Khamis, 5 Februari 2015

MINYAK TURUN, HARGA BARANG PUN BOLEH TURUN KATA RAFIZI


dulu semasa kempen pr dulu, masa minyak naik, bukan main hebat peranan mereka buat supaya kos hidup diturunkan, setiap demonstrasi yang datang bukan sikit anak sebabnya mereka menghala muncung senapang ke arah bn katanya bn punca harga barang naik.

sekarang minyak petrol dan diesel sudah turun, penurunan paling rendah harganya sejak 10 tahun dahulu, jadinya kemana relevennya kempen turun yang macai pr buat sebelum ini? paling lawak tak berbunyi langsung idea-idea untuk buat demonstrasi supaya harga barang patut diturunkan kerana minyak sudah turun.


kadang-kadang cukup kelakar seram perangai macai alketum yang dikepalai rafizi, bila otak penuh air ketum, segalanya tak mampu nak dipulihkan lagi. apa mereka tidak berasa malukah kerana yang beria-ia yang nak harga barang diturunkan adalah orang pro kerajaan, malah agresifnya menteri seperti ismail sabri yang menuntut peniaga dan pemborong tamak menurunkan harga barang menjadi buat mulut.



tidak ada satupun kenyataan rafizi yang boleh digunapakai setakat ini, kempen minyak turun yang dia buat baru-baru ini cukup gagal, sudah minyak diturunkan sehingga menjadi rm1.70 seliter, rafizi konar baring mengatakan pengusaha minyak pula akan rugi, serius makin gila sohai rafizi, tak mampu diungkap dengan kata-kata, pr sudah kena penampar siam berkenaan kempen turun harga barang ini. haha..


ps: mungkin dalam hati setiap pemimpin pr, mintaklah masa pru14 nanti harga minyak mentah dunia akan naik mendadak, kami perlu modal minyak naik.. hahaha.. stupid

1 ulasan:

  1. tahniah sejak pakatan ambil alih selangor banyak barang yang turun... sayu kita dengara ayat tersebut.. tapi apa yang turun ,paling banyak burung turun dari katil kerana sebaik perintah selangor barang impot masuk banyak dan bila minyak murah maka burung pun banyak turun lahhh... alahai rafizi.!!!! kesian aku kat engkau .. dok melalak tapi ketua ketum barang naik dan turun..

    BalasPadam