Rabu, 17 Jun 2015

KEADAAN ORANG MELAYU MUNGKIN SULIT SELEPAS PRU 14

Pada aku, bila melihat keadaan dimana kuasa Islam ditunjal sebegitu mudah oleh golongan chuavanis, tidak hairanlah kuasa politik orang Islam itu menjadi minoriti walau hakikat populasinya hampir 63% dalam Malaysia.

Bibit perpecahan kronik itu sudah tidak dapat dibendung, musuh-musuh Islam sudah cerdik bermain wayang yang kononnya mereka penyelamat Islam dan penyelamat rakyat.

Selepas pru 14 memungkinkan lanskap politik orang melayu berbeza dan mengecil, umno berpecah dua, pas berpecah dua, pkr kurang orang melayu dan dap semakin menjadi dominan.

Dengan keadaan tidak stabilnya keadaan politik merungkaikan permasalahan yang lebih besar, iaitu ekonomi Malaysia perlahan.

Adakah jangkaan perit orang kita sudah bersedia? Kerajaan utama nanti selepas pru14 adalah ultra-ultra kiasu dap dan parti-parti kawalan mereka iaitu pakatan baru. Pkr dan PasMa.

Adakah kita semua sudah bersedia untuk menerima serta hukuman dan dendam ultra kiasu terhadap orang kita?

Nampak mustahil, tetapi itulah bakal terjadi, bantuan untuk kita semua mungkin dihadkan, anak-anak muda nak ke universiti dan kolej mungkin agak sulit, pekerjaan agak terbatas, peluang orang kita berniaga ditekan, orang miskin tidak terbela, orang pertengahan tertekan dengan keadaan yang begitu sulit, nak bersuara tidak boleh lebih-lebih.

Banyak lagi keadaan agak kacau akan berlaku kerana yang memerintah kita pada masa itu tiada pengalaman untuk memerintah, sebabnya mereka hanya hebat berkata-kata, kerjanya untuk rakyat hampeh. Sekarang pun sudah nampak di Selangor dan pulau pinang.

Nampak mustahil, tetapi adakah kita bersedia selepas pru14, ultra kiasu yang memerintah kita? Semuanya kerana kita berpecah belah. Selamat tinggal bangsa lemahku.

ps: bila orang kita gelakkan keadaan itu mungkin tidak boleh terjadi, itu hak anda, sebabnya bibit-bibit itu dah ada, tunggu masa ia terjadi, dah bersediakah anda semua?

5 ulasan:

  1. Patutlah banyak negara lain yang membenci puak2 cinabukit kalau mereka kurang ajar dan biadap. Penduduk dan pemimpin negara lain memang tak kasi muka kat puak2 yang kurang ajar dan biadp.

    Hanya di Tanah Melayu....orang yang baik2 belaka. Sekarang sedang giat diperbodohkan oleh dapigs dan puak2 kristian lain.. Tak lama lagi, ditindas pulak bila dapigs mendapat kuasa.

    Mustahil? Kita jangan lupa. Diorang ni licik. Tak percaya? Tanya orang Melayu di Singapura. Tanya pemilik2 rumah banglo di Pulau Pinang..berapa ramai milik orang Melayu? 1%?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. org melayu ni emmang mudah dipergunakan dpd dulu spai skarang....x pernah berubah....marahkan nyamuk kelambu dibakar...itulah perumpamaan untuk org melayu....marahkan pemimpin negara digadai..... org melayu dah ramai bijak pandai dan jgn disebabkan kepandaian itu yg menyebabkan maruh diri digadai negara dijual...fikir-fikirkanlah......

    BalasPadam
  3. Pertahankan najib, tumbangnya umno. Sanggupkah hanya kerana najib ?
    Turunkan najib bukan maknanya menolak umno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kira turun kan sapa2...kalau dah mentaliti tak nak UMNO! dulu suruh Tun M berundur, sebab terlalu lama. pastu minta Pak Lah undur, skrg ni DS Najib pulak. Pening kalau ada pemikiran orang Melayu tapi tak nak pemimpin Melayu

      Padam