Selasa, 10 Mac 2015

ISU RAKYAT DAN KEDAULATAN NEGERI SELANGOR KATA AZMIN BERKENAAN ISU LANGAT 2


walau sudah diketahui betapa pentingnya loji langat 2 ini kepada penduduk metropolitan kl dan selangor, ia tidak diselesai lagi walau diketahui umum, tahun lepas selangor mengalami krisis air yang cukup menyusahkan rakyat, setelah azmin mengatakan perjanjian air loji langat 2 tidak disambung, maka ia menjadi masalah besar untuk rakyat selangor.

bagi pihak kerajaan selangor, azmin mengatakan kedaulatan selangor dilacur dengan halus sekiranya projek ini diteruskan, di pihak putrajaya pula menganggap pihak kerajaan selangor sengaja mencari isu popular untuk membangkitkan sentimen persepsi rakyat sedangkan sudah tahu peranan penting loji langat ini.


tahukah azmin selaku menteri besar selangor, sekiranya krisis air berlaku sekali lagi, di era negara kita semakin mencapai wawasan 2020, selangor juga adalah sebuah negeri maju, tetapi pengurusan airnya sangat teruk, ibarat tertinggal 15 tahun kebelakang.

mungkin azmin menganggap kerajaan pusat akan mengenakan kerajaan negeri dengan pengambilalihan tanah di kawasan projek, kawasan tanah kepunyaan kerajaan negeri bakal diambil ibarat melangar daulat negeri selangor kata azmin.

mudah bukan jadi pemimpin pakatan rakyat, cukup hebat, sedangkan mereka tahu, kepentingan loji langat 2 itu, yang kena game adalah rakyat juga, rakyat juga yang menanggung akibat, rakyat juga yang terpaksa menanggung kesengsaraan bila krisis air, air berkualiti rendah.

BILA POLITIK MENGATASI SEGALANYA, INILAH JADINYA.

15 ulasan:

  1. Sebagai rakyat Selangor, dah naik mual dan meyampah dah flip-flopping dan permainan politik MB Selangor dan kerajaan pembangkang. Kepada Azmin Ali.....lantak hang lah. Nak buat kalau tak nak buat, lantak hangpa lah. Datang PRU14, korang siap lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Padam
  2. Aku cabar azmin jangan teruskan perjanjian penstrukturan air dgn kerajaan pusat. Jangan flip flop mcm isu kidex. Kalau azmin betul2 anak jantan. Biar api datang, biar gelombang menyerang. Jangan pedulikan nasib rakyat selangor, kl dan putrajaya. Biar mereka semua tak mandi, tak minum dan tak basuh baju. Nak tunjuk jantan kena gitu, bukan macam AISKRIM, mulanya KERAS, lepas tu LEMBIK, dan akhirnya CAIR....

    BalasPadam
  3. Kalau kt kelantan kerajaan pusat amik untung minyak. Kat selangor nak amik untung kt air pulak. Canteklah tu. Ada harapanlah selangor kekal dgn PR.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni bkn untung minyak ke untung air ke lagi. Fikir panjang skit. Masalah2 kecil teknikal shj yg sbbkn perjanjian tu dikaji semula dan dibuat baru. Perjanjian air itu adalah Win-Win Situation. Anda pergi lihat ka tidak isi kandungan perjanjian itu semasa ia didedahkan pada 7-18 April 2014. Skrg ni kalau air bermasalah, kerap terganggu dimasa2 hadapan, kita boleh cakap dan canang sana sini , boleh tahan tanpa air, boleh korek perigi , boleh amik air sungai. Ckp berdegar. Smpi waktu tu....mengelupur le. Industri2 kt selangor boleh lumpuh, seterusnya ekonomi selangor boleh susut. Bile susut seterusnya ade le yg nk kena buang kerja, atau potong gaji. Masalah air ni boleh jdi mcm "kesan domino". ADA FAHAM.

      Padam
    2. bro....654 lu bodoh.......kalau kerajaan tak tolong masa banjir kt kelantan tu hari agaak 2 kau apa jadi,,,kita crita macam ni ...kalau ada orang tolong kita ucapkanla trima kasih ...hati tu bukak jangan peekaaak sangat,,,,,melayu islam bersatulah

      Padam
  4. Serik aku dengan masalah air dulu....kita pergi mandi manda ramai2 di rumah MB jika masalah teruk air nanti. Kita jangan lepaskan dia...

    BalasPadam
  5. Azmin MB yang paling teruk, SIAL Selangor dapat MB macam ni...

    BalasPadam
  6. apapun tahniah org selangor dan penang. walau asal dr penang, malu nak ngaku. moga pru akan datang berubah hendaknya.

    BalasPadam
  7. Harap kerajaan Persekutuan memilih lain alternative lain. Selain dari Langat 2. Aku dah muak dgn PR. Biarlah selangor tak mandi, pelabor lari, rakyat hilang kerja kerana itu yg mereka mahukan.

    BalasPadam
  8. Aku anak yang dilahirkan dalam negeri Selangor. Tetapi adakah aku ini orang Malaysia. Aku nampak semacam 2 negeri yang berlainan Selangor dan Malaysia ini. Satu dikutub utara dan satu lagi dikutub selatan. Apalah yg nak dihebohkan. Kita rakyat Malaysia, apalah salahnya berbincang dahulu sebelum membuat sesuatu yang tidak mendapat persetujuan kedua2 pehak. Aku nampak Azmin ni mcm budak2 yang kalah main goli. Bila kalah terus tak nak main dan marah2 orang. Mcm orang tak berakal pun ada juga. Biarlah kita lihat dulu sejauh mana siAzmin ini mahu membawa issu airnya. Sudahkah dia memikirkan bagaimana caranya untuk mendapat bekalan air dan siapa pula yang nak melaksanakannya? Muak, muak aku orang Selangor.

    BalasPadam
  9. Kedaulatan Kepala Bapak KAU Azmin! Kami Tok Lebai PAS sangat menyampah dgn PKR lepas kau orang perbodohkan Tan Sri Khalid Ibrahim dan DYMM Sultan. Sungguhpun UMNO korup, tapi tak sampai menyusahkan rakyat. UMNO perlu berubah, tetapi PKR lagi dilaknat ALLAH! TAKBIR! Ya ALLAH, Kau hancurkanlah PKR sehancur-hancurnya sebagaimana kau hancurkan umat kaum Luth, Amin!

    Anak Muda Bugis, Penjaga Kedaulatan Selangor.

    BalasPadam
  10. azmin gali lubang kubur sendiri dan kalau dia pandai dia biar isu air ni lancar dia bole move forrward,,,,,kalau jadi lagi catu air kt selangor lagi ,,,comfirm dia gali lubang kubur sendiri.....tumggu dan lihat

    BalasPadam
  11. Sekarang ni sapa yg jaga air di Selangor ni? Kerajaan pusat ke atau kerajaan negeri? Setahu aku sykt persendirian, sdn bhd.

    Selama ni xpernah pulak syarikat tu kena bayar apa2 pun. Xda win2 situation pun. Sepatutnya kalau ambil alih, kontrak dulu kena kekalkan. Kenapa bila selangor nak amik alih boleh timbul macam2 pindaan? Kalau gitu, kena buat pindaan dulu lah utk kontrak sediada sekarang ni. Jgn susah kan rakyat pasal air ni. Bala dr tuhan lagi dahsyat.

    Khalid dulu dh bgtau, kalau x setuju, kerajaan akan gunakan akta yg ada utk amik alih jugak bekalan air ni. Sekarang ni dah citer lain pulak.

    BalasPadam
  12. Tak pelah azmin kau buat lah ikut nafsu hati kau dan bukan ikut akal yang waras. Tapi kau ingat azmin dalam banyak2 rakyat selangor ini akan ada insan yang akan menadah tangan ke hadrat Illahi agar kau sgera di jatuhkan walau dengan cara apa pun kerana telah dan akan menganiaya rakyat biasa. Air itu penting teramat penting tapi kau azmin memperlecehkan so kau tunggu lah Allah akan merperlecehkan kau pula. Amin ya rabbul alamin .

    BalasPadam