Khamis, 8 Januari 2015

PERIHAL PERANGAI SITOTOK YANG MENJENGKELKAN SELEPAS BANJIR BESAR

Tiada siapa menduga banjir luar biasa berlaku di Kelantan terutamanya, sangat simpati terhadap mangsa banjir yang terlibat, syukur Alhamdulillah kerana bantuan tidak putus-putus di hantar oleh pihak kerajaan pusat, negeri, ngo, persendirian, parti politik serta syarikat korporat.

Namun perihal bermain politik tetap juga berlaku walaupun kiri dan kanan kita dapat melihat kemusnahan serta kesedihan mangsa banjir. Bagaimana perasaan tiada air bersih, elektrik, di bahagian pedalaman terutamanya keadaan cukup menyedihkan, tetapi perihal pentotok taksub yang hanya faham erti berpolitik itu lagi menyedihkan, sudahlah kawasan yang banjir teruk amat dashyat keadaannya, mereka tetap gemarkan pecah belah.

Barang-barang sepatutnya sampai, di tahan, kononnya akan diagih-agihkan sendiri, tetapi hakikat pentotok ini mengambil kesempatan mengatakan barang-barang yang diberikan mereka yang punya, jahat bukan? Yup itu terjadi, yang jadi mangsa adalah orang yang kena musibah.

Walaupun perihal pentotok ini memang musibat, yang menjadi masalah, logo pihak kerajaan tidak boleh, tetapi logo mereka boleh, malah ada yang dimaki hamun kerana terlampau taksub, sehingga diedar bantuan itu air muka mereka cukup menunjukkan mereka membenci sekiranya yang datang menghulurkan bantuan itu berlogo umno dan bn. Serius mengila pentotok-pentotok punya perangai.

Bagi penulis, pengalaman begini memang tetap berlaku terhadap sukarelawan dan orang bn serta umno, kerana kemanusiaan lagi penting dari dilayan oleh sikap pentotok, bak kata orang, biarlah dihina, dikeji, diludah, dicelakan, tetapi bantu tetap bantu kerana Allah lebih mengatahuinya.

7 ulasan:

  1. Hyppocrite at the highest degree

    BalasPadam
  2. Azmin dan kawan dap selangor boleh bantu kami bangunkan kelantan.nanti lepas habis banjir boleh. belah aku tetap undi dap.

    BalasPadam
  3. Kami perlu nasi...kah..kah..kah..hantarkan satu lori nasi,makan sampai kenyang...tu je yg kau mahu...lain tak perlu...

    BalasPadam
  4. Betapa lembunya ..jenis manusia tak reti bersyukur...patut biar mereka mampus saja

    BalasPadam
  5. Aku kata dah PAS ni makhluk haram jadah.
    Yg dia nk gigit ialah najib dan UMNO.
    yg dia nk jilat tak brani nk panggung kepala ialah dgn DAP.

    Puak angkuh sombong... lain kali suurh DAP bagi makan nasi lah... macai haram jadah oii

    BalasPadam
  6. Kelantan RED WARRIORS sah cuma Pondan-Pondan yang berlagak bodoh-sombong, berlagak gedeber, hakikatnya lemah lembut, pondan, dayus lebih teruk drp betina dan pondan Jalan Chow Kit.

    RED Warrior tak berani tegur Kerajaan PAS Kelantan, tak beri persoal kemana halatuju Islam Kerajaan Pas Kelantan, kenapa beri Tanah Balak pada Dap Lahanat Nga & Ngeh Bersaudara, hingga mereka jadi Jutawan Kaya Raya, Puak Pimpinan Pas Kelantan Makan Rasuah simpan duit, Rakyat Kelantan makin miskin..

    Puak Red Warrior Ibu Kota MELIWAT orang kampong, mencelakakan kehidupan Mak Bapak, Ibu dan Ayah, sanak saudara kerana menyebarkan Dakyah Puak Pimpinan Rasuah Pas..

    Para Pemimpin PASMA Kerajaan PAS Kelantan Perasuah Tegar.., Husam Musa kaya raya...Dr Hata Ramli Kaya Raya...

    Red Warrior memang macam PONDAN...Lembik, Longlai..cuma tahu memuaskan Nafsu di Takbai, Golok..Minom lah kat sana puas-puas, balik Kelate jadi alim balik...

    Biar lagi banyak malapetala, bala turun di Kelantan, disebabkan masyarakat Kelantan, memang macam itu...tak mahu mengubah nasib, apa lagi menegakkan kebenaran.

    APA RED WARRIOR ADER TELOR KER

    BLOGGER ANAK JADI KELATE PON ADER KELENTIT DAN BERLOBANG?

    BalasPadam
  7. Aku tetap undi dap, bagi tekan umno senang mintak wangmoni.kita cerdik bukan macam cow cow semua.banjir allah yang kasi laknat belakang kira.janji janji najib mesti tepati.lepas banjir awak semua bole jalan la dari bumi suci kelantan.

    BalasPadam