Ahad, 13 Disember 2015

TUN M MAHADEWATA RAYA YANG CERDIK MENGENAKAN PERDANA MENTERI SELEPASNYA UNTUK KEKENYANGAN KRONI-KRONI BELAANYA!!

Maaf, realiti ini tidak siapa boleh sangkal, bagaimana gerakan licik Tun Mahathir untuk memberikan kekenyangan maksimas kepada kroni-kroni nya seperti YTL untuk mengaut keuntungan paling teratas dengan menyusahkan rakyat.

Kenaikan, demi kenaikan untuk memberi bola tanggung kepada pemerintah hari ini.
Contoh ERL, kenaikan tambang dari RM35 kepada RM55 sangat terkesan kepada pengguna, perjanjian ERL pada tahun 1997, pada tahun itu siapakah Perdana Menteri yang bersetuju perjanjian tidak adil ini? Sedangkan dia tahu perjanjian ini akan merosakkan dan menyusahkan.

Yang kena tempias sudah tentu pemimpin yang mengalas tugas pada ketika ini, sudah pasti yang kena hamun, maki, caci dan carutan adalah Perdana Menteri kita sekarang ini, DS Najib Razak.
Tun Mahathir adalah insan licik yang Allah jadikan untuk kita berfikir, cerdiknya dia mencipta legasi kroni kenyang makan duit sambil garu telur pun duit mengalir.

Yang kaya gila kroni dia, yang kena hadam rakyat. Yang kena hina DS Najib juga, kononnya dia yang punca kenaikan ini semua, nilai balik IPP letrik yang tidak disambung kontraknya, tarif elektrik mampu lagi dengan harga asal. Kroni Tun Mahathir cukup marah dengan DS Najib ketika ini. Malah serangan bertali arus Tun Mahathir adalah kerana isu korporat dark side, kroni - kroni yang tidak mampu lagi kaut keuntungan wang percuma.

Moga Allah merahmati DS Najib, sekiranya nak melawan kejahatan, kekejaman dan ketamakan orang seperti mantan, perlu ada kesabaran dan strategi yang betul.

#KekalNajib
#SokongPerjuangan
#TidakAkanMengalah

18 ulasan:

  1. RAKYAT TERPAKSA MENANGGUNG MACAI2 MAHATHIR HIDUP BERMEWAH2.
    KESIAN RAKYAT MARHAEN.....

    BalasPadam
  2. TUN Mamak Madhey akan dikenang sebagai pencipta kerosakkan bangsa melayu dengan legasi-legasi yang menguntungkan kroni+kroninya sahaja.

    Masalah yang ditinggalkan untuk dipikul oleh pengganti-Penggantinya.....

    BalasPadam
  3. Najib tak boleh adjust, orang lain boleh adjust.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro...najib tgh adjust kerosakan yg mahdey buat...kena baca atau tanya jugak dpd pihak lain.Harap pembelian syer dan perubahan perjanjian dgn syarikat2 konsesi tertentu dpt dilakukan dgn jayanya.
      Dgn ytl...mmg haram dpt dilakukan skrg krn perjanjian bodo dan bangang suatu ketika dlu mgambil masa utk diubah.Bukan mcm beli pisang di tepi jalan...

      Padam
  4. Jangan tengok kesilapan pemimpin yang terdahulu, dan jangan lupa dan analisislah pemimpin terkini, adakah ia baik dihati rakyat, jangan kerena nila setitik rosak susu sebelanga, siapakah yang berjiwa besar?sekarang cuba sama-sama kita analisis, jawapan pasti terjawap...ok itulah jawapannya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya betul... janganlah pula asik gali kesilapan yang hanya cakap2 kosong.... Cuba tengok Apa yg pemimpin baru Ini buat untuk menyelamatkan rakyat lain yg turut bayar cukai TAPI nak senang kan lifestyle orang hidup di kota.... semua nak murah... paksa kerajaan bayar guna duit takat lain yg bayar cukai.... tengok jua pembetulan yang da buat untuk kerosakan yg pemimpin dulu buat. kalau tukar.... pengganti nya dah sah2 balaci pemimpin lama... the yes man....

      Padam
  5. Cuba renung diri masing-masing, adakah kita ikhlas dihati dan ianya nampak dimuka, jangan kita berselindung dengan bunga-bunga bahasa, apakah yang terselindung? dan apa pula ada yang disembunyikan, Allah maha mengetahui dinaluri kita...beristifarlah..supaya dosa kita dihapuskan, jangka hayat kita tak akan lama...kita banyak menyakiti mengherdik dan menghina sesama kita sebab kita berkuasa, seolah-olah kita hebat didunia dan kita harus mengingati, ajal dan maut pasti menanti...baliklah kepada quran sebagai panduan jika kita seorang islam

    BalasPadam
  6. Bila serangan kpda najib, sampi peribadinya, ank bininya semua terkeluar dr mulut mntan. Time tu dia x ingat Tuhan kot?

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia ingat tuhan masa dia kena kutuk, masa dia nak kutuk orang dia lupa tuhan, lepas dia kena kutuk lagi dia ingat tuhan, lepas tu dia lupa tuhan sebab dia nak kutuk orang lagi, begitulah sampai dia mati hehehehe

      Padam
  7. Ngantuk la baca ulasan ni.

    BalasPadam
  8. Dah lama dh aku sedar Madey ni penipu..tp org Melayoo kbkan bengap.. pantang tgk KLCC dgn lita sepang. mcm haramjadah jdna kena pukau.. nak sembah2 jilat madey dgn rantaian kroni2 penyamunnya. Mentang2 lah Najib tu tak mau bina menara2.. projek2 batu. dikatalah Najib tak reti perintah. sdngkn zaman Najiblah duit negara sampai ke tgn rakyat tnpa kira politik.. mcm2 program mega utk rakyat bkn utk kroni!

    Syabas.. Support Najib! biar kebulur kroni2 madey lps ni!!

    BalasPadam
  9. Tak payah lagi BERSYARAT dengan PENGKHIANAT HARAM JADAH ni semua – patut diNYAHkan terus dari UMNO! Tengoklah KEDAJALAN anak BOTAK-amat-SIAL si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey dan puak penyokong depa, yg. sebenaqnya sungguh MENGKHIANATI UMNO dan RAKYAT terutamanya hak dan identiti bangsa BUMIPUTERA MISKIN yang amat dibela oleh Almarhum Tun Razak Hussein, yg. mana sekarang, disambungkan legasi amat GEMILANG ini di bawah anakanda beliau, YAB PM DS Mohd. Najib Tun Razak TERCINTA kita!

    Madey-si JIJIK-tak-MAMPOS juga ni ni memang dah tunjuk TEMBELANG dia akhirnya - GILA betul KUASA dan KEMEWAHAN utk. anak BOTAK-BANGSAT dia sampai si PENGGANAS kit SIAL BANGKAI BABI pun dok galak JILAT JUBOQ dia! Si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ni serta keturunan dia memang PENYAMAQ, terutamanya mempergunakan ISLAM sewenangnya!

    Tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN yg. jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman Madey; DASYATnya! Termasuk menyebabkan BIL LETRIK begitu TINGGI-nak-mampos di zaman DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ni dulu!

    Lihat di http://beliabangkit.blogspot.com/2015/12/team-5-m-mukhriz-secara-tidak-sengaja.html#.Vm7LDV6v_IU :

    TEAM 5 M : Mukhriz Secara Tidak Sengaja Terkantoi?

    Diterbitkan Belia Bangkit

    Mukhriz Seru Tsunami Besar Runtuhkan Tembok Dalam Umno

    OLEH KC NAZARI

    Published: 12 December 2015

    Bercakap pada majlis yang turut dihadiri Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal serta bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, pengerusi badan perhubungan Umno Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir menggunakan perkataan ‘bengap’ bagi menggambarkan individu yang gagal memberikan jawapan tepat kepada soalan.....

    Datuk Seri Mukhriz Mahathir menempelak perjalanan Perhimpunan Agung Umno yang setakat ini menurutnya memberikan "jawapan tidak relevan" kepada "persoalan-persoalan yang ditanya". ….

    "Jadi tak berapa gunalah kalau kita kata dia ini bengap atau apa. Tanya soalan yang sama berulang-ulang kali. Yalah, soalan yang sama ditanya berulang kali sebab jawapan diberi tak menepati soalan tersebut," katanya yang juga menteri besar Kedah disambut tepukan gemuruh kira-kira 1,000 orang hadirin pada majlis di sebuah restoran di Kuala Lumpur, malam ini.

    Walaupun tidak menunjukkan perumpamaan itu kepada mana-mana isu, ucapan Mukhriz itu disampaikan ketika Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi masih gagal menjelaskan sumber wang RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak.

    Menurutnya, Umno yang akan menyambut ulang tahun ke-70 akan datang ibarat seekor burung helang tua yang terpaksa mematahkan paruhnya yang tumpul bagi membolehkan paruh baru tumbuh.

    Paruh baru itu, kata Mukhriz kemudiannya akan diguna untuk mencabut kuku lama helang itu yang tumpul bagi memberi ruang kepada kuku baru tumbuh.
    Kemudiannya, helang itu terpaksa mencabut bulu badannya yang lama dan berat sehingga botak bagi memberi laluan kepada bulu baru untuk tumbuh.

    "Kalau itu kita dapat lakukan, kita korban sebesar-besar korban, Insya Allah Umno akan muncul kembali sebagai parti yang cukup kuat.......

    "Titik-titik ini akan menjadi arus. Arus akan menjadi gelombang, dan apabila gelombang ini bertemu dia akan menjadi satu tsunami yang begitu besar dan tidak ada satu tembok pun yang kita tak boleh jatuhkan," katanya. – 11 Disember, 2015.

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  10. Si BOTAK-BANGSAT ni hari tu tau pula LARIkan diri bila ditanya WARTAWAN tentang 'KERUGIAN' (disyaki, PENIPUAN) 73 BILLION zaman bapa DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey dia! Itu PENGECUT namanya; dan LICIK mcm. ULAQ SAWA!

    Jadi sebelum lu si BOTAK DAJAL nak panggil pemimpin-pemimpin UMNO yang amat BERJASA kpd. bangsa BUMIPUTERA MISKIN (bukan mcm. bapa PENYAMUN kamu) sbg. si 'bengap' dan nak 'KORBAN'kan depa, baik lu dan BAPA DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey lu yg. GILA KUASA mcm. si keluarga GILA BABI; diNYAHkan dari UMNO selamanya! Dasar si puak PETUALANG-amat-JIJIK-nak-MAMPOS!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  11. x ni nak tanyer jer yea...RM2.6 Billion tu kayakan sape lak....ye betul sumbangan...kemana pergi "sumbangan" tu...yang dok pertahankan najib nie tau ker mana pegi duit tu...belanja kemana? bagaimana di agihkn...ke angguk-angguk, geleng-geleng jer yang dok pertahan najib nie...

    p/s :nek tempoyak tlg jawapan bagi yg ilmiah skit...jawapan anda menampakkan lagi "kebijakkan" anda ditahap mana...biar la berbalaoi org yang bayar ko tgk kerja ko...ni copy paste jer senang hidup...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tanya lah nuat berahi...utk 1 kawasan pru parlimen...brapa belanja????
      Klu tak ada rm1juta-rm5juta...tak berjalan kempen.PgayR dpt usd400juta dan dapigs dpt usd300juta bersamaan dgn usd700juta yg najib dpt.Skrg2nya najib dh sound bendahari umno dan penikam belakang si tsmy ttg wang tersebut.
      Ko tanya mahdey berapa dia dpt wang utk kempen dsbnya.Pernah ker mahdey umum dlm parti.Ada ker anak botak nya bertanya mana dpt wang dan bagaimana nak guna wang.
      Mahdey...anak dan waris serta kroni...jangan jadi hipokrit lah wei...Islam kata jangan jadi munafik.....
      Bagi aku...aku dah meluat dgn waris dan kroni2 mahdey nie.Sapa yg mrk sokong akan hanya layak jadi keldai atau boneka hidup oleh anak dan kroni mahdey.

      Padam
  12. sembang la apa pun...tunggu la pilihanraya nti kita tgk kemana UMNO dan kemana najib...sembang lah ya

    BalasPadam
  13. macai madir yg menulis kepanasan tu xdpt dah duit kikikikikiki!! jilat la madir,takpun p jilat kepala mukriz dah nak botak tu kahkahkahakah

    BalasPadam
  14. Apapun rasanya lebih selesa dan bangga hidup dizaman Mahathir dari sekarang!

    BalasPadam