah hutang 1MDB akan selesai dan 1MDB dijangka akan memperolehi lebihan asset sekitar RM10-12 billion.  Dengan modal RM 1 juta yang diberikan oleh kerajaan, 1MDB berjaya raih keuntungan lebih 10 ribu kali ganda dari modal awal mereka.  Cuba bayangkan jika perniagaan mereka tidak diganggu oleh Tony Pua, Rafizi dan Tun Mahathir."

#KekalNajib
#1MDB

9 ulasan:

RAFIZI KATA DIA BUKAN SUAMI NURUL IZZAH BERKENAAN GAMBAR PANAS INI


Macam marah je bunyinya si badut sotong masak tepung tambah sambal sekor ni, haha.. bila wartawan bertanya berkenaan gambar Nurul Izzah dengan Jacel, tapi apakah dengan jawapan begitu menunjukkan Rafizi sudah angin kerana Nurul Izzah sudah memberi bola tanggung sangat berat kepada PKR di Sabah?

Berbangga dengan gambar anak pengganas Kiram yang menyerang Sabah pada tahun 2013 dulu? Jadi kepada penduduk Sabah, sedarlah, permainan kasar PKR kadang-kadang sangat sensitif dan tidak memikirkan mangsa-mangsa yang terkorban masa tragedi berdarah itu.

Jadi mungkin Rafizi sudah panas hati berkaitan serangan dia yang tidak banyak menjadi terhadap kerajaan Najib, nak harap rakan sesotong dia si Akmal tu, takut nanti tersebut bergurau lagi nanti, mana nak letak muka, jadi kesimpulannya PKR ni hidup sebab dengan modal-modal panas dengan sengaja membidik hati rakyat dengan ceritera bohong dan konterversi.

SENDIRI MAU INGAT, PELURU MAKAN TUAN, KAH KAH... 

3 ulasan:

#ShahAlamHebat

KTM PUNCA BANJIR DI SHAH ALAM KATA ADUN BATU 3

Amacam? Baru beritahu yang dimana perangai sumpedal pemimpin makan gaji buta dari PKR yang katanya, banjir takkan berlaku kalau KTM selenggara longkang dengan baik.

Maksudnya kerja KTM perlu selenggara longkang? Bukan pbt atau kerajaan negeri? Perghh gila hebat nikmat inzal lepas tangan dengan menyalahkan orang.

Maksudnya berlaku banjir, air yang banyak melimpah datangnya dari rel-rel keretapi milik KTM?

Pemimpin pkr sedap hadap gaji adun bulan-bulan, jengoknya masalah penduduk jarang sekali, akhirnya nak lepas tangan, orang lain salah, puncanya orang lain, kami ok, mulia, hebat, bekerja untuk rakyat.

Abah dia hijau.

Fikirlah warga Shah Alam, pemimpin yang bila nak pilihanraya sahaja muncul untuk memberi janji itu ini. Sudahnya...

Lagi sekali, abah dia oren.

#ShahAlamHebat
#UbahPakatan

4 ulasan:

SHAH ALAM BANJIR, MUNGKIN PENDAPAT KHALID SAMAD ITU PERKARA BIASA!!

Shah Alam mungkin pernah mengalami banjir kilat banyak kali, tapi kali ini banjir yang berlaku banyak merugikan harta benda, air naik mendadak, lokasi di seksyen 13 berdekatan stadium Shah Alam petang semalam membuatkan kelam kabut kerana banjir kilat berlaku dengan tidak diduga.

Jadi mungkin ahli parlimen Shah Alam yang kerjanya berpolitik 24 jam tak pernah nak jenguk perihal permasalahan banjir ini?

Mungkin alasan pembangunan, saliran air yang tersekat, longkang yang banyak tersumbat, tidak diselengara dengan baik.

Sudahnya nanti ayat, umno kan ada, mereka boleh selesaikan, kami yang menang pru lepas hanya akan datang memberi janji bila pilihanraya yang akan datang ini, maka muka kami pun muncul.

Bukan nak sembang kosong, tanya orang Shah Alam, berapa kali muka Khalid Samad muncul.

Sibuk dengan PAN (Parti Amanah Rakyat)  sibuk dengan kuih Tat.

#ShahAlamHebat

1 ulasan:

MENGGUNAKAN PERKATAAN "HOT BUTTON', GUNA DANA ANAK YATIM, MISKIN UNTUK MEROSAKKAN IMEJ YAPIEM

Begitulah liciknya populis politikus seperti rafizi yang licik menggunakan proksi menabur fitnah terlampau.

Yup benar prn Sarawak tahun depan, strategi-strategi kotor dan terancang perlu dilakukan dengan teliti.

Hal agama, hal sensitif digunakan dengan cukup rapi. Hot botton rakyat marhein perlu dijentik, maka strategi itulah rafizi dan organisasi keldai mungkin miliknya juga, NOW melakukan serangan terancang terhadap Yapiem, Jamil Khir serta unit-unit dibawah Yapiem.

Mudah, perkataan rompak, curi, songlap, malah menggunakan dana anak yatim, miskin untuk memberikan demage kepada Yapiem dan pemimpinnya.

Jadi adakah perancangan ini bakal berjaya? Kita tunggu kehandalan pakar fitnah, mungkin bakal perdana menteri populis, si rafizi ramli ini akan menjadi hero untuk pencinta fitnah.

Kepada menteri terlibat, kepada unit-unit perang cyber kerajaan, bersedialah, kita sudah lama asyik bertahan, maka kita perlu lakukan serangan bertali arus tanpa belas kepada Rafizi dan unit-unit darkside nya. Apa kita tunggu lagi?

Lawan tetap lawan

Kenyataan Media Menteri di Jabatan Perdana Menteri, YB Mejar Jeneral Dato' Seri Jamil Khir Baharom
13 November 2015

AKMAL MESTI MOHON MAAF ATAU DISAMAN

Merujuk kepada kenyataan media Akmal Nasir (Pengarah National Oversight and Whistleblowers (NOW) merangkap Ketua Cabang Keadilan Johor Bharu) pada 13 November 2015. Sesungguhnya  dakwaan yang mengatakan saya menyalahgunakan duit anak yatim dan miskin yang diperoleh daripada hasil sumbangan orang ramai bagi membiayai perjalanan ke luar negara bersama isteri, main golf dan lawatan ke pusat membeli belah adalah satu kenyataan jahat berupa fitnah dan menyimpang (misleading) daripada fakta sebenar.

Kunjungan saya selaku Menteri di Jabatan Perdana Menteri pada 21 – 29 Mei 2014 adalah bagi memenuhi jemputan program yang dianjurkan oleh agensi-agensi di bawah seliaan saya terutamanya YaPEIM dengan kerjasama Kedutan Malaysia di Amerika Syarikat dan Education Malaysia (EM) Chicago sempena Mid West Game yang menghimpunkan lebih 1000 orang pelajar daripada Amerika Syarikat dan Kanada.

Melalui strategi penganjuran bersama secara "Strategi Lautan Biru" khususnya yang melibatkan peserta Skim Anugerah Kecemerlangan Pelajar Nasional (SANTUN) tajaan YaPEIM dan beberapa kumpulan sasaran lain yang berada di seluruh Amerika Syarikat dan Kanada, beberapa program besar telah diatur dan dilaksanakan.

Program-program tersebut melibatkan kursus kepada pelajar yang memfokuskan aspek motivasi Kenegaraan dan Keusahawanan; Simposium Perdana Perkahwinan Kekeluargaan, Pengurusan dan Isu-isu Semasa Negara; Kursus Pra Perkahwinan bagi membantu pelajar-pelajar memenuhi syarat perkahwinan JAWI; Kelas Pengajian untuk isteri-isteri dan Kakitangan Wanita Kedutaan; menyampaikan sumbangan kepada pelajar cemerlang yang tidak berkemampuan dan pertemuan bersama usahawan-usahawan Malaysia. Program dan pertemuan ini melibatkan pelbagai kumpulan sasaran yang diadakan di Indianapolis dan Washington DC, Amerika Syarikat.

Bersempena dengan perasmian Mid West Game di Amerika Syarikat itu juga, beberapa acara sukan telah dianjurkan oleh Education Malaysia (EM) di Indianapolis termasuklah acara golf yang dikelolakan secara bersama dengan pihak Kedutaan Malaysia AS di Washington yang saya turut terlibat bersama TYT Duta dan kakitangan kedutaan.

Justeru dakwaan kononnya program saya di AS lebih bersifat bersuka-ria menggunakan dana anak yatim adalah satu fitnah yang besar dan cubaan untuk menjatuhkan kredibiliti dan maruah saya selaku Menteri di Jabaran Perdana Menteri. Adalah tidak adil hanya mempamerkan dokumen yang mengelirukan dan tidak menggambarkan keseluruhan program melibatkan saya.
Adalah menjadi sebahagian tugas dan tanggungjawab saya selaku Menteri di JPM bagi memenuhi jemputan rasmi kedutaan apatah lagi program yang dianjurkan oleh agensi-agensi di bawah tanggungjawab saya. Segala perjalanan dan kegiatan rasmi saya ditanggung oleh agensi berkenaan mengikut polisi dan tatacara kewangan agensi berkaitan.

Tiada apa yang perlu  disembunyikan kerana segalanya mengikut prosedur dan tatacara yang ditetapkan. Saya sentiasa terbuka dan bersedia memberi kerjasama sepenuhnya dengan mana-mana pihak berkuasa untuk disiasat sekiranya benar wujudnya salah laku yang melibatkan diri saya atau agensi di bawah seliaan saya.

Dengan ini, saya menuntut Akmal Nasir, Pengarah NOW dan The Malaysian Insider menarik balik segala dakwaan dan fitnah jahat yang dibuat serta memohon maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam. Jika tidak, saya akan memulakan tindakan saman fitnah dan malu melalui peguam saya kerana tindakan ini benar-benar telah menjatuhkan maruah dan kredibiliti saya.

8 ulasan:

SEJARAH DAHULU YANG TELAH DITUTUP RAPI, SEBAB ITULAH CARA NAJIB RAZAK TIDAK DISUKAI OLEH TUN MAHATHIR

Pelik bukan, bagaimana pula pembinaan lebuhraya pan Borneo yang mampu diberikan percuma sahaja tanpa tol oleh kerajaan pimpinan Najib Razak?

Najib Razak faham, hasil dari negara ini perlulah diturunkan kepada rakyat, cuma bekas perdana menteri paling lama tu, dia agak cerdik dalam permainannya, yang terperangkap, yang menjawat jawatan Perdana Menteri selepas dialah.

Najib sedar, kalau dibiarkan kroni-kroni lintah darat ini bermaharajalela, maka sampai ke sudah rakyat menanggung beban, yang kena pelangkung siapa yang pegang jadi Perdana Menteri sekarang, dihamun tanpa belas, diligan tanpa rasa kasihan, sedangkan apa yang dilakukan adalah untuk membuang habis legasi penyamun tarbus yang terselindung menghirup keringat rakyat.

Sebab itulah wujudnya 1MDB sengaja disabotaj sebegitu teruk oleh segerombolan serigala lapar, dikepalai oleh master serigala yang sudah hebat dalam mengawal selia perihal mencari untung atas angin tanpa digugat, tetapi akhirnya tergugat juga dengan seorang yang bernama Najib Razak.



SEJARAH MALAYSIA, 1967 LEBUHRAYA PERCUMA DIBINA OLEH PERDANA MENTERI TUN RAZAK

KITA SEDEKAHKAN AL- FATIHAH KEPADA ALLAHYARHAM.

Kisah Sejarah Malaysia yang digelapkan dari pengetahuan umum...

KISAH PEMBINAAN LEBUH RAYA PERCUMA arwah TUN RAZAK
Bagaimana usaha arwah Tun Razak merakyatkan sumber ekonomi untuk membangunkan prasarana infrastruktur dari rakyat untuk rakyat .

1. Arwah Tun Razak merupakan seorang perdana menteri yang sangat JUJUR dan AMANAH dalam melaksanakan pembangunan negara. Dalam mana mana program pembangunan yang direncanakan, motivasi membantu rakyat adalah menjadi keutamaan.

2. Dalam artikel ini, gua mahu kupaskan satu sektor sahaja iaitu peranan terpenting arwah Tun Razak membentuk sistem Prasarana Infrastruktur Jalan Raya Lebuh Raya Malaysia yang PERCUMA dan ditanggung sepenuhnya oleh wang cukai yang dikutip dari rakyat.

3. Dibawah pemerintahan Tun Razak ini JKR ataupun sikronim Jabatan Kerja Raya menjadi senjata utama dalam program pembinaan sistem jalan raya yang menghubungkan seluruh negara secara PERCUMA. Fungsi utama JKR adalah membina infrastruktur negara selepas merdeka. Kebanyakan adalah pembinaan dan penyeliaan sistem jalan raya diseluruh Malaysia.

4. Pada tahun 1967 satu sejarah telah dicipta oleh JKR ini. Pembinaan projek lebuhraya gergasi sepanjang 123KM menembusi hutan banat antara Perak ke Kelantan telah dirancang hanya menggunakan kepakaran tempatan dengan kos minima dari wang dana kerajaan sendiri.

5. Projek tersebut dinamakan Jalan Raya Timur Barat (JLTB) bernilai RM205 Juta (sangat tinggi nilai pada zaman 70an dahulu). Berjaya disiapkan pada tahun 1982, 12 tahun tempoh masa pembinaan diambil mengambil kira kelewatan akibat ancaman dari pengganas Komunis pada masa itu. Jika tiada ancaman Komunis kemungkinan lebih awal projek itu berjaya disiapkan.

6. JLTB menjadi satu satunya projek pembinaan mega Lebuh Raya oleh Kerajaan tanpa tolgates dan adalah PERCUMA sehingga sekarang ini. Selenggaraan setiap tahun oleh JKR tanpa sebarang masalah, dengan kualiti jalan terbaik sepanjang masa.

7. Pada tahun 1977 kerajaan dibawah pemerintahan Tun Hussien Onn meneruskan legasi direncanakan oleh arwah Tun Razak untuk membina rangkaian PERCUMA Sistem Lebuh Raya menghubungkan Utara hingga ke Selatan Semenanjung Malaysia. Projek ini sudah lama dalam perancangan Tun Razak dahulu namun mengalami kelewatan akibat masalah ancaman getir Komunis di negeri Perak masa itu.

8. Projek dinamakan PLUS - Projek Lebuhraya Utara Selatan dilaksanakan pada tahun 1977. Satu Konsortium Nasional ditubuhkan iaitu Lembaga LebuhRaya Malaysia (LLM) atau Malaysia Highway Authority untuk menjalankan perancangan dan pembinaan PLUS ini.

9. Kehancuran pergerakan Komunis akhir 70an memberikan kesan positif kepada program pembangunan negara. Kawasan2 hitam berjaya dibersihkan.

10.  Dr M menggantikan Tun Hussien Onn sebagai perdana menteri pada tahun 1981.

11. Antara 1980 sehingga 1985, LLM berjaya menyiapkan beberapa blok fasa pembinaan lebuhraya dengan jarak 366KM atau pun 41% daripada jumlah keseluruhan PLUS iaitu 823KM yang dirancang menggunakan dana kerajaan sebanyak RM3.2 BILION pada masa itu, Lebuhraya Penuh TANPA TOL dengan PERCUMA untuk rakyat. Semua kos ditanggung beres dari kantung kerajaan tanpa penglibatan pihak swasta.

12. Pada tahun 1986, Dr M program Penswastaan Negara.

13. Tragedi PLUS dijual kepada Halim Saad yang mengetuai syarikat swasta UEM.

Perancangan asal oleh Tun Razak dan Tun Hussien Onn adalah tidak akan sekali kali membenarkan kemasukan pemodal luar kerana ini adalah projek dari kerajaan untuk rakyat.

14. UEM pun akhirnya menguasai projek PLUS tersebut. Walaupun mendapat bantahan ramai rakyat pada masa itu kerana UEM dianugerahkan konsesi.

15. Walaupun 366KM dari keseluruhan 823KM pembinaan yang siap menggunakan wang dana kerajaan sendiri

16. UEM hanya menyiapkan baki 500KM sahaja selepas itu. Satu kerja diluluskan, UEM menyiapkan PLUS.

17. Hari ini atas pemerintahan Dato'Seri Najib Tun Razak kerajaan berjaya mengambil alih sepenuh PLUS Berhad dan Anak Syarikatnya daripada pihak swasta.

18 Hari ini jugak pihak kerajaan Malaysia berjaya menyiapkan Lebuh Raya Pan Borneo sejauh 1000km lebih secara percuma kepada rakyat Sabah & Sarawak

19. Kerajaan Malaysia jugak hari ini berjaya menutup 8 plaza tol bagi mengurangkan beban tol kepada rakyat.

Jika disingkap sejarah Dato'Seri Najib Tun Razak meneruskan legasi Arwah Bapak beliau bagi merakyat sumber negara kepada rakyat, munkin ini juga antara faktor sesetengah pihak kurang senang dengan kepimpinan beliau kerana merakyat untuk rakyat.

Namun faktor kekangan dan tekanan menjadi niat baik dipandang serong.

http://abdulmuzammir.blogspot.my/2015/11/sejarah-malaysia-1967-jkr-bina-percuma.html


20 ulasan: