Khamis, 16 Julai 2015

RAMAI PERLEKEH NAJIB, TETAPI RAMAI TIDAK TAHU APA SUMBANGAN BESAR DIA DAH BUAT KEPADA RAKYAT MALAYSIA, TERUTAMA RAKYAT BAWAHAN!!

Pada kita, bila cerita persepsi tentang keburukan DS Najib, kita telan bulat-bulat walaupun semua yang dituduh kepada DS Najib bukan betul pun.

Sebagai Perdana Menteri, dia ada tanggungjawab besar, dia seperti bapa dia yang membantu golongan bawahan sehingga ramai politikus iri hati dengan legasinya.

Jangan melihat luaran, lihat sumbangan, jangan melihat populis tetapi lihat kerjanya, jangan lihat hanya yang buruk, cuba pula lihat baiknya. Sedarlah semua.

#KekalNajib

22 tahun Tun memerintah, banyak jasa yg beliau tinggalkan sebagai bukti kehebatan pemerintahan beliau.

Antaranya:
1. KLCC
2. KLIA
3. Lebuhraya Utara Selatan
4. LRT
5. Putrajaya
6. Proton
7. Jambatan Pulau Pinang
Dan banyak lagi.

6 tahun pemerintahan DS Najib, beliau juga telah melakukan banyak jasa utk rakyat. Mungkin tidak sehebat KLCC tapi sumbangannya signifikan dan terbukti.

Antaranya:
1. KLIA2 (lapangan terbang terbesar dunia utk penerbangan kos rendah yg penggunanya adalah rakyat marhaen)

2. Tun Razak Exchange (sebuah bandar hub sistem kewangan tercanggih dunia yg akan menempatkan bangunan2 tercanggih lebih hebat dari KLCC.

3. Lebuhraya PanBorneo (dari Sarawak hingga Sabah TANPA TOL).

4. Projek Greater KL

5. Pembinaan MRT moden utk kegunaan rakyat.

6. Keretapi elektrik Padang Besar ke KL yg memendekkan masa perjalanan ke hanya 4 jam sahaja.

7. UTC di seluruh pelosok negara yg memudahkan urusan rakyat.

8. Terminal Bersepadu Selatan yang canggih dan selesa bg memudahkan rakyat marhaen balik kampung esp time raya mcm sekarang.

9. Jambatan ke 2 Pulau Pinang yang tersergam indah.

Hanya dalam 6 tahun pertama pemerintahan dengan segala macam serangan/fitnah dahsyat dari dalam dan luar negara, banyak bukti jasa DS Najib sudah tersergam indah dan sedang rancak dilaksanakan.

Saya percaya jika beliau memerintah lebih lama dan berjaya mengatasi semua tohmahan terhadap beliau, beliau bakal menjadi antara Perdana Menteri paling hebat yg pernah dipunyai oleh negara kita.

Tapi mcm biasa, WSJ adalah kitab suci yang berdosa jika tidak diimani.

INSAFLAH SEMUA!!

39 ulasan:

  1. Betulke tu semua sumbangan Ah Jib Gor..

    Atau kebetulan siap masa dia jadi PM?

    Ada beza tu bro...

    BalasPadam
    Balasan
    1. TN 12;21 Bezanya kau haramjadah bro,suka meroyan je,semut dekat kain tak nampak.

      Padam
    2. Tak payah nak mencarut dan naik angin cuma syaitan saja perangai macam tu , ya kau kata la apa saja jasa Najib , Rakyat bakal tanggung hutang sampai anak cucu atas jasa najib buat hutang 1MDB lagi besar dari projek yang memang pun dia kena buat bukan atas perancangan masa depan yang dia jarang fikir .

      Padam
    3. 12.34, mutu tulisan menunjukkan taraf IQ, IQ pula berdasarkan pencapaian pendidikan persekolahan.

      Jawablah berdasarkan fakta dan bukan maki hamun?

      Bercerita tentang pencapaian Najib? Beliau merupakan antara PM terburuk yg pernah rakyat malaysia hadapi!

      Apa yang beliau lakukan untuk Malaysia? GST, kawalan harga minyak yang sentiasa naik, Cukai, 1MDB, hutang bertimbun dan pelbagai lagi!

      Letak jawatan ajelah Najib!

      Padam
    4. Terima ksh najib yg sudi bina lebuh raya pan borneo...terima ksh bnyk2

      Padam
    5. Orang Melayu ramai bodoh pasal hutang. Hutang tapi ada aset. Dalam akauntansi dia panggil balance sheet untuk Melayu yang tak tahu akaun. Apabila aset lebih atau sama dgn hutangntak ada masalah. Melayuntak maju kerana inilah

      Padam
    6. 9.27pm kah kah kah monyet pun tau basuh tangan sebelum makan!

      Padam
  2. Kah kah kah sedap type jer.....ako rasa brnda tu dah lama buat kebetulan siap zaman najib....kah kah...lembu punya minyak sapi dapat name...puiiii....sumbangan rosmah tak nak list down ka.....alahai...

    BalasPadam
  3. Betul jgk korang cakap...Najib mana ada buat kerja. Dia asyik ulang alik keluar negara, jumpa orang tu orang ni. Dapat duit masuk akaun sendiri. Tak macam Mahadhir dulu punggah batu, punggah simen buat KLCC, buat Jambatan Pulau Pinang dsb. Anak2 nya bawak lori, bawak jentolak tolong kerja.....

    Nasiblah Pak Jib,.. orang benci awak sekeluarga. Tapi saya orang kampung suka Najib , insyaallah UMNO menang pilihanraya akan datang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.18 ptg, Nasiblah Pak Jib,

      Memang benar Rakyat marhaen nak jatuhkan kamu!

      Padam
  4. Hahahaha. ada juga manusia yang nak menpertahan kan si Najib. Yang saya tau, Najib suka menbazir wang rakyat dan selalu guna duit untuk dapatkan kuasa tapi dalam masa Najib tidak mampu meningkatkan ekonomi rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko baca ulasan akhbar cina babi dap...
      Bacalah juga ulasan pakar ekonomi dunia ttg malaysia....
      Ko hidup kais pagi makan pagi ker????
      Mampu jugak berinternet???

      Padam
  5. Orang melayu memang suka lupa jasa orang, tak tahu siapa suap nasi kemulut. Yang tahu asik ikut dan dengar cakap orang lain, tanpa menegetahui fakta yg sebenarnya tanpa berfikir. Jadi Najib adalah mangsa kejahilan bangsa sendiri. Kenapa harus membenci Najib sedangkan kita sendiri tak berapa cerdik, lihat apa yang berlaku sekarang pemimpin melayu yg jahanamkan melayu.semua pemimpun banyak jasa, saya berkerja dan berpendapatan lumayan adalah hasil kemajuan semua Pm dan kini limpahan pula dikongsi olih anak saya, andainya malaysia tak sesuai sila mohon PR negara lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa hebat sangat najib sehingga dia tak perlu letak jawatan?

      Cer citer

      Padam
    2. Aku cdgkan anwar ibrahim atau lim kit siang jadi pm....
      Err..mrk kan benci najib...mgkin kita boleh sokong antara mrk nie jadi pm...

      Padam
  6. Zaman Mahathir, apabila ada project besar dilaksanakan rakyat tak tempiasnya...tapi sekarang tempias nya sangat dasyat, GST, KOS sara hidup meningkat, RM jatuh sudak begitu lama, rakyat mula resah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gaji tak naik.....masa tu

      Padam
    2. Msh ingat era tun...gaji masuk 1k slps 10 tahun bekerja...nak buat loan keta payah...bonus tahunan...haram dpt

      Padam
  7. Hahahaha kelakarnya...nama Malaysia busuk sebab Ah jib gor tak nak compare sekali ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg buat nama malaysia busuk ialah manusia2 yg dengki dgn najib...ada yg sanggup bersekongkol dgn wsj n sr utk burukkan malaysia....
      Buat apa najib burukkan malaysia sedangkan dia pm malaysia..
      Mat bogel pelakon lucah alvin tam kutuk malaysia dan Islam dgn dashyatnya...ada korang nak kutuk???Ntah2...korang turut bersubahat atau bergambar sama mcm nurul...jijik dan memalukan.
      Bergambar bogel dgn bendera malaysia dan ajak org Islam berbuka puasa dgn sup babi...mgkin korang se spesis kot? Hehe..tak ada korang kutuk....

      Padam
    2. Takder pun najib kutuk alvin tan tu. ....kawan baik cina adalah, dia ada penahsihat bernama lim kok wing, kawan baik dia pula bernama taik jho lok.

      Budak melayu kes lowyat pula yang kena dakwa, najib2 apa nak jadi ni?

      Padam
  8. Sumbangan terbesar Najib err....kenapa 1MDB tak termasuk sama didalam senarai ? ? ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Labu...
      Belum naik harum nama 1mdb dh difitnah mcm2.Nak letak dlm senarai..msh dlm siasatan...
      Setakat ini ramai yg melatah dan meroyan bila sedar punca sebenarnya...dpd ugutan nak dptkan wang hingga penipuan utk melakukan fitnah....
      Rasa2nya...mrk tak ada agama kot...fitnah dh mainan harian

      Padam
    2. Fitnah apa ke bendanya, dah tak cekap, tak bersih dan tak amanah itulah kenyataan nya.

      Negara menuju kehancuran, nak selesai maaalah najib wajib letak jawatan, blongang dan lembuan boleh mencari masterji baru pula.

      Negara kembali aman dan ekonomi bertambah baik, insya Allah.

      Padam
    3. Negara hancur????
      Hancur mcm mana????Hanya krn kebencian dgn najib...persepsi negara adalah hancur???
      Kenapa tak blame sekali mrk2 yg memburukkan nama negara di luar negara.
      1mdb...perlu letak kesalahan sepenuhnya dgn najib.Masa tun dulu bnyk juga syarikat glc bermasalaj dan rasuah syarikat hingga hakim dipecat.Tak heboh pon...atau takut ISA.
      Klu aku najib...aku tak akan berundur selagi tak selesai masalah.Tu baru gentleman...
      Nie bukan team bola...senang2 pecat pengurus/jurulatih bila pemain tak perform.1mdb kena diselesaikan sebaik mgkin dan punca jelas ada pihak yg buat fitnah.Najib kena selesaikan...klu dia nak berhenti...berhentilah..
      Cuma yg sedihnya....org hanya tahu mengecam tanpa ingin membantu.Tak bolehkah guna saluran yg betul.Ambik cerita tun...kenapa beliau tak berjumpa atau bersemuka dgn najib atau para kabinet najib secara tertutup???Buat apa beliau mengaibkan najib sehingga keaiban beliau dibuka oleh org lain hanya krn nak najib jatuh.Buruklah cara sebegitu mcm kes pak lah yg terpaksa lpskan jawatan pm.
      Rasa2nya...tak ada mana2 pm yg sanggup jadi pm boneka dan hanya tahu turunkan tandatangan tapi tak boleh bekerja.
      Pandangan aku...najib msh relevan cuma dia tak sehebat tun utk spin atau patahkan hujah lawan secara spontan.Apa yg dia telah lakukan nampak hasil spt di atas cuma nasibnya buruk krn pembangkang kuat krn tiada ISA dan media massa bebas menulis dan najib bersikap lemah menangkis tuduhan trhdp dia...

      Padam
  9. siapa kata kos sara hidup naik dn barang mahal ....memng orang bodoh..pergilah tinjau sendiri. dari zaman PM pertama pun lagi...kau rasa ada tak mana-mana tahun yang harga barang semakin turun?. berpihjaklah di bumi nyata.... isu barang naik bukan pasal siapa jadi PM lah woiiiii..... kenapa kau tak nbak cakap sejak OBAMA jadi presiden dunia huru hara????

    BalasPadam
  10. MENIPU ADA DIUIT di SINGAPORKI

    DUIT tak ada, SAHAM TAK ADA, CUMA KERTAS yg tulis ADA 2 BILION..
    iNIKAH najiS & thaik jHO low PUNYA jasa??

    aPA mENTERI SEMUA bodo NAKMENGULAS. pembohongan INI DALAM parlimen & disiar tv3 SUKU..

    Chegu BARDIGOL, AZWAN JMM, Parti Kita yg tiada pengikut di beri ruang yg besar dlm TV3 suku..

    Carilah pakar EKONOMI..bukan BAHALOL yg tiada ilmu

    BalasPadam
  11. Pakar ekonomi pun takut nak tolong najib!

    BalasPadam
  12. Memang aku bangga mana ada pm macam dia, time rakyat terapung segala rumah dan harta benda kena banjir kuning, dia main golf dgn obama.. Mmg bangga aku siot..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu Tuhan bagi tahu najib yg kelantan akan ada banjir besar...rasa2nya najib tak akan pegi.Benda dah plan awal dan semua nampak najib pernah ke kelantan slps itu.
      Tak jumpa obama pon dah qada n qadar musibah tu tak mampu dihalang.Sekurang2 nya najib buat sesuatu wlpun kelantan negeri pmbangkang.
      Penang...apa penang buat dgn kebanyakan majlis/upacara keagamaan Islam???

      Padam
    2. Itulah najib tak habis2 musibah melanda, gst, kawalan minyak tak terkawal, rusuhan lowyat, nak crita dalam ni terlalu banyak

      Yang terbaru nak naik kan tol? Pastu tarif letrik plak? najib2 lu buat taik 1mdb, rakyat kena tanggung beban?

      Letak jawatan aje lah!

      Padam
    3. Orang beriman jer kena ujian...
      Yang tak beriman..mcm puak guling2 atas jalan mana tahan diuji...
      Yang tak tahan duji tu adalah manusia yg dh biasa dimanja sejak kecik lagi...atau yg msh dok bawah ketiak emak...

      Padam
    4. Diantara rakyat marhaen yang berjuang tanpa habuan demi ali ba ta dan mereka yg mempertahankan pemimpin yang tercalar, mendapat upah dan bayaran siapakah yang lebih beriman disisi Allah S.W.T?

      Najib sejak kecil hidup dalam golongan bangsawan yang mewah, bagaimana dia boleh tau kesusahan rakyat marhaen?

      Padam
  13. OI si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhhh....?!

    Yg. lu nak paksa YAB PM ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN/KANDANG PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

    BalasPadam
  14. Sebab itu, BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu mesti BERSATU, utk. MENENTANG habis-habisan puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Sebab itu kita mesti SELAMATkan PULAU PISANG kita yg. sungguh INDAH dan BESAR di JOHOR itu; dari diJAJAH sewenangnya SingaPORK-KEPARAT spt. Batu Puteh! Maka MENTERI PERTAHANAN, tolonglah CELIK dan TEGAS serta CEKAP sikit dlm. MEMPERTAHANkan KEDAULATAN NEGARA ISLAM kita ini!

    Nek Tempoyak

    BalasPadam
  15. Ceritakan pula peranan Najib masa jadi menteri besar Pahang ?

    Semua projek besar2 makan duit besar2..
    Ada ka buat utk membangunkan ekonomi bumiputra ?
    Penat Melayu ja sokong dia

    BalasPadam
  16. Negri Pahang tanah Runtuh, banyak peladang berbangsa babi hidup senang tampa lesen & gst.

    Pendatang asing berpuluh ribu menurut utusan Malaysia..

    Inilah Negeri Najib yang dilanda musibah banjir lumpur..Bala keatas PM yg tak boleh jaga negeri sendiri.

    BalasPadam
  17. Banjir bsr, tnh runtuh sume nk kaitkan slh atas Najib. Korang yg beria2 sgt nk jatuhkan Najib tu x brslh ker? Sikap korang ni la yg ujung2 jd cam IS. Pemimpin islam berdosa bole di bunuh. Mmg skang korang x terpikir begitu. Tp minta dia ltk jwtn tu prmulaan sintomnya.

    Korang nk soh sapa jd pm? Anwar? Hj hadi? Kit siang? Come on la. Nk melingkupkan gomen mmg sng. Nk membina semula ingat sng? Sedikit demi sedikit kebenaran terserlah. Puak2 pembangkang dh x sng duduk. Sorang2 dh dikaitkan dgn pemalsuan dokumen 1mdb. Klu berita dr utusan korang mana nk percaya. Bc la berita dr Thailand dn Singapore. Najib sogok ker bg kuar citer ni? Klu hati dh itam gini la jdnya.

    BalasPadam
  18. tapi aku rasa untuk kebaikan BN
    kena tuka dah najib nie

    sekadar pendapat ya saudara

    BalasPadam