Ahad, 24 Mei 2015

harga di restoran ini sungguh gila

Nasi putih rm3.30?

Ini bukan gila tapi bangsat.

Tak pasti kpdnkk buat kerja ke tak?

Jangan biar keparat punya peniaga gelak ketawa.

Buat kerja wahai kementerian berkaitan.

15 ulasan:

  1. Najib cakap GST ni baik untuk Rakyat. Yang jahat adalah peniaga yang sesuka hati Naik kan harga.

    Nak tanya Najib, apa tindakan kerajaan terhadap peniaga yang jahat ini supaya nampak kesan baik GST? Setakat hari ini Rakyat nampak semuanya yang tak baik hasil dari GST.

    Kalau tiada tindakan takut-takut nanti Rakyat akan bertindakan dalam PRU 14 nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kaitan dgn GST. Murah kah makanan disini sebelum GST?.

      Padam
  2. Semua nak harap kpdnkk. Apa salahnya buat aja aduan berserta resit tu? Kita kenalah bersama sama benteras peniaga2 haram jadah ni.

    BalasPadam
  3. NI CEKIK DARAH HARAM JADAH

    KASTAM JANGAN LENA, PI TANGKAP PASTU TUTUP TERUS KEDAI MAMAK ISAP DARAH


    MAMAK SUKA MENIPU, MENGAKU ISLAM TAPI PENIPU

    BalasPadam
  4. Namapun Kayu nasi kandar,sapa makan tak bayar kena kayu la....

    BalasPadam
  5. boikot sajalah senang kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya setuju . Boikot aje habis cerita . Tak payah nak buat aduan sana sini . Kalau kedai jual barangan mahal , kita kena hebahkan kepada kawan kawan .

      Padam
  6. Rakyat prihatin24 Mei 2015 6:16 PTG

    kenapa resit atas nasi putihnya RM2.30/ pinggan sedangkan resit bawah RM3.30/pinggan?....pelik

    MAHAL GILERRRR!!!.....kalau dpt resit cenggini, yg dah kenyangpun boleh lapar balik.....cuma lapar nak ngap org....:)

    BalasPadam
  7. Betul ke orang india datang malaysia berniaga dengan beretika. Adakah mereka peduli dengan etika itu semua???. Sekarang tak kira Islam ke tidak, janji boleh buat untung sebanyak mungkin. Depa peduli apa as long kerajaan melayu pinjam mata, tak ada penguat kuasa, dan tak ada undang-undang yg baik.... janji wang masuk. Privilage pun dapat sampai boleh dapat kerakyatan dgn mudah. Adakah kontek bagus di jabatan kerajaan dan kontek dalam parti melayu sendiri??? Wang banyak boleh bawak balik ke india.

    Adakah orang selain india seperti indonesia, cina, taiwan, thailand,, kemboja, bangladesh dan seangkatan datang ke malaysia dan berniaga tak mau duit yang banyak???

    Lambakan mereka ke malaysia dan bukak perniagan apa saja melemahk warga tempatan atau sememamg nya salah warga tempatan sendiri???

    BalasPadam
  8. Pengguna jgn ikut aje rentak peniaga. Kalau ikutkan peniaga lintah darat, boleh jual lagi mahal lagi baik. Peniaga begini akan gulung tikar kalau pengguna bijak. Kerajaan hanya membuat dasar & menguatjuasakan undang2 tapi tidak melarang sesiapa yg hendak makan direstoran yg mahal.

    BalasPadam
  9. jangan le berayat seakan memaki kpdnkk. dah ada resit pembayaran, maka buatlah aduan terus kepada kpdnkk. barulah betul. ini tidak. bila ada viral kt media pasal bil melampau dari pengusaha makanan, terus tuding jari kepada kpdnkk tak buat kerja. korang ingat kpdnkk tu robot duduk kedai makan, atau cctv yang ada dalam kedai makan atau manusia macam korang juga? tanpa aduan, mana mereka tahu. dari aduanlah maka sebarang tindakan bersesuaian boleh dilakukan. simpan sikit otak bebal dan suka sangat menuduh orang tak buat kerja. kerja korang ialah menuduh orang lain tak buat kerjakah?

    BalasPadam
  10. Senang aje nk ajar mereka..next time amik dahulu nasi dan lauk..suruh mereka kira..jika rasa harga melampau tinggalkan nasi tu atas meja dan terus blah..saya selalu buat mcm tu..kasi ajar mereka sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus jugak idea awak ini ..... tapi saya tak sampai hati laa nak buat macam ini .... ganas sangat .

      Padam
  11. Puak PENYAMUN KEPARAT mcm. ni semua patut diPENJARAkan dan diSAMAN BERATUS-RIBU; baru takut - juga PEMBERI RASUAH, yg. sebenaqnya juga PENYAMUN; yg. herannya boleh terlepas hukuman PENJARA BERAT (hanya penerima rasuah diPENJARA berat)!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam