Selasa, 10 Februari 2015

TAJUDDIN ABDUL RAHMAN ANGGAP KENYATAAN MENTERI UNTUK PERTAHANKAN PENGGUNA BUKAN ISU RASIS


isu turun harga barang sebenarnya belum lagi sejuk walaupun keadaan panas isu itu pada minggu lepas, pelbagai anggapan dibuat sehingga perkara remeh pun diperbesarkan, sampai hal yang sepatutnya dibela sudah menjadi perihal politik berkepentingan.

mca dan gerakan sudah menjadi suara milik pembangkang sedangkan isunya adalah turun harga barang, parti komponen bn itu ingin menjadi hero kepada orang cina kononnya, berbalik kepada perihal panas itu pengguna semakin memandang teguran menteri itu hanya untuk menjentik peniaga yang tamak, bukan hanya cina, malah melayu dan india pun sama.

Dato Sri Hj. Tajuddin Abdul Rahman selaku timbalan menteri pertanian dan asas tani juga menempelak politikus yang hanya mengambil kesempatan berkenaan isu trun harga barang ini, menidakkan kenyataan menteri ismail sabri itu sebagai kenyataan rasis, tidak sama sekali itu adalah kenyataan rasis, kenyataannya hanyalah untuk peniaga yang tamak, kebetulan yang monopoli adalah orang cina, jadinya itu bukan isu yang besar, peniaga bukan hanya dari cina, malah melayu, india, bangla, negro (dalam nada gurau).


baca seterusnya disini klik FOT

5 ulasan:

  1. menteri umno melayu tapi lambat bertindak takkan macamni pemimpin...macam malu 2 jr bagi sokongan kt ismail sabri;;;patutnya menteri melayu kena tegas satu hati....kenapa takut sokong takut ismail sabri dapat lebih milege politik takut dia naik cepat....sepatutnya kita parti melayu kena tunjuk ketuanan melayu bersatu atas dasar islam , ketegasan tu penting baru musuh bole hormat,,,,,,kerana kita percayaa islam tu adil mampu bagi pertimbangan adil....BANGUNLA UMNO

    BalasPadam
  2. SETUJU anon 12.27pg! Apalagi si mamat-kari-ZUMBA-LIBERAL-berangan nak jadi PM tu - jgn. harap; mcm. BIASA, PENAKUT!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  3. SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN YAB DS Ismail Sabri kita! Dahlah supermarket/kedai si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS terutamanya dari puak DAPBANGKAI/PKRSODOM dok asyik MENDISKRIMINASI produk BUMIPUTERA Islam/Melayu - sampai kita tak boleh tegur lansung KEDAJALAN ni - dasar si puak BINATANG BUAS yg. amat TAMAK!

    Tengok juga di mana lori-lori dan bas-bas boleh bebas "zig-zag" kat lorong-lorong laju terutamanya di lebuhraya, melebihi had laju sampai disyaki punca utama penyebab kemalangan jlnraya yg. amat BUAS, yg. disyaki asyik MENGORBANkan majoriti mangsa disyaki dari umat Islam/Melayu; hampir harian!

    Kerana Kem-amat-BANGANG yg. diterajui si MCAcing-KEPARAT tu tak dak buat undg-undg amat KETAT utk. memastikan lori/bas hanya di lorong perlahan - kerana disyaki takut mengurangkan KEUNTUNGAN pd. PEMILIK/PENGUSAHA Industri TAMAK bas-bas/lori-lori - yg. di- MONOPOLI siapa? Kita boleh agak! Biaq rakyat terutamanya umat Islam/Melayu, terus MERANA akibat KEBUASAN lori-lori/bas-bas-LAJU-amat BUAS yg. seolah mengamalkan "laws of the jungle"!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  4. Mamat Tajudin ni dah bertongkat..Dah tak relevan

    BalasPadam
  5. Oi sianon 8.22pg, lu punya ekoq ni si-PENGGANAS/EKSTREMIS PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?! BERAMBOS lu dari NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kami ini!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

    BalasPadam