Khamis, 19 Mac 2015

MCA SIPENIKAM BELAKANG YANG DIMANJAKAN UMNO

Sememangnya mca tidak ada untungnya dalam BN, mereka hanya menyergah konon merekalah hero untuk orang cina, tetapi hakikat mereka tahu undi tetap kepada dap.

Pura-pura mca konon mereka buat kerja untuk pengukuhan parti demi BN, tetapi hakikat mereka seronok menikam umno dari belakang.

Mereka pandai mengugut kerana mereka tahu semestinya pm akan mengalah dengan mereka, kali ini mereka mengugut ingin keluar dari komponen BN sekiranya umno menyokong pindaan hukum hudud di Kelantan, umno sudah pun menyokong, adakah mca dah putuskan hubungan?

Dalam kita menjaga toleransi, mereka pula tidak reti hormat pun dekat kita, sedangkan berpuluh, malah beratus tahun hidup sekali, cuma mereka dilebihkan pemerintah british ketika itu dengan bermastautin di bandar, berniaga, untung, kaya serta menikmati pembelajaran.

Tapi hakikat mereka tak peduli itu semua, sekarang ini mereka inginkan kuasa pula, mca tak perlu main tarik tali, nak keluar dari BN, silakan, sebab tidak ada ruginya kepada umno.

ps: kerusi yang mca menang pun kerana undi orang melayu, buat pemimpin umno yang lain, berhentilah dari sikap "play safe".

5 ulasan:

  1. Bagus ssgt mca keluar....untuk jihad ekonomi islam dan melayu agenda seterusnya......cukup2 la bagi muka pada orang cina....billionaire melayu bersatu untuk jihad islam dalam agenda ekonomi mesia......

    BalasPadam
  2. Najib akan melutut pada cina MCA.

    BalasPadam
  3. ya ke najib akan melutut pada cina...mana awak tau

    BalasPadam
  4. x payah la nak sokong hudu mudud pas ni. ingat kalau xde hudud tu jd kapir. umno tersgtla hipokrit

    BalasPadam
  5. bn tak pernah manjakan mca... tak mcm pas bodoh jadi lembu ikut ckp dap. mca suka atau tidak, dia tetap beri sokongan pada hudud. bn tak heran mca nak berambus.. sbb ada jalan lurus untuk seluruh umat islam bersatu demi hudud.

    BalasPadam