Isnin, 27 Julai 2015

JANGAN GELOJOH WAHAI TPM MALAYSIA

Patutnya isu 1MDB dah sejuk sikit sebab masih dalam siasatan, malah PAC juga mengatakan tiada unsur yang negatif yang sering dituduh kiri dan kanan.

Tidak pasti niat sebenar TS Muhyiddin sengaja memanaskan lagi situasi yang adakah tuduhan itu benar, dah macam Tun Mahathir pula menuduh cincin RM24juta kepunyaan rosmah, pembunuhan Altantuya, sedangkan tuduhan cincin itu memang fitnah, Rafizi kata tuduhan itu gurauan sahaja. MasyaAllah.. Apa nak jadi.

Takkanlah TPM tidak membaca langsung tentang perjalanan penyiasatan 1MDB ini, sebagai orang nombor 2 negara, sepatutnya bersama-sama susah payah dengan PM, bukan tikam belakang bila ada kesempatan, sudahnya orang parti anggap anda sebagai tidak menghormati PM.

Malah melemahkan semangat mengatakan #KalauBesuk pru berlaku, Umno akan kalah teruk. Apa punya penolong general, cepat melatah.

Harap TPM bersabar, jangan gelojoh macam Anwar Ibrahim.

Suara.TV

Kalau mengambil pengajaran daripada sirah Rasulullah saw ni  seperti yang dijelaskan oleh Dr Fathul Bari, bolehlah disimpulkan bahawa TPM tak ikut ajaran Islam yang sebenar:

Dipetik daripada SuaraTV:

Fathul turut menggesa agar masyarakat agar berhati-hati terhadap bahaya fitnah seperti yang pernah terjadi ke atas junjungan besar umat Islam, Nabi Muhammad SAW.

“Cuba kita rujuk kes yang melibatkan Nabi Muhhamad SAW ketika berdepan dengan dakwaan yang melibatkan isteri baginda, Siti Aisyah yang dituduh sebagai penzina, baginda pada ketika itu tidak memberikan sebarang keputusan atau kesimpulan ketika berdepan dengan fitnah tersebut.

“Antara tindakan yang diambil pada ketika itu, baginda menghantar Siti Aisyah pulang ke rumah bapanya. Nabi pada ketika itu menunggu ‘fakta’ iaitu wahyu dari Allah SWT sebelum membuat sebarang keputusan” katanya.

Menurut Fathul lagi masyarakat seharusnya mengambil iktibar dan pengajaran atas kes tersebut.

“Sekarang ini wahyu dah tiada, apa yang ada ketika ini adalah siasatan yang sedang dijalankan.

“Jadi pada pandangan saya dalam tempoh ini maka kita perlu tunggu dan bersabar sehingga keputusan siasatan didedahkan kepada umum” ujarnya lagi.

59 ulasan:

  1. Aku dengan adik beradik aku bayar cukai pendapatan individu je ratus-ratus ribu utk tahun lepas.. End up gi buat bayar interest 1MDB.. Apa citer..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nipu je lebih kau ni. So far 1MDB gunakan duit dia jana sendiri untuk bayar hutang n interestnya. Duit kerajaan tu hanya untuk jaminan je just in case diperlukan. OK apa.. dah 1MDB dengan kerajaan itu bagai ibu dan anak, perlu ada tolong menolong.

      Padam
  2. Najib go, or everybody go. Too late to save Najib.

    BalasPadam
  3. Apa yang gelojoh dan siapa sebenarnya yang gelojoh? Dia TPM dan Menteri Pendidikan, dia lagi tahu apa sebenarnya yang berlaku. Aku nak tengok jugak muka2 yang selama ini mempertahankan najib bila segala tembelang pecah DAN aku jugak ingin dengar alasan2 mangkuk2 tersebut. Tak perlulah IQ 3.85 untuk membezakan yang buruk dengan yang baik dan perlu pun IQ test untuk tunjuk pandai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mangkok2 tu serupa dgn tuan punya Blog Goblog ni!!

      Padam
  4. akupun nak tengok bukti-bukti yang jelas dan sahih yang menunjukkan Najib bersalah,..kalau tak fitnah sajelah.....gembar gembur seluruh malaysia..alih-alih semuanya fitnah pembangkang.....yg muslim akan berdosa besar dan bukan muslim pula ditimpa bala ....okaykah tu????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko nak tgk apa? Ko nak tgk negara ni jd macam greece baru nk percaya? Kalau 1MDB tu betul, knp perlu bantuan kerajaan bg standby credit rm950m bayar hutang bank? Kenapa perlu pelan rasionalisasi?

      Padam
  5. Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    SEDAQlah sikit TPM ni, yg. puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Sebab itu kita mesti SELAMATkan PULAU PISANG kita yg. sungguh INDAH dan BESAR di JOHOR itu; dari diJAJAH sewenangnya SingaPORK-KEPARAT spt. Batu Puteh! Maka MENTERI PERTAHANAN, tolonglah CELIK dan TEGAS serta CEKAP sikit dlm. MEMPERTAHANkan KEDAULATAN NEGARA ISLAM kita ini!

    Nek Tempoyak

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko nk suh org sedar..

      tp diri ko sendiri pun mcm x sedar2..

      sedar la dulu nek tempoyak..

      Padam
    2. Macam tak betul aje makan tempoyak banyak kot?

      Padam
  6. Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nenek Tempoyak Nenek Tua kutok meracau mcm orang simpan Saka!!

      Padam
    2. OI anon KEPARAT GILABABI 8.47ptg, lu punya ekoq ni si-PENGGANAS PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO aahhh?! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS?!

      Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhh?! Itu sebab OTAK SIAL lu mcm. BANGKAI BABI aaahhhh!

      PI MAMPOS lu dari NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kami ini!

      Padam
    3. NENEK NENEK SI MULUT LONGKANG
      SIANG MALAM MEMAKI HAMUN
      NENEK.PUKIMAK MACAM JEMBALANG
      PENJILAT ABADI SI BAPOK PENYAMUN
      ..huhuhuhuhuhu..

      Padam
  7. AhJibNgok must go !!

    Gantikan dengan yg lebih tegas demi parti dan Negara!!

    Blog ni pon Blog Goblog!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blogger ni tiba-tiba cerita pasal fitnah pasal apa, kalau betul ok kalau tak betul macam mana, siapa yang fitnah atau kena fitnah? Kalau nak sokong pun jangan hendak kelabu mata orang, masing-masing bukannya bodoh?

      Padam
  8. Maaf..Saya syg Umno,tp saya bosan dgn kepimpinan Umno yg mcm pondan,takut pada kebenaran.Pru dah nak dkt tapi selesai kan isu main2.1mdb adalah punca.Kejap kata tambah baik,kejap kata tggu hasil siasatan,Setakat Mt dan ketua bhg blh la di cucuk hidung.Kami ahli dan rakyat pun dah jemu.Malula di saat pembangkang lemah Umno pun lagi la lemah. Bosan la...Tegur sikit dikatakan melawan.Kami nak tgk pahlawan Bugis kasi settle mcm mana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hancur Bro!!

      Sebab Pahlawan Bugis naik tongkang yg da nak Tenggelam!!

      Pahlawan da jadi Pahlawan Bugis Street tempat banyak bapok!!

      Tukarkan Pahlawan Bugis pada Pahlawan Melayu Supaya Parti dan Negara selamat!!

      Padam
  9. Hahhaha.
    Gelojoh....TPM gelojoh ker.
    Atau owner Blog yg gelojoh.
    Dia sudi mengaku sebagai TPM dia sendiri tak tahu.
    Ada mangkuk yang jauh berlagak lebih tahu.
    Gelojoh betul....
    Komen berdasarkan otak mereng.

    BalasPadam
  10. "Patutnya isu 1MDB dah sejuk sikit sebab masih dalam siasatan"

    Rakyat bercerita 1mdb kat open house, masjid, kedai mamak, pejabat, internet...mana sejuknya?

    "Tun Mahathir pula menuduh cincin RM24juta kepunyaan rosmah, ...."

    Bro rujuk balik kenyataan Tun, dia tak tuduh, dia hanya bertanya.

    "Takkanlah TPM tidak membaca langsung tentang perjalanan penyiasatan 1MDB ini, "

    Teramatlah lembab, macam audit, dah cakap perlu masa lagi,hasil penemuan lapuran yang ada hanyalah interim , cepat2 pak menteri cakap tak de kes, ape citer?

    "Malah melemahkan semangat mengatakan #KalauBesuk pru berlaku, Umno akan kalah teruk"

    Inilah kenyataannya atau bro at least buat tinjauan umum? Ada bran? Biarlah badan bebas, jangan cari yang kaki kipas.

    Khas untuk DS Najib yang sayangkan kedudukan, pangkat dan jawatan;

    “Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya menaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.” (QS. Al-Isra’: 16)

    Ingatlagi dari wang tunai tukar ke aset kemudian ke unit BSI singapura? Ini peringatan untuk kita semua;

    “Dan demikianlah Kami adakan pada tiap-tiap negeri penjahat-penjahat yang terbesar agar mereka melakukan tipu daya dalam negeri itu.” (QS. Al-An’am: 123).

    Ingat lagi G.S.T,? kenaikan kos sara hidup rakyat? Kawalan minyak tak terkawal? Masalah sosial? Hubungan kaum tegang? Dan jangan sesekali lupa bala dan malapetaka yang turun amat kerap?

    Ini doa Rasullullah S.A.W;

    “Ya Allah, siapa saja yang mengurus urusan umatku ini, yang kemudian ia menyayangi mereka, maka sayangilah ia. Dan siapa saja yang menyusahkan mereka, maka susahkanlah ia” [Diriwayatkan oleh Muslim].

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku setuju!!

      Dan yang paling Bongok sekali ialah si Bongok ni mansuhkan ISA!!

      Bangsa pendatang Kominis semakin berani dan biadap menghina Melayu dan Agama Islam!!

      Padam
  11. walaupun Najib memansuhkan isa..itu tak menghalalkan dia difitnah...kita orang islam.

    BalasPadam
  12. Apa yg susah sangat nak buat PC cakap " Saya mana pernah ada akaun AMBANK simpan sampai juta2, korang ingat kerja aku cetak duit kaaa?!!"

    ADA BRANI?

    BalasPadam
  13. 9.43,

    Macam boxing plak ini analoginya;

    Umpama najib dalam gelanggang tinju, habis terok kena belasah kiri kanan depan belakang cakap aje apa yang najib tak kena belasah lagi? hook? Jab? 123 rapid punch sumee najib dah kena, last2 berdiri pon terhoyong hayang tetapi masih lagi nak balas....jawabnya adalah tumbukan angin je la......

    Kah kah kah kah camtu juga lah chai ahjibgor!

    BalasPadam
  14. blogger2 jemuan PM terpaksa hentam balik pada TPM sebab tiap2 hari kena present berapa kali dia org buat kerja kat bos, kalau tak nanti tak masyuk bulan2 pulak, nakbayo duit kete, mkn minum keluarga,bil henpon..tu yang terpaksa tu walaupun majoriti ramai rakyat dah muak blogger jemuan PM..dah termakan budi la kata kan, nak buat mcm mana..ha.ha.ha..(kalau tak betul, maaf ye)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Admin betul2 paham ka pasal 1MDB?

      Kalau tak paham angkat tangan tanya. Jangan buat2 paham semua benda yg ko tak paham. Jangan ko skip benda yang tak patut ko skip. Aku takut nt terpaksa gadai geran tanah sewa jet pi Indon sebab nak withdraw duit kat ATM mcam Greece jaaa nanti.

      Padam
  15. at least TPM ada teloq cakap open, tak macam sape malaun syek kerruak hampeh tu, berani ckp dlm blog je la..syok sendiri, tak pernah nampak komen2, ntah2 semua komen deleted..tu namanya blog syok sendiri....ha.ha.ha..

    BalasPadam
  16. OI si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. BABI SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh....?!


    Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

    BalasPadam
  17. Ambil balik KEDAH dari keturunan PENGKHIANAT tu! Bukan main lagi di majlis harijadi bapa dia dikelilingi si puak-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. NENEK NENEK SI MULUT LONGKANG
      SIANG MALAM MUTNYA RABAK
      NENEK PUKIMAK BAU TEMBELANG
      NENEK MEMANG PATUT DAPAT PENYEPAK..huhuhuhuhu..

      Padam
  18. dah le majoriti mudah kat parlimen, berlagak la pulak dengan org Kedah..sudah2 la para jemuan...ha.ha.ha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oi anon-KEPARAT 11.26ptg, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO aahhh?!

      Org. KEDAH pilih UMNO., bukan sebab pilih anak beranak PENGKHIANAT- yg. pandai BERPURA-PURA selama ni, ada paham?!

      PI MAMPOS lu punya ekoq kat JAMBAN TERORIS-TERORIS ANTI-BUMIPUTERA ISLAM/umatnya dari PUAKA-PUAKA si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO-RASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!

      Padam
    2. NENEK NENEK SI MULUT LONGKANG
      SIANG MALAM MEMAKI HAMUN
      NENEK PUKIMAK JUAL TEMBERANG
      NENEK MENJILAT SI BAPOK PENYAMUN

      Padam
    3. Pencacai mamak keling tak ramai tp bertaraf pencen.. tp dibayar
      sbb tu setiap reply yg kaitkan mamak.. org ini akan melompat2 meroyan jawab..

      Padam
    4. aku orang melaka, Kedah tu akau sokong sebab Melayu/Islam..ALi Rustam pun dulu aku tak suka polisi dia..takkan aku nak sokong Penang kot..Selangor dah carca marba...ko orang adik MAt Sabu kot..ha.ha.ha.

      Padam
  19. Dgn puak Tun Mamak usahlaaa duk bwk kisah dr Sirah Nabi SAW atau nasihat Agama, puak bapak Marina SIS ni mna suka dn jauh skai nak ambil iktibar.

    Silap2 klu Tun Mamak hidup zaman Syditina Aisyah difitnah tu Tun Mamak ni yg akn desak Nabi letak jawatsn sbg Ketua Negara Islam Madinah sbb Nabi ambil pendekatan BERDIAM DIRI wpun bertalu2 soalan kessngsian yg menimpa..

    Allah SWT beri kita panduan Agama utk keamanan dan keberkatan tp klu nk ikut jejak syaitan spt gologn Tun Mamak buat, fitnah dijdkn tools politik jatuhksn lawan mka tunggulah saat kehancuran...

    BalasPadam
  20. 1mdb x boleh sejuk... ni modal paling besar pru. tp kenapa umno kena tanggung isu ni. Tu x masuk lagi isu acc peribadi. Habislah....

    BalasPadam
  21. "Allah SWT beri kita panduan Agama utk keamanan dan keberkatan"

    Allah SWT juga meminta kita menegakkan kebenaran, minta Najib pergi bersumpah, tutup mulut rakyat.....

    Tutup cerita.

    BalasPadam
  22. Tk baik percya fitnah, jgn gopoh sbb tu hasutan sysitan. Tunggu dlu finalreport agensi2 khas yg dilntik, yg bersalah tkkn boleh lari. Silap2 yg gopoh ckp org bersalah tu mgkin sangkut dlm kes tu... sbb tu gelabah sgt main isu imdb lbh dr isu pd pembngkng..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika kebenaran yang ingin ditegakkan, keluarkan laporan Audit tu, sebarkan kepada rakyat tak perlu nak sorok, begitu juga petugas khas tu, maklumkan kepada rakyat apa susah sangat?

      Ambil contoh kapalterbang terhempas, ada sorok kah? Yang sahih di sebarkan buat press conference, bukan kah bagus?

      Padam
    2. Ya Allah, kau ni nmpk sgt hnya jd cacai follow je fitnah dlm blog.
      Tunggu lah laporan tu keluar.. sbbtu org yg waras ckp suruh TUNGGU LAPORAN PAC n Audit dku baru jatuh hukum!

      Tp tun madey dh tiup whistle yg ckp Najub bersalah dh.. pastu ckp Rosmah boros, beli cincin 2.4 juta.

      Alih2 ko ckp Tun tanya saja... gila ke ape putar belit lbh dr pariah lg, bkn nk cari kebenaran, tp nk tikam Najib bg terrsungkur dn tersenyum puas lebar lah Tun Madey dn sekutu2 nya!

      Amat celaka krn Tun jd dalang besar mnggoncng UMNO lbh dr pembngkng..

      Usah ckp bab Agama wahai cai2 Madey jika Madey sndiri anti Islam, anti ulama, mndalangi peristiwa berdarah Memali yg hingga kini ada BERANI KE MADEY SUMPAH yg dia tak ARAHKN IGP tembak MATI ust Ibrahim Libya?

      Ada berani ka Madey mintak tubuhkan RCI buka semula kes penyelewengan PERWAJA STEEL yg jd asas dendam mamak tun pd Pak Lah sbb xhalang kes pendakwaan Ts Eric Chia?

      Byk sisi gelap Tun Madey yg cuba di lupakan, dn kini Najib yg dihitamkan lbh dr kehitaman Madey mentadbir Malaysia..

      ALLAH SWT SURUH TEGAKKAN KEBENARAN IKUT ISLAM... bkn ikut FITNAH Yahudi, WSJ, NEW YORK TIMES, SARAWAK REPORT..ngok oiii.. tegak kebenaran bukan suruh jatuhkan Ulul Amri.. putar alam sgguh cai Madey!

      Padam
    3. Ke hadapan Macai Penyapu Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor..

      Eh eh..tak pakai nama ilham ker..kah kah kah kah..da bersara bg komen kat blog KD ker..huhuhuhuhu..macai penyapu ting tong lebih...tiktoktiktoktiktok...

      Padam
    4. gile ke apa 3.01 ni.???
      ko merepek apa?

      Padam
    5. Orang sibuk citer pasal sekarang, ko sibik pasal Madey masa jadi PM, hang boleh back to the future ke? Esok2 anak cucu hang nanti hang nak back to the future jugak? Present tense la bang, bukan past tense..pergi belajar amik UPSR balik...ha.ha.ha

      Padam
  23. ALLAH SWT SURUH TEGAKKAN KEBENARAN IKUT ISLAM... bkn ikut FITNAH Yahudi, WSJ, NEW YORK TIMES, SARAWAK REPORT..ngok oiii.. tegak kebenaran bukan suruh jatuhkan Ulul Amri


    Dey ko kata wsj fitnah?keputusan x keluar lagi mn ko tau fitnah ker tak..sembang2 pung pang suruh org lain tunggu keputusan ,apa dia yg lebih

    BalasPadam
    Balasan
    1. habis yang percaya melanyi yang hina nabi , justro boleh pulak.. bangang

      Padam
    2. Bongok sbb WSJ ckp Najib transfer duit ke akaun peribadi..
      itu fitnah sebab siasatan belum SAHKAN Najib buat mcm tu

      Gile sungguh cai2 mamak berhempas pulas putar belit

      Kebenaran akan muncul

      Zaman mamak menyeleweng sudah tamat, tp kehitaman itu akan timbul.. jgn jadikan org lain mangsa

      Padam
    3. kalau rakyat biasa, sekelip mata boleh cek akaun/transaction..terus kena dakwa..cakap la nak buying time kan senang..sejuta dua senang la..ni BILLION bro.!!! Ko baru lahir kot masa Jibby jadi PM tu pasal ko asyik kutuk xPM, ka ko tak dpt projek masa mamak jadi PM, dendam tak puas hati la tu, ke, dapat elaun jemuan..ha.ha.ha..

      Padam
    4. Dey ko kata wsj fitnah?keputusan x keluar lagi mn ko tau fitnah ker tak..sembang2 pung pang suruh org lain tunggu keputusan ,apa dia yg lebih..... - tang ni bleh plak pakai keputusan tak keluar ko mana tau fitnah ker idak..... abis tu yang lelain ko tuduh najib tu kenapa kau percaya plak semua berita betul ker idak.... suka engo jer..pendapat org lain salah...tapi info yg kau nak percaya betul belaka.... tulah kan..kalau dah benci.

      Padam
  24. Mahyuddin jangan ikut Mat Sabu nak lawan tokeh. Bersabarlah, sayangkan parti. Saya lihat TPM rapat dengan penentang-penentang PM.Biarlah parti lain bergolak. Janganlah UMNO jiga bergolak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bersabar untuk buying time ye tak? Betul kata TPM, kalau sekarang buat PRU, comfirm BN bungkus walau aku kalau boleh biar PM sorang je yg ditendang, para pembodek tunggu dan lihat..

      Padam
    2. At least Bang Sabu tu jantan sebab berani nyatakan pendiriannya
      bukan bacul baling batu belakang dinding
      depan ckp lain belakang ckp lain..

      tak faham kepala hotak dia.. takkan jd TPM tak faham2 lagi dokumen bersepah2 boleh akses, tiba2 The Edge kapir tu jugak yg dia bergayut..

      TPM mcm ni kalau naik jd PM lagi MANGKOK. Pak Lah dulu tak teruk mcm TPM talam 12 muka ni!

      Padam
    3. Mat Sabu tu takde kepentingan dalam kerajaan, apa la cerdik nye ko? dia nak buat apa pun suka hati dia la..ko sama kan Mat Sabu tu dengan TPM? IQ ko mmg tahap keldai kot? Ko sepupu Mat Sabu ke? Adoi...sakit Malaysia ada pembodek mcm ko ni...

      Padam
  25. isu TPM ni boleh redakan sikit pasal GST, minyak naik, 1MDB, akaun 2 juta, 2.6bilion...apa lagi para jemuan? Kasi goreng ini TPM punya isu, aku takut jemuan ni silap2 jilat kahak sendiri nanti...eh, rasanya bulan2 masyuk lagi penting..kang miss soru la pulak ye tak?

    BalasPadam
  26. sama2 berada dlm satu kapal,tiba2 laut bergelora tapi malangnya ada org dlm kapal tu bukn sj tidak sangup mengharungi gelora lautan untuk menyelamatkan kapal malah cuba menebuk lagi kapal tu spaya tenggelam.sangup kah kita membiarkan org tu menebuk perahu tersebut spaya semua tenggelam ??????

    BalasPadam
  27. OI si PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh....?!


    Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

    BalasPadam
  28. Kalau dh kaki bangkang citer 1001 kebaikkan pm pn dia x caya. Cuba korang dok kt Indonesia tgk bole idup tdk? Bole korang minum air paip gitu ajer mcm kt sini? Kt sana air mana rawat cam kt sini. Cuba bandingkn jln raya kita dgn dorang? Orang Indonesia sgt bersyukur dpt kerja kt sini walaupun jd buruh am. Padahal diploma ijazah yg ada msh x menjamin kerja kt sana. Nk maju cam Singapore? Sanggup dok dlm negara kafir. Walaupun susah nk beramal soleh asalkn income masyukk cantek. Syukur lh oii. Kalau rase x selesa dok Malaysia bole blah negara mana yg korang suka mangkukkk...

    BalasPadam
  29. TSMY nampaknya macam x mengikuti perkembangan isu 1MDB atau dia sengaja dok ulang apa yg dia cakap beberapa bulah dahulu untuk memanaskan keadaan kerana ada udang disebalik batu kot. Begitu panjang perjalanan fitnah dan penyiasatan yg telah dijalankan, TSMY x tahu? Kalau begitu memang x layaklah pegang jawatan lagi sebab orang biasa macam saya pun tahu macam2 tindakan yg telus telah kerajaan lakukan untuk cari bukti dakwaan tapi x jumpa. Pencerahan dan kebenaran dah mula muncul sebenarnya dengan pengakuan Justo dan pengakuan the edge sendiri yg mereka gunakan dokumen dan maklumat yg dicuri dan diubah. Mungkin TSMY telah dibeli kerana kelihatannya dia bersama TDM dan penaja parti hari lahir tu? Wallahuaalam....tapi kena yakin bahawa kebenaran akan muncul inshallah.

    BalasPadam