DAP UGUT PAS, JANGAN HARAP BOLEH BUAT MUKTAMAR DI SELANGOR

Kerusi pas di selangor ada 15 kerusi, tetapi angkuhnya dap macam dia sudah pegang full kuasa dalam pakatan.

Tapi lebih menghairankan, pemimpin yang bernaung atas nama perjuangan Islam kononnya senyap sunyi tak berbunyi di Selangor ini.

Hai lah nasib, orang Islam mudah dipelangkung dengan mudah oleh kiasu dap, maruah mudah kena beli ke apa?

Inilah nasib perjuangan atas nama kebencian, sudahnya habuk pun takdak, asal menghentam umno pasal kesalahan dia nombor 1, jelek bila politik sampah dan tiada titik noktah dalam perjuangan, kalau aku jadi pengikut pas, aku malu.

ps: politik liberal menguasai pas, selamat tinggal kuasa ulama.

5 ulasan:

RAFIZI EMOSI DI UIA MALAM TADI

Menurut perihal yang dikatakan malam tadi, rafizi terlalu emosi sehingga jadi hulk..

Lain kali jangan main-main dengan piji ye nanti dia amuk habis u alls tau.

PENJELASAN ISU PERTENGKARAN DI DEBAT GST UIA

Oleh Lokman Adam

Pertama sekali saya hendak jelaskan bahawa saya menerima undangan untuk berdebat dengan YB Rafizi Ramli anjuran MPP UIA seminggu yang lalu. 

Malangnya dua hari yang lalu, pihak UIA telah memaklumkan kepada saya bahawa Debat tersebut dibatalkan kerana pihak Rektor UIA tidak meluluskannya.

Walau bagaimanapun, petang tadi pihak MPP UIA memaklumkan ianya diteruskan juga dan Rafizi telah bersetuju untuk hadir. 

Atas nasihat Ketua Pengarah JASA, Datuk Dr Puad Zarkashi, demi menjaga nama baik dan maruah JASA, saya telah hadir.

Selepas lebih kurang 10 minit berucap, pihak keselamatan UIA telah meminta saya berhenti cara baik dan saya berhenti berucap.

Pihak Pengawal juga bersetuju membenarkan Rafizi berucap selama 10 minit untuk berlaku adil. 

Malangnya selepas 10 minit berucap bila pihak keselamatan meminta Rafizi berhenti beliau enggan dan mengakibatkan pihak keselamatan menghentikan program secara paksa. 

Rafizi telah bertindak balas dengan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap pengawal keselamatan UIA. 

Majlis akhirnya dihentikanboleh pihak MPP UIA.

PERTENGKARAN DIMEJA MAKAN

Sikap biadap Rafizi diteruskan dimeja makan dengan menghalau Pengawal Keselamatan yang bertugas dari bilik makan yang disediakan. 

Semua pengawal keluar kecuali seorang yang memakai T-shirt Jingga. 

Apabila merasakan mulut Rafizi sudah terlalu lancang dan tidak menghormati pengawal tersebut, saya telah menegur Rafizi supaya menghentikannya. 

Saya kata, "kita dah buat salah meneruskan program yang tidak dibenarkan pihak Universiti, kenalah terima risikonya". 

Beliau yang berang dengan jawapan saya itu mula menjadikan saya sasarannya pula sehingga berlaku pertikaman lidah.

Apa yang menyebabkan pergaduhan hampir tercetus tadi adalah apabila beliau mengatakan saya masuk UMNO sebaik sahaja lepas keluar ISA. 

Pada hakikatnya saya dibebaskan dari ISA pada tahun 2003. 

Manakala saya telah dipecat dari PKR adalah pada tahun 2004 kerana menegur penyelewengan dana di dalam PKR dan tindakan Wan Azizah bertemu George Soros tahun 2003 untuk mendapatkan dana pilihanraya 2004. 

Lebih menyakitkan hati ialah kerana fitnah itu keluar dari mulut Rafizi iaitu salah seorang ahli MPT Keadilan yang terlibat memecat saya untuk menutup penyelewengan dana yang berlaku dalam Keadilan. 

Saya menyertai UMNO semula 3 tahun selepas dipecat iaitu pada tahun 2007.

Bagi saya, debat atau wacana ilmu sedemikian rupa harus dibenarkan di Universiti.  Dengan syarat, wakil kedua-dua belah pihak, kerajaan dan pembangkang harus dilibatkan sama. 

Ianya sihat bagi perkembangan demokrasi dan bagi membolehkan para mahasiswa mendengar penjelasan kedua belah pihak. 

Jika kita terus menghalang debat sedemikian rupa, pembohong besar seperti Rafizi akan terus dipercayai oleh para Mahasiswa kita. 

Rafizi masih boleh melakukan hasutan dan penipuan beliau melalui youtube dan whatapp. 

Tetapi sekiranya debat tadi diteruskan, setidak-tidaknya para mahasiswa kita berpeluang mengetahui perkara yang sebenar dan mendengar hujah balas kita untuk meningkatkan kefahaman mereka tentang GST dan isu semasa......

4 ulasan:

MENGAPA TIADA KECAMAN TERHADAP KIT SIANG WAHAI ORANG PAS?

Inilah drama, drama si macai pembangkang, asal isu hudud, dihala ke umno ibarat umno ini tiada maruah, tidak beragama, kafir, bermacam-macam tuduhan keterlaluan dibuat demi melaksanakan perbalahan politik.

Bagaimana kit siang boleh menjadi jurucakap yang katanya hudud belum boleh dilaksanakan disini, apa dia sudah mendalami segala hukum hakamkah? yang menjadi persoalan mengapa puak-puak pas baka jebon membiarkan perihal ini, sedangkan pas sendiri memperjuangkan hukum hudud.

Semakin gila cara politik begini, tidak pasti pemahaman orang pas sendiri macamana adakah ikut bulat-bulat, kata yes, atau kata kit siang belajar dari umno?

Ni apa semua ini? kalau anda biasa menjual agama kamu kerana kuasa, percayalah laknat besar menantimu.

KOMUNIS ORANG KITA HANGGUK, KUASA MELAYU KITA LUDAH, CILAKA PUNYA PENYEMBAH DAP!! PASMA DAN DAP TENGAH GELAK SAKAN NAMPAK!!

video



7 ulasan:

Strategi paling sulit sangat berkesan menghancurkan kuasa orang melayu oleh dap

SERANGAN TERSUSUN DAN TERANCANG TERHADAP KERAJAAN DAN UMNO(MELAYU) MELALUI 4 FASA.IA BERKAITAN STRATEGI..PERSOALANNYA SIAPA YANG MENYERANG???

AS SALAM..(Durasi Bacaan 4minit 50saat)

Terlebih dahulu untuk saya menzahirkan jutaan terima kasih kepada Sahabat saya Azmi Yahya dengan perbincangan tuntas sehingga membolehkan saya mula menulis artikel ini.Jazakallahu khairan jaza'.

Mendapat pendedahan dalam bidang strategi berpolitik membenarkan saya untuk berfikir dalam konteks permasalahan dan kecamukan yang berlaku dalam negara mutakhir ini.Strategi memainkan peranan penting dalam merancang sesuatu terutama dalam soal pemerintahan dan kepartian.

UMNO sebagai majoriti kepada parti pemerintah BN berdepan satu serangan yang cukup hebat dan terancang dari pihak yang perlu kita kaji dan meneliti siapakah mereka dan apakah tujuan mereka.Terlebih dahulu saya suka untuk menegaskan bahawa tulisan ini jauh sekali untuk membicarakan soal rasis atau perkauman.Ini merupakan tulisan untuk kita sesama Melayu Islam agar mengetahui adakah benar kita masih selamat di bumi sendiri , di tanah merdeka ini dan di bumi ibu pertiwi ini...

Dalam kamus strategi, 4 fasa yang perlu berlaku untuk meruntuhkan satu2 empayar atau "Kerajaan Kaum" sedang berlaku di Malaysia.

1. FASA 1  "SEGMENTIZING THE MALAYS"..Saya yakin ianya telah dan sedang berlaku di Malaysia dengan memecahbelahkan Melayu.Dimana Melayu berpecah.???

a ) Melayu berpecah dengan haluan kepartian.
b ) Sentimen kenegerian
c ) Qasta dan kedudukan Melayu Kaya dan Orang Bawahan

Secara ringkas, kita mengakui Melayu berpecah dari kerana haluan kepartian antara PAS, UMNO dan PKR.Sentimen kenegerian makin kuat dimainkan.Qasta dan kedudukan mengambil tempat dalam rencah memecahbelahkan orang Melayu bila orang bawahan Melayu tidak lagi merasa bangga melihat kejayaan orang Melayu dan tidak lagi melihat kejayaan orang Melayu kaya ini sebagai satu kebanggaan dan rahmat selain melihat dengan perasaan benci dan hasad dengki. Sebaliknya juga berlaku bilamana "orang kaya Melayu" tidak lagi merasa sikap kebertanggungjawaban kepada bangsa sendiri dan melihat orang bawahan dengan pandangan sinis.

2. FASA 2 " CREATING HATRED TOWARDS PERSONALITY & PARTY" yang jelas berlaku dalam UMNO sekarang bilamana terwujudnya kebencian terhadap pemimpin dan sesama sendiri dengan menzahirkannya secara terbuka.Antara yang jelas untuk kita lebih faham ialah:

a) Kebencian kepada pemimpin ( hilang tawadduq)
b) Kebencian sesama sendiri dari hasil perbedaan pendapat dan kerana berbeza warloard dari hasil pertembungan pemilihan dalaman parti.
c) Hilang keyakinan kepada parti dan hilang keyakinan untuk terus memperjuangkan parti.Lebih mengerikan bilamana ia menjadi agen pengkhianat dari dalam parti mereka sendiri (adakah wujud golongan ini???)

3. FASA 3 " KIDNAPPING THOUGHT OF UMNO MEMBERS" bilamana :-

a )"Orang UMNO" seolah2 sudah bersuara seperti pembangkang.
b ) Menggunakan dan menguasai media sosial UMNO untuk mempromosikan serangan dan fitnah terhadap UMNO sendiri tanpa ahli UMNO sedar bahawa mereka merupakan barisan serangan yang telah di tawan oleh pihak2 tertentu untuk membinasakan UMNO seakan dipukau atau kerana kejahilan dan keangkuhan mereka sendiri atas alasan kononnya alasan menegur parti kerana sayangkan parti sebelum ianya parah dan rebah walhal mereka ini sebenarnya sedang mengkritikalkan parti mereka sendiri..

4. Terkini mereka ini telah memasuki  FASA 4 iaitu "PUBLIC ANXIETY" bilamana kerisauan, kegusaran dan rasa cemas rakyat terhadap satu institusi yang mewakili kekuatan majoriti Islam Melayu khususnya dalam institusi kewangan dan "rezab Melayu" melalui beberapa cara :-

a) Mencetuskan rasa ragu dan sangsi pencarum atau penyimpan akan kredibiliti dan kemampuan institusi tersebut dengan tujuan melumpuhkan ekonomi Islam Melayu.
b) Mempromosikan dan menggembar-gemburkan akan kesilapan dari sesetengah keputusan yang kurang cermat oleh pemimpin.
c) Fasa 4 ini akan lebih senang dan tuntas di selesaikan bilamana fasa 2 & fasa 3 tadi berfungsi dengan baiknya.

Kesimpulannya siapakah mer eka ini yang menggunakan formula strategi sebegini rupa sehingga menimbulkan segala permasalahan sebesar ini dalam sejarah Malaysia. Ahli UMNO sudah hilang keyakinan kepada setiap keputusan parti sendiri.Pemimpin saling berserangan. Warloard mula menonjolkan kekuatan sendiri. Orang UMNO dah jadi pembangkang dalam parti sendiri. Institusi  kekuatan Islam Melayu di fitnah. FELDA( berlaku di PRK Rompin) hilang keyakinan peneroka yang mendapat rezeki berzaman dan berkurun beberapa generasi. Lembaga Tabung Haji(TH) sudah hilang kredibiliti dengan jolokan menggunakan duit bakal jemaah haji untuk (bailout) satu syarikat milik kerajaan 1MDB.

Ini semua merupakan rentetan perjalan perlaksanaan satu strategi menghancurkan kuasa Islam Melayu di Malaysia. Ianya dilakukan bukan setahun dan ianya dirancang dengan teliti dan tuntas dengan jangkamasa tertentu. Siapa mereka?? Adakah pihak ini merupakan salah satu parti pembangkang dalam Malaysia?? Adakah mereka ini merupakan sebuah kaum yang sememangnya tidak akan berdiam diri bila melihat kekuatan Islam Melayu yang cuba diruntuhkan tetapi masih gagal??? Adakah mereka ini merupakan sebuah agama yang sememangnya telah bermusuh dengan Islam selama berkurun???

Justeru itu saya dengan rendah diri untuk mengajak rakan dan sahabat untuk terus istiqamah dan tawadduq dalam mempertahankan Islam Melayu yang masih berkuasa tatkala ini untuk terus menjadi asas dan teras kepada sebuah kejayaan negara. Ahli UMNO seharusnya meningkatkan jati diri untuk mempertahankan parti. Dalam ketika kita diserang seharusnya kita meminimumkan apa jua perbezaan antara kita ahli parti. Warloard harus menjadi pendamai kepada sengketa kedudukan. Satukan niat.Satukan cita2 untuk terus menjadi ahli yang memberikan kekuatan kepada parti yang kian layu. Gadaikan amarah. Gadaikan ego buat sementara waktu. Persetankan kepentingan peribadi... UNTUK KITA SAMA2 MENEPIS SEGALA DAKYAH DAN FITNAH YANG AKAN MENGHANCURKAN AGAMA DAN BANGSA KITA...

ALLAHUAKBAR!!!!

WASSALAM...

(Tulisan saya selepas ini akan saya cadangkan beberapa elemen penting yang harus UMNO lakukan dalam meminimumkan perdebatan terbuka isu2 dalaman parti dan memperkasakan rantaian saluran maklumat ahli terus kepada pucuk pimpinan parti melalui mekanisme yang ada di setiap Bahagian.. Insyaallah)

6 ulasan:

[kasi bongkar] Ada Timbalan Ketua Bahagian Umno di Selangor sudah kena beli dengan Dap? apakah benar?



Penulis agak terkejut dengan pembongkaran ini, disebalik Majlis Tertinggi Umno diseluruh negara menyokong penuh ds najib, sudahnya terbongkar yang ada Timbalan Ketua Bahagian sudah berpaling tadah dengan menjadi keldai dap.

Siapakah gerangan TKB tersebut?

TKB ini dengan beberapa NGO ada berjumpa dengan seorang pemimpin Dap, perempuan, semua kenal pemimpin dap ini, lokasi di damansara, perbincangan itu bukan kosong, ada wang besar.

Siapakah pengkhianat ini? mengapa sanggup menjual maruah bangsa dan agama kerana kemaruk $$$$, harap siapa yang ada membacanya, sebarkan, kita kasi gegar, begini sembang kencang kata nak perjuangkan agama dan melayu? baru dap ayat power sikit sudah jual maruah? Gila babi, babi pun tidak gila macam ni kerana $$$$.

SIAPA DIA TIMBALAN KETUA BAHAGIAN DI SELANGOR YANG AKAN JOIN DAP SERTA DIBELI OLEH DAP? SIAPA-SIAPA?

4 ulasan: