Khamis, 26 Februari 2015

HEBATNYA YB PR DALAM MELAKUKAN KERJA UNTUK RAKYAT!!

selangor ini pemimpin pr nya mungkin hanya pandai berpolitik, masalahnya yang jadi mangsa adalah rakyat yang mengundi mereka, rakyat yang terkontang kanting menunggu janji mereka.

sepatutnya mereka turun padang melihat masalah ini, bukan pandai menafikan, bukan pandai nak salahkan orang lain, penduduk di sekitar shah alam nak harap siapa lagi?

bukan main senyum ye khalid

kepada yb seperti khalid samad selaku mp shah alam, rodziah adun batu tiga serta yaakob sapari adun kota anggerik kemana anda semua bila keadaan jalan yang sangat teruk di shah alam ini.

mandat diberi buatlah kerja lol

ayat berbakti selagi hayat dikandung badan tu sekadar tulis jelah

jalan berlubang sana sini yang boleh membahayakan penduduk, diberitahu jalan berlubang disekitar shah alam semacam  kudis, silap hari bulan boleh buat kolam mancing, sedar ke tidak yb yb ini semua?

kerja tidur rupanya, apa nak jadi adun sorang ni?

kepada mb selangor, sudah-sudahlah berlakon macam aktor, dana 3 billion tu dah turun belum dekat rakyat? kemana juga perginya dana kerajaan perseketuan beratus juta kepada kerajaan negeri untuk membaik pulih jalan negeri? masuk poket ke?

keratan akhbar berkenaan kemalangan yang menimpa suami mariam klik sini

baru-baru ini berlaku kemalangan yang tidak diduga, kerana mengelak jalan berlubang di seksyen 21 shah alam, kejadian berlaku pada disember lalu, kadang nak tanya juga tugas pbt di selangor ni, sekadar reti saman parking, tarik kereta, angkut barang-barang niaga yang tak berlesen, jalan berlubang sana sini mereka hanya mampu tengok sajakah? ataupun nak buat kolam mancing dekat jalan berlubang tu?

boleh ternak ikan kot, idea bernas

mungkin pada pemikiran penyokong pr, tak kisahlah macamana pun biar pr saja yang memerintah walaupun teruk perangai sorang-sorang pemimpinnya, sebab kalau diberi kuasa kepada umno mungkin lagi teruk, itu kalau kita bertanya pendapat penyokong kuat pr, tetapi rakyat biasa, adakah mereka ada bertanya? adakah mereka faham situasi yang perit di selangor ini? dengan sampah sarap tak diurus dengan baik, denggi dah jadi macam wabak, selangor adalah penyumbang tertinggi demam denggi, sedar ke tidak?


ps: selaku rakyat, terutama di parlimen shah alam, sememangnya berhak nak tahu, apa tindakan yb yb pakatan yang diamanahkan untuk membantu rakyat? adakah mereka berfikir tak mengapa, masalah datang umno ada, biarkan umno yang selesaikan, pr hanya muncul sebagai penyelamat rakyat bila tiba pilihanraya, betul bukan?

3 ulasan:

  1. patut la jalan kat area tu da cantik skrg berturap habis. da ada orang mati rupanya. mmg elok la tu sop kjaan pakatan Selangor ni. mesti tgg ada orang mati sbb jalan rosak baru nak turap balik. dulu aku dok seksyen 20 shah alam dulu so guna jgk jalan area seksyen 21. mmg tensen aku ingat 2 kali absorber aku kong dalam tempoh 3 tahun. aku xdela mcm allahyarham dalam citer ni sanggup ngelak sbb sayang kenderaan py pasal. redah je la lubang kalo dah xde pilihan. tp tiap kali tayar masuk lubang mmg x lupa maki kjaan pakatan syaitan. bila bagitau kat macai2 pakatan boleh pulak dia pegi divert citer bab projek. konon x mau bagi kat kroni2 bn. bangang bin bahlol betul la x heran kjaan Selangor ni bangang bab mentadbir dan disokong pun manusia2 bangang. aku nak jalan tu elok je. peduli apa aku sapa dapat projek turap jalan. seburuk2 bn dulu xde la jahanam mcm ni jalan kat shah alam. bukan calang2 bandar. ibu negeri lagi. tapi jalan taraf pekan koboi.

    jentayu

    BalasPadam
  2. PR Ckp je lebih..janji sana sini..masing2 skrg dok pikir nk buat duit cpt sblm kerajaan negeri tumbang,mb tukar lagi..or depa gaduh lebih teruk2 lagi.Ada team A,B dan C.

    BalasPadam
  3. Biasa lah..umno jgk yg jahat,tp dia org lagi jahat2..apapun adun2 pr skrg dok sapu apa yg boleh..he2..

    BalasPadam