Sabtu, 28 November 2015

Taktik Pembangkang Makin Tepu dan Layu untuk Menipu Mahasiswa

Masa pru13 dikatakan 80% anak muda sangat mempercayai pembangkang, malah apa saja isu yang dibangkitkan untuk menaikkan rating pakatan rakyat ketika itu dihadam bulat-bulat sehingga sesuatu perkara yang tak betul pun terus jadi betul.

Maksudnya strategi tipu dahulu, menang paling utama semakin memakan diri pembangkang sekarang yang dikenali pakatan harapan.

Orang tua pernah berkata, buat jahat pasti ada balasannya, buat fitnah untuk juara tidak membawa apa-apa pun kebaikan, malah ia akan memakan diri.

Anak-anak muda sekarang mungkin bukan mudah nak percaya bulat-bulat apa yang dijaja puak pembangkang, dikatakan ramai sudah muak dengan cara tuduh dahulu, bukti kemudian.

Cuma nak bagi tau Rafizi, dia boleh pencen lah untuk buat sesuatu modal popular, orang sudah cerdik menilai...

IDEA PEMBANGKANG MAKIN LESU DAN MATI PUCUK

Masa depan BN Semakin Cerah.

Ramai orang menyatakan generasi Y dan generasi G (Generasi Google) sudah tidak lagi menyokong kerajaan BN kerana lebih tertarik dengan DAP,PKR atau PAS. Rupa rupanya pandangan ini meleset dan tidak benar sama sekali.

Debat bertajuk "Baik Buruk Pemotongan Budget IPTA 2016" telah membuktikan sokongan orang muda dan Mahasiswa kepada kerajaan BN semakin kuat. Seramai 3 orang GENG Mantap yang terdiri daripada Tengku Izwan, Asyraf, Affifi telah menerima cabaran YB Rafidzi untuk berdebat dengan anak anak didiknya daripada Angkatan Muda Keadilan (saat akhir bertukar kepada Mahasiswa Progresif).

Cabaran ini telah disambut dengan tarikh dan tempat yang ditentukan oleh Geng Mahasiswa Progresif. Pertandingan yang diadakan didewan pembangkang yang dihadiri hampir 200 mahasiswa akhirnya terkejut dengan hujah Geng MANTAP. Akhirnya penipuan, maklumat separuh masak, kebuntuan dan kesamaran menjadi nyata. Rupa rupanya pemotongan budget bukanlah satu perkara yang diluar kotak pemikiran warga dan dunia universiti. Hampir kesemua universiti hebat didunia seperti Harvard, Yale, dan oxford mendapat peruntukan yang lebih kecil daripada kerajaan mereka berbanding peratusan peruntukan yang diberikan oleh kerajaan Malaysia. Dah kaedah endowment digunakan untuk menjana pendapatan mereka.

Penglibatan MANTAP yang secara sukarela  dalam menerangkan kebenaran mengenai isu pemotongan budget IPTA, isu budget Jabatan Perdana Menteri dan Membongkar salah laku kerajaan Selangor jelas menunjukan sokongan kepada kerajaan BN akan terus meningkat. Rata rata mahasiswa mula berfikir tentang rasionalnya pemotongan ini dan betapa jahatnya pembangkang Malaysia dalam menabur fitnah kepada kerajaan.terutamanya YB Rafidzi.

Masa Depan BN dengan gaya politik negara maju semakin jelas. Mahasiswa bukan selamanya hak pembangkang. Lebih banyak perbincangan terbuka antara mahasiswa akan menjadikan mereka lebih celik dan matang politik politik.

Semoga Malaysia menjadi negara maju yang harmoni.

#MantapSerangKubuPembangkang

3 ulasan:

  1. Ada sapa2 boleh tolong upload ke youtube debat tu?

    thanks

    BalasPadam
    Balasan
    1. SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB MBAH RAWA GUNPALA

      Padam
  2. Aku pun nak tengok juga sejauh mana hebatnya puak2 yg gila debat ni terutama nya geng2 Rafizi.

    BalasPadam