Rabu, 4 Mac 2015

DR MAZA IBARAT PEMECAH BELAH SESAMA UMAT, MACAMANA BOLEH JADI MUFTI PERLIS NI?


sudah berkali-kali kenyataannya memang membolehkan perbalahan sesama umat, mengkritik kerajaan, kerajaan umpama babi kekenyangan, fitnah terhadap private jet perdana menteri, apakah sebenarnya spisis perosak ini yang sengaja mencari perbalahan dilantik sebagai mufti? peliklah.


sebagai rakyat biasa, untuk apa dr maza mencari pasal dengan penceramah tersohor seperti ustaz kazim alias? tuduhan ustaz kazim elias menyebarkan hadis palsu? hurm palsu yang macamana? adakah dengan populariti ustaz kazim membuatkan dr maza rasa ini satu gangguan?

apa niat dia sebenarnya? bagi penulis dia tidak layak dilantik sebagai mufti, kerana caranya yang kadang-kadang tidak sesuai dan keterlaluan. kalau dia ada hak bersuara, kami rakyat biasa juga ada hak mempertikaikan dia sebagai mufti.


apakah dia sudah lupa fitnahnya terhadap perdana menteri, adakah dia pernah meminta maaf? menyamakan kerajaan sebagai babi, satu tindakan keterlaluan, adakah dia pernah meminta maaf? syaitan apa yang merasuk manusia ini?


KERJA GILA BILA MELANTIK DR MAZA SEBAGAI MUFTI PERLIS, ITU ADALAH FAKTA!! SEPATUNYA DIA SEDAR, TIDAK SEPATUTNYA PARA ILMUAN MENCARI BIBIT PERTELAGAHAN, SEPATUTNYA PENYATUAN.


ps: makin ramai musuhlah kau maza

16 ulasan:

  1. nk tengok bapak munafik tu la dia... brgambar dgn yahudi cabut habih kepiah jubah.... siap pakai blazer jerr... knape ye??? segan ke dgn yahudi tu???

    BalasPadam
  2. Aku memang tidak pernah sokong kelakuan maza memecah-belah umat Muhammad. Malah beliau lebih menyokong pembangkang. Gagal menegur perlakuan kemungkaran yang melanda Melayu sekarang. Gagal pertahankan serangan musuh Allah terhadap Islam dengan bersikap acuh tidak acuh.

    Layak kah menjadi mufti ? Siapa yang memilih semula beliau ?

    BalasPadam
  3. Sapa yg lantik dia jadi mufti tu mmg bodoh dan buta hati.

    BalasPadam
  4. mufti akhir zaman. jika di malaysia bermula di negeri paling utara. negeri terkecil tetapi negeri terhebat dalam soal ilmuan agama yang kerjanya memecahbelahkan orang Islam. bukan salah negeri perlis, tetapi salah kepada para ilmuan agama di perlis yang mengusulkan dan memilih manusia seperti asri menjadi mufti. seorang mufti, pada pandangan golongan rakyat marhein adalah mendekatkan yang jauh, menyuraikan perselisihan, mendamaikan yang berkrisis dan menenangkan kepada yang berbalah. namun sebaliknya yang dilakukan oleh asri. adalah wajar jika disampaikan bantahan secara rasmi bersama fakta dan bukti kepada raja perlis untuk memperhalusi semula perlantikan asri sebagai mufti, atau menasihatkan beliau atau juga memecat terus daripada jawatan mufti. ini semua bukan kerana dendam, tetapi demi keharmonian kehidupan masyarakat Islam dalam negeri perlis indera kayangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teguran ikhlas dari rakyaat biasa, rakyaat tidak jahil atau bodoh. dr. asri tak pernah cermin diri.....jangan fikir sudah bergelar dr dia sesuka hati melontarkan segala perkara yang bertentangan fitrah manusia normal!!!

      MUFTI seorang terpilih menanggung beban, memperbaiki kelangsungan dan kefahaman perjalan masyarakat agar tidak berbalah, memupuk keharmonian dan ketaatan kepada ALLAH, bukan jadi biawak yang lidah bercabang gagal menyatupadukan umat islam. sudah pupus kah mereka yang berkelayakan untuk jawatan mufti di PERLIS.

      Padam
    2. Apa le bongok bongok puak umnongok/apco yahudi Ni. Buta mata, bbuta hati,, buta perut.

      Padam
  5. Salam. Mohon izin blog ini dipautkan ke http://spotthebloggers.blogspot.com Sila email ke spotthebloggers@gmail.com sekiranya tn membantah. TK

    BalasPadam
  6. Wahabi bila ada kuasa.

    BalasPadam
  7. Mufti Akhir ZAman ini pernah ditangkap oleh JAIS di Taman Sri Ukay pada tahun 2009.

    BalasPadam
  8. Si SETAN-amat-KEPARAT yg. sengaja menyebar FITNAH dan berita palsu ni, patut di SAMAN dan dibuat repot polis ke atasnya oleh Ustaz Datuk Kazim Elias TERCINTA kita! Yg. aku heran tu mcm. mana si SETAN ni mcm. ni boleh dilantik ke jawatan tinggi dlm. Islam, spt. itu?!

    Si SETAN ni aku syak EJEN ZIONIS-BARAT/DAPBANGKAI-PKRSODOM - baik SPRM menyiasat akaun banknya!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  9. maza ha ha ha dengar nama pun aku tak minat...

    BalasPadam
  10. Sokong Dr Maza

    BalasPadam
  11. OI anon 8.21 ptg, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si-PENGGANAS/EKSTREMIS PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?! BERAMBOS lu dari NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kami ini!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

    BalasPadam
  12. Org kalau dah terlalu byk belajar ilmu agama perangai pun jadi bongkak. Sepatutnya tunjuk sikap yg baik kepada masyarakat dgn tutur kata berhemah bila berbicara dgn umat muhamad. Tentang itu tak ikut pulak sunnah babi dgn menfitnah ulamak, kalau ia pun ustaq mengeluarkan hadis tegur cara berhemah bukan media sosial.

    BalasPadam
  13. Abu Bakar Al Siddiq5 Mac 2015 3:50 PTG

    Masyaallah Asri...Asri.Tu namanya menuntut ilmu kerana nama , pangkat dan nafsu dan bukan kerana Allah. Ilmu tinggi tapi tak tahu nak guna dengan cara yang dituntut. Ularmak akhir zaman

    BalasPadam
  14. Phuih. Dari Komen Komen saya dapati blog ini adalah upahann cybertrooper ummngok yang dilatih oleh Yahudi/Apco

    BalasPadam