Ahad, 5 April 2015

MUFTI KELANTAN ANGGAP GST MEMANG ADA KEBAIKAN

GST diserang bertubi-tubi kerana manfaatnya untuk long term, memanglah pada dasarnya permulaan menampakkan tidak bagus dimata haters dan peranan golongan anti GST ini.

Penulis nampak peniaga-peniaga yang tamak tidak boleh lagi nak menipu cara gelap dan terang, tiap sudut di ketahui oleh cara pencukaian baru ini.

Mudah, berkemungkinan akan ada banyak barang-barang akan turun, sememangnya di tunggu adalah hasilnya untuk rakyat.

Untuk ke arah negara moden, infrastrukturnya harus dibaik selia terutama pengangkutan awam, perumahan rakyat, pendidikan dan peluang pekerjaan.

Usah terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang cukup tahu dan sedar GST ini memang pusingnya hasilnya nanti untuk rakyat, mereka juga sedar kebaikannya cuma ingin menggagalkan usaha ini untuk modal politik mereka.

ps: kiasu dah pening kepala kerana nak hirup darah keuntungan melampau sudah disekat.

12 ulasan:

  1. Sampai skang x leh topup altel pe x citer?? Nk pending sampai bila?? Salah tan sri molthar ker?? Ingay nk tolong company melayu tp sapa yg bagi susah ni??..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau asyik ingat topup je.. penjilat alJuburi!

      Padam
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. 6persen permulaan...tgkla 2-3 tahun lg...silap2 dh jadi 15persen...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu kalau Al-Juburi yang jadi PM

      Padam
  3. Bila komen cket jer ingat penjilat al-juburi. Suntuk akal btul. Ko bagitau aku sapa suka kena macam2 cukai. Ko redha dan rela hati ke cukai. Kalau dh buta hati cam ni la jadinya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebelum GST kau kena byar 10 % taknak komen keerrr... mana lebih banyak 6% dangan 10 %...

      Padam
  4. Setakat ni..takdenya kos hidup turun..makin naik adala. Hampir seminggu ni, kos hidup saya naik rm75 daripada biasa. Bayangkan dlm sebulan saya terpaksa membayar lebih untuk perbelanjaan yang 100% sama. Hidup berjimat memang saya amalkan selama ini tetapi tengoklah apa hasil GST ini. Kononnya hanya yang kaya raya tanggung kos lebih...tetapi mengapa golongan seperti saya yang terkena akibatnya? Bukankah ini menganiaya namanya? Untuk makluman, saya bukan penerima brim. Pada masa sama kena juga bayar cukai pendapatan.

    BalasPadam
  5. Kau ade bukti keer ...GST mentebabkan Harga naik...ATAU sengaja para PeNIAGA mengambil kesempatan menaikaan harga... cuba semak dulu baru buat kenyataan .... agar tak menjadi fitnah.... Utk makluman, aku terkena beli top up pada hari pertama GST RM 10.60 Tetapi bila hari kedua pergi kekedai yang sama nilai dah kembali RM 10....so ini semua peniaga yang nak untung banyak....TQ.Harap berlapang dada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Roti gardenia sblm gst 80 sen. Skrg 85 sen. Tu kat Tesco bkn kedai runcit. Boria la ko nih!

      Padam
    2. Ko Keno Tipu Wei10 April 2015 1:12 PTG

      Tak payah bukti. Ko ambik buku senarai harga yg gov kuar utk rujukan lps tu ko buka mata luas2 pi check kat supermarket.

      Padam