Isnin, 14 Disember 2015

SI SOMBONG YANG TERLALU ANGKUH KONON PARTINYA SEMPURNA SEGALANYA!!

Ikutkan lama sangat tak taji pas sebab ikutkan mungkin mereka ada nilai yang baik dan persahabatan.

Tetapi melihat sejak dua menjak ni, kulit sebenar pas sudah dilihat siapakah mereka, mereka angkuh kononnya dengan pas sekarang, kekuatan msksimum mereka makin terserlah.

Di sebalik pemilihan parti mereka pada jun lepas, pro ulama menang bergaya, maka nilai parti pas semakin menaik, malah golongan kalah dalam pemilihan mula memberontak dan memilih untuk mewujudkan parti baru.

Mereka juga berpecah teruk, tetapi ego mereka perghh, mereka berpecah bukan sedikit, tetapi mereka hanya menganggap pecahan itu biasa, malah dap dan pkr pun sukar bekerjasama dengan pas.

Bila terbuka mulut pemimpin pas mengatakan, umno lemah baru nak cari pas, hulur salam persahabatan kerana umno lemah kata mereka, pas sudah mampu mengantikan umno, pas tidak perlu tangan persahabatan dengan umno kerana umno parti sekular, tidak Islamik, hanya pas mampu memberikan pemerintahan paling sempurna, dari segi ekonomi, sosial dan memberikan nikmat untuk semua rakyat.

Perghh gila tahap tertinggi kesombongan parti hijau ini, mungkin Allah menguji mereka ini, sikap pemimpin mereka hanya mengajar erti permusuhan, adu domba, tuduh menuduh, mereka paling Islamik, serta paling sempurna. Jadi itulah kulit sebenar mereka.

Moga Allah membuka mata hati mereka, bukan semua dalam umno tu syaitan, bukan semua dalam pas itu malaikat.

Kena ingat, bertelagah, bila dap naik menjadi dominan di putrajaya, usah sembang nak cerita siapa paling hebat, sekarang ni dap membalun pas pun, hanya gigit semut je balas balik. Ada pemimpin pas pun hanya suam-suam kuku je hentam dap, tetapi bila umno, dia punya marah, tiang letrik pun boleh bengkok mereka karate, Islam apa tu?

Apa sebenar pas nak tunjukkan kepada umum? Paling kuat atau paling sombong?

#JiwaBesar
#KekalNajib

18 ulasan:

  1. Naib Presiden PAs sekor ni pun jangan nak cakap sombong la....

    Tunggu lagi 3 tahun akan datang, dia mampu lagi ke nak pegang jawatan Exco di Selangor tu.. silap-silap sebelum PRU-14 lagi dah ditendang oleh parti Amanah yang menjadi komponen Pakatan Harapan...

    Masa dah takde jawatan nanti, jangan pula dengar-dengar nak berbaik dengan orang umno jika begini kamu punye perangai...

    Umno tak lemah pun masa ni.. pemimpin umno hanya nak hulurkan tali persaudaraan dan mahu bekerjasama dalam isu yang melibatkan kepentingan orang melayu dan Islam. Kalau kamu tak sudi terima persahabatan, jangan nak berlagak macam bagus pulak.

    Selemah-lemah umno pun, takde lagi MP atau ADUN Umno yang bertindak keluar parti untuk membentuk parti lain... tapi parti yang kamu ingat kuat sangat tu, dah berapa ramai yang lari ke parti Amanah.... kamu ingat kamu masih kuat???

    Masih mahu mendabik dada???

    BalasPadam
  2. PAs lu kata sombong.........Najib tarak sombong...lu sudah buta maaaaaaaa...buta hati.........

    BalasPadam
  3. Sebenarnya seikhlas hati aku memang tak setuju kerjasama dengan PAS ni sebab mereka ni terlalu anggkuh sombong dan menganggap terlalu perfact. Tapi demi melayu dan agama Islam, hanya ini sajalah jalan terbaik untuk menyatukan bangsa melayu dari di pujak oleh cina2 DApig

    BalasPadam
  4. UMNO jangan terpedaya dgn PAS. Bukan sekali U- Turn, banyak kali ooi. Tim Pres lagi sombong dgn UMNO walaupun dititik DAP. Jangan ditipu dgn parti songsang ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awk ni super bodoh. Umno dh tenat skrg ni pn masih nk sombong lgi. Berlagak mcm xde masalah. Mau x mau....umno dan pas kna ada kerjasama. Kalau x...melingkup le.

      Padam
    2. Berapa ramai MP PAS dan berapa ramai MP UMNO. Kalau UMNO lemah mereka tetap terajui komponen...PAS apa komponen..jadi MACAI...ahli MP dua tiga kerat nak berlagak...pi mampus lah PAS. Kalau macam ni punya perangai orang aku sebagai penyokong tegar UMNO tak ingin untuk bersatu dgn PAS.

      Padam
    3. Baca sejarah lampau kenapa pas bersatu dengan UMNO tanya orang lama surki Latif dll.

      Padam
    4. Dengan umno suruh baca sejarah... Dengan dapig berulang kali kena tipu pun tak pernah nak suruh rujuk sejarah...

      Kesian....

      Padam
  5. Dari dolu lagi PAS ni ako dah cakap ego lebih tebal dari iman....budak iskandar tu ada masyuk poket dia jilat tuan anjing dua PKR kalau dah tak masyuk di Pulau Pining pakat ramai2 kuar DAP. ....Biasa la org ego perasan bagus sllu.....di selangork cakap lain di pulau pining action lain....kalau tulur dua boleh bagi masyukk projek pun depa sanggup jual....ini pukimak punya isle...ingat baiaah ingat pas. ..ingat pas ingat tok guru depa u turn sampai masuk kubo asal masyukkk dan ada kuasa... hukum Isle macam2 depa cajap kena batang hidung sendiri buat macam pukimak depa. .. isle pas mcm pokimak depa...tggu pru akan datang bila pukimak pas ni ilang jawatan tunggu.......pookimak punya isle pas....puuiii

    BalasPadam
  6. Sebenarnya UMNO dah minta Nyawa dengan PAS dan sejak kebelakangan ini pemimpim-pemimpin UMNO sendiri memainkan isu perkauman dan menjadikan isu ketuanan Melayu sebagai penyebab dua parti ini bergabung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umno tanpa pas pun masih mampu raih 88 kerusi di parlimen la...

      Padam
    2. Abg...itu dulu....jgn dok bangga dan mendabik dada kejayaan dahulu. Kalau rajin2 berbual2 dgn ramai org.... awk akan tahu betapa tenat umno skrg. Waktu dulu blm timbul isu2 berat spt skrg. Bila timbul isu dan PM sgt2 menghadapi masalah nk bgi jawapan....org dh makin hilang keyakinan dgn najib/umno.

      Padam
    3. Itu hanya persepsi...masa PRU12 pun sama gak..benda yg lebih kurang sama jugak yg korang cakap...tup tup melingkup gak Pakatan Rakyat tu

      Padam
    4. Tenat-tenat umno pun, penggal ni takde pulak aku dengar kerusi umno dalam parlimen makin berkurangan...

      Kerusi makin bertambah ke???

      Tengok realiti la kawan... Jangan nak sombong walaupun pas dah hampir nak terlungkup tu...!!!!

      Padam
    5. Kerusi pas makin bertambah ke??

      Padam
  7. Sebenarnya Najib x de masalah. Yg bermasalah ialah kaki fitnah tu sebab dan kena jolok dengan kroni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau gitu btl sgt knp bermasalah sgt nk bgi jawapan segala masalah ditimbulkn. Elak sana sini.Kalau finah saman je. Kalau fitnah x perlukn masa yg lma nk jwb. Nothing to hide kan. Come on lah.... xpyh lgi nk sedap2kn hati. Lihat reailiti hri ini bkn cuba menyalahkn org lain dan org terdahulu. Itu x membantu langsung. Xpelah.... buat2lah mcm x nmpk...PRU14 ni tahulah cmne

      Padam
    2. Pru14 ni pas mampus berseorangan...

      Dengan umno sombong nak mampus... Dengan dapig memang pas hanya layak jadi pengalas kaki je...

      Lebih2 ada pemimpin tak sedar diri macam iskandar bengong tu. Kerusi pas pernah suatu masa banyak di dun selangor, tapi dia pilih untuk jadi pemerhati je... TU LA TANDANYA ISKANDAR BONGOK NAK MAMPUS...!!!!

      Padam