TERFIKIR JUGA, MEREKA GUNA UMPAN CUKUP BERHARGA UNTUK UMNO, TAPI KITA LEKA DAN HANYUT!!

Aku memang perasan, atas dasar apa serta untuk apa dap terheret dalam pergaduhan terancang antara mereka, kalau fikir logik, bulan Mac lalu guan eng kata putus hubungan dengan hadi awang, lepas pemilihan pas katanya, pakatan sudah mati, manakala hadi kata pakatan belum mati lagi.

Anwar dalam penjara merencanakan situasi gusar yang berlaku dialami PR. Tetapi rafizi dan tony pua terus jalankan kerja mengasak najib dengan 1mdb, Felda, fgv, aset-aset bumiputra yang sengaja di jentik untuk mematikan kepercayaan orang melayu dan bumiputra yang lain.

Pas walau bersilat macamanapun anda semua percaya mereka memang bergaduh dengan dap?

Licik jarum halus untuk menawan kuasa mutlak umno.

Jadi anda semua dah fikir luar kotak belum?

Untuk parti keramat bernama UMNO bacalah dan fikirkan secara luar kotak!!

LIM KIT SIANG sungguh istiqomah dan determined untuk menawan Malaysia. Buku Time Bombs in Malaysia harus dibaca secara tersirat. Sejak 70an lagi semua kerajaan buat tak betul – korup dan tak cekap. Erti kata kerajaan pimpinan Melayu ini bodoh! Sampai hari ini DAP masih menanam kepercayaan itu sampaikan anak anak Melayu pun dah tak sanjung pemimpin pemimpin Melayu!

SAYA selalu ingatkan orang kita jaga-jaga dengan DAP. Mereka penuh dengan muslihat. Mereka licik.

Gerak-geri mereka kini bukan macam dulu semasa tiada kuasa. Mereka kini cukup strategik.

Penasihat  mereka hebat-hebat. Bukan dari dalam negara saja, dari luar pun ada. Mereka cukup determined untuk perintah Malaysia. Negara lain yang baik dengan parti itu pun mahu melihat regime change ini berlaku.

Semasa orang-orang kita sengketa sesama sendiri, DAP bergerak ke sana ke mari.

Sehinggakan ke Mesir pun mereka pergi membawa ideologi “sama-rata” dan mempersoalkan mengapa terlalu ramai pelajar Melayu  belajar perubatan di sana. Mengapakah tiada bangsa lain? Mengapa DAP tiba-tiba beria-ia mahu ke Mesir? Jika tak percaya apa yang dipersoalkan oleh DAP itu cuba tanya dengan kedutaan kita di Kaherah?

Dengan konfiden mereka ke Kelantan pula memberi bantuan perumahan kepada mangsa banjir dan menerima masuk Sasterawan Negara yang keliru, Pak Samad Said, ke dalam DAP. Ini berlaku semasa kononnya pakatan sudah mati!

Siapa kata pakatan pembangkang sedang berpecah. Yang berpecah ialah orang Melayu. Itulah pun yang DAP mahu lihat.

Pasma, pecahan Pas dibentuk bagi memecahbelahkan orang Melayu. Tajaan dari siapa agaknya Pasma?

Hakikatnya dalam politik Malaysia ini hanya ada dua parti Melayu sahaja, iaitu UMNO dan Pas.

Jika tidak boleh pecahkan UMNO, pecahkan Pas.

Yang pasti DAP cukup marah kerana geng-geng mereka kalah habis dalam Pas. Mat Sabu gagal menjalankan misinya.

Yang bersungguh-sungguh sangat mengisytiharkan pakatan pembangkang sudah pecah adalah Kit Siang, anaknya Guan Eng, sekongkolan mereka Mat Sabu dan kenyataan terbaharu Wan Azizah.

Terus terang saya katakan, saya cuak dengan mereka semua.

Mereka sedang membuat satu strategi perang yang cukup mengelirukan.

Tentera semut sedang bekerja

Seperti projek Tanjung bagi menawan Pulau Pinang dulu, setiap kali semasa pilihan raya Kit Siang dengan muka selamba akan terus menerus berkata kepada para pengundi “kami susah mahu menumbangkan  BN.” Akhirnya taktik songsangnya berjaya.

DAP penuh dengan muslihat. Anwar Ibrahim yang sedang merengkuk dalam penjara pun bukan asyik tidur sahaja. Dia juga sedang merancang strategi. Dia sedang bekerja!

Operasi perang saraf reverse-psychology mereka cukup  halus. Mereka cukup terancang. Sasaran mereka adalah PRU-14. Malaysia mesti ditawan.

Semasa UMNO, BN, kerajaan dan pucuk pimpinan sedang bersilat dan ditolak ke dinding dengan isu 1MDB, mereka sedang mengatur langkah. Isu ke mana perginya wang berbilion-bilion dalam Selangor Inc. dilupakan sama sekali.

Rafizi, Tony Pua diberi peranan mengharuhurakan keadaan melalui isu 1MDB. Dalam masa yang sama, tentera semut mereka pun sedang membuat kerja operatif — secara senyap.

Oleh itu, orang UMNO yang percaya sangat pakatan pembangkang sudah mati jangan seronok sangat ya.

Semut-semut itu dan jeneral-jeneralnya bekerja 24 jam termasuk dari dalam penjara!

3 ulasan:

TAKKAN KITA ORANG UMNO MAMPU TENGOK JE, DAP DAH MAIN KASAR TU

Kebiadapan yang sengaja mengundang provokasi oleh kerajaan dap iblis di pulau pinang.
Mungkin dap sudah tidak dapat menahan gelora dendam terhadap umno yang kononnya punca ramai belaan dap di pemilihan pas baru-baru ini kalah teruk.

Sudahnya mereka tuduh umno punca pro ulama menang besar dan perpecahan kronik dialami dap dan pas ketika ini.

Laki bini bergaduh dalam pakatan iblis tu, sudahnya umno yang dap nak lepaskan geram, ini sudah lebih bak hang.

Katanya notis diberi pada sebelah pagi, sebelah petang tindakan memotong pun dijalankan.
Katanya agak kecoh juga kerana, ada orang awam yang tidak berpuas hati dengan tindakan majlis pembandaran tersebut. Sayang juga rupanya marhein dekat umno, ingat tak sayang.

Jadi betullah kata orang zaman lepas merdeka, datuk nenek kita, dap memang adalah parti chuavanis dan anti orang melayu terutamanya umno. Jadi anak muda mengagungkan dap ibarat pengkhianat yang patut diludah kemukanya.

#LawanDap



13 ulasan:

APAKAH AZMIN BAKAL MENJADI MENTERI BESAR PALING SINGKAT DALAM SEJARAH?

Sebenarnya dalam pakatan, yang membuat keputusan bukan dari pemimpin melayu, bukan dari ketua pembangkang itu sendiri, tetapi dari ketua besar kepala iaitu dap, lim kit siang dan lim guan eng, secara total merekalah paling berkuasa menentukan siapa yang mereka tidak suka dipersilakan berambus.

Azmin juga tidak lari dari permasalahan menjadi pejuang yang kulup telurnya kepada dap, alangkah malangnya didalam pakatan tiada sekor pemimpin melayu pun yang berani nak beri pengajaran kepada mangkuk komunis ini.

Ada Anwar Ibrahim sekalipun belum tentu dapat menyelesaikan perihal keruntuhan dalam pakatan, pas yang dikuasai pro ulama pula bermain tarik tali dengan dap, dap sudah beberapa kali beri amaran, ugut, semualah, tetapi dipihak pas, acara main sorok-sorok tetap dipertontonkan supaya pemimpin dap jadi naik angin taufan untuk halau pas dari pakatan.

SMART GAME JUGA PAS NI, TAPI KITA LIHAT, ADAKAH DAP PULA YANG JADI SEWEL, ATAU PAS YANG JADI KARTUN ATAU PKR YANG KENA PERKOSA?


PAS DAN BN BOLEH BEKERJASAMA, WUJUD KERAJAAN PERPADUAN

Kerajaan per‎paduan PAS-Barisan Nasional (BN) di Selangor boleh dibentuk jika ada salah seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP atau PKR lompat parti, kata Utusan Malaysia.

Akhbar itu dalam kolum "Khabar Dari Negeri‎" memetik penganalisis politik, Profesor Dr Azizul Halim Yahya, yang berkata kedudukan gabungan 28 kerusi PAS-BN kini tidak cukup untuk menang majoriti mudah kecuali ada seorang daripada DAP atau PKR lompat parti dan menyokong kerajaan perpaduan itu.

"Begitu juga dengan PKR dan DAP jika bergabung pun hanya 28 kerusi dan memerlukan sekurang-kurangnya seorang daripada parti lain seperti PAS untuk lompat parti.

"Namun bersediakah Adun PAS terbabit untuk mencatat sejarah dalam politik sebagai seorang pengkhianat kepada parti sendiri," soalnya.

DAP dan PAS masing-masing mempunyai 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), PKR (13), BN (12), dan Bebas (1).

Utusan berkata, kekuatan BN tidak boleh dipandang rendah kerana mereka sudah ada perancangan rapi dan strategi merampas kembali Selangor.

Katanya, gabungan itu tidak bermakna PAS masuk BN kerana masing-masing masih belum mempercayai antara satu sama lain, tetapi kejujuran antara mereka boleh berjaya jika masing-masing berpakat dan berjanji.

"Bagi memastikan kerajaan bersama PAS-BN bersifat neutral, mereka boleh melantik Abdul Khalid yang kini adalah wakil rakyat Bebas sebagai menteri besar," katanya merujuk kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang dipecat PKR.

Katanya, gabungan sedemikian pernah dibuat Parti Perikatan sebelum ini dan berjaya hingga negara mencapai kemerdekaan seterusnya ditukar nama sebagai BN.

Katanya, ini satu kelebihan buat PAS kerana parti Islam itu tidak mampu menang jika diadakan pilihan raya negeri, dan Umno kuat menyokong pelaksanaan hudud di Kelantan.

"PAS pun mungkin melihat inilah satu-satunya pendekatan yang boleh dilaksanakan untuk merealisasikan apa yang diusulkan dalam muktamar baru-baru ini," katanya.

Namun, katanya, Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali mungkin akan mengambil langkah membubarkan DUN dengan perkenan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Katanya, ia merupakan jalan terbaik memastikan pembangkang terus berkuasa memandangkang BN juga sedang berdepan isu MIC dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

"Berdasarkan pemantauan dan pengamatan saya menerusi media sosial dan pergaulan, PKR masih popular di Selangor terutama di kalangan orang muda," katanya. – 19 Jun, 2015.

malaysian insider

0 ulasan:

NAJIB JUGA KENA HENTAM BILA DIBERI BONUS RM500 KEPADA PENJAWAT AWAM!!


PUTRAJAYA - Susulan pengumuman pembayaran Bantuan Khas Kewangan RM500 untuk penjawat awam, ramai kakitangan sektor swasta meluahkan rasa tidak puas hati hati di laman sosial.

"Kakitangan Awam dengan Kakitangan MAS dua kali lima sama saja. Terlampau banyak tetapi hati tak ada. Lambakan hati itu sebab kerajaan mahukan undi sahaja,"

"Since hati is paying for GST, so government should not use that money for only penjawat awam la kan. Instead, duit itu digunakan untuk pembangunan infrastruktur dan sebagainya that can benefit the whole rakyat,"

Inilah yang seringkali terjadi apabila penjawat awam diberikan bonus yang tidak seberapa dan boleh dikatakan hampir setiap tahun diberikan jumlah yang sama. Namun masih juga menimbulkan rasa tidak puas hati kakitangan sektor swasta.

Tampil seorang individu yang juga seorang penjawat awam meluahkan rasa kecewanya terhadap tanggapan negatif kakitangan sektor swasta itu.

"Aku anggap Bantuan Khas Kewangan RM500 yang diumumkan Najib semalam, adalah rezeki masing-masing. Soal sikap malas dan sebagainya, itu adalah masalah peribadi seseorang orang. Kerjalah di mana-mana pun, kalau dah malas, malas juga jawabnya. Jadi, tidak adillah kalau nak kata semua penjawat awam seperti itu.

"RM500, nak kata kami minta, kami tak minta. Malah, kadang-kadang kami sebagai penjawat awam pun malu apabila CUEPACS asyik meminta-minta secara melampau. Tindakan mereka itu seperti tidak tahu bahawa negara sedang dilanda masalah, tambahan ekonomi pula merundum walaupun suratkhabar/portal berita mengatakan ekonomi stabil.

"Tetapi, kami dapat RM500 ini pun sudah sangat bersyukur. Lepaslah nak beri sedikit kepada ibu ayah, anak-anak saudara dan anak-anak sendiri atau barangkali untuk orang yang lebih memerlukan.

"Elaun Imbuhan Tetap Perumahan dari RM180 ke RM300, hanya naik RM120 sahaja. Bila tinggal di kuarters kerajaan, elaun itu semua ditolak. Perlaksanaannya pula bermula 1 November 2015.  25% daripada elaun yang diberikan, bermakna sesiapa yang tinggal di kuarters akan dapat RM75 daripada RM300. Selain itu, Elaun COLA (Sara Hidup RM300) akan ditolak separuh apabila tinggal di kuarters kerajaan.

"Kalau kita kira kadar lama, RM180 + RM150 = RM330 dipotong dari elaun jika tinggal di kuarters kerajaan. Kadar terbaru bermula November 2015 pula RM225 + RM150 = RM375 dipotong dari elaun jika duduk di kuarters.

"Bagi mereka yang ada rumah sendiri, akan dapat penuh elaun tersebut. Untuk yang duduk di kuarters, lebih jimat sebab dengan kadar penolakan sebanyak itu, lebih murah jika dibandingkan dengan kadar sewa di luar.

"Tetapi ingat, tidak semua penjawat awam yang layak tinggal di kuarters dan juga tidak semua orang mampu beli/memiliki rumah sendiri. Tahap kemampuan itu kena tengok / ukur kemampuan sendiri. Barangkali boros, barangkali komitment tinggi, ramai anak, duduk di bandar besar dan macam-macam faktor. Semuanya di atas sikap dan keperluan masing-masing. Itu sendiri yang menentukan perancangan kewangan sendiri.

"Mana-mana yang lebih itu, aku anggap sebagai rezeki untuk aku, anak dan barangkali juga sebenarnya ia telah ditentukan untuk orang lain. Jangan ingat bila kita dapat lebih, ia hak kita 100%.

"Suami aku kerja swasta, gaji pun lebih kurang aku. Bonus pun tak tentu, ada, ada, tiada, tiadalah. Semua kami anggap rezeki. Tak pernah meroyan dan juga tidak pernah meminta. Bekerja ikhlas kerana Tuhan, inshaAllah Tuhan akan berikan kita ganjaran.

"Kadang-kadang rezeki itu bukan untuk kita seorang. Kadang-kadang rezeki itu untuk ramai. Kadang-kadang ujian Tuhan bukan dengan kesusahan saja tetapi juga dengan kesenangan.Dia cuma nak tengok seteguh mana keimanan kita dalam hal kerja pun, kerajaan ke, swasta ke. Kalau kita ikhlaskan diri kita bekerja, inshaAllah semuanya dipermudahkan," katanya

10 ulasan:

KERANA MAIN POLITIK BANYAK KAWASAN DI SELANGOR TIADA AIR, APA KEJADAHNYA AZMIN?


MAIN POLITIK CUKUP NIKMAT, BERCERITA CUKUP HEBAT, MECANANG KONON MEREKALAH PEJUANG RAKYAT, TETAPI MEREKA TIDAK PEDULI PUN HAL RAKYAT, ITULAH TERJADI DI SELANGOR, TURUN KE LONGKANG CUKUP GAH, PERGI KE BENDANG CUKUP TERAGUNG, TETAPI APAKAN DAYA BANYAK KAWASAN DI SELANGOR TIADA AIR, TERUTAMA DI SEMENYIH.

MENTANG-MENTANG DI SEMENYIH KAWASAN BN, AIR SELALU KENA CATU, SELALU TAK ADA, STRATEGI SETAN UNTUK MENAIKKAN AMARAH RAKYAT KEPADA YB BN, IAITU YB JOHAN.

DI KAJANG ADA PULA AIR, NI APA BANGSAT PUNYA POLITIK AZMIN NI? DIA TAHU, AIR DI SELANGOR MEMANG MENGALAMI KRISIS, TETAPI KERANA WAYANG POLITIK RAKYAT YANG JADI MANGSA, BANGSAT BETUL PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT DAH RUNTUK SEMALAM.

AKU SARANKAN KEPADA PENDUDUK, BANGKITLAH AJAR PEMIMPIN KHIANAT TERHADAP RAKYATNYA SENDIRI, SUDAHLAH DI DOKTRIN MEREKA INI MENJAGA RAKYAT, HAKIKAT MEREKA MENGANIAYA RAKYAT.

BANGKIT RAKYAT SELANGOR!!

BANGKIT!!  

LANGAT 2 PERLU DITERUSKAN!!

selangor post

2 ulasan:

MelayuKu Layu

KEADAAN ORANG MELAYU MUNGKIN SULIT SELEPAS PRU 14

Pada aku, bila melihat keadaan dimana kuasa Islam ditunjal sebegitu mudah oleh golongan chuavanis, tidak hairanlah kuasa politik orang Islam itu menjadi minoriti walau hakikat populasinya hampir 63% dalam Malaysia.

Bibit perpecahan kronik itu sudah tidak dapat dibendung, musuh-musuh Islam sudah cerdik bermain wayang yang kononnya mereka penyelamat Islam dan penyelamat rakyat.

Selepas pru 14 memungkinkan lanskap politik orang melayu berbeza dan mengecil, umno berpecah dua, pas berpecah dua, pkr kurang orang melayu dan dap semakin menjadi dominan.

Dengan keadaan tidak stabilnya keadaan politik merungkaikan permasalahan yang lebih besar, iaitu ekonomi Malaysia perlahan.

Adakah jangkaan perit orang kita sudah bersedia? Kerajaan utama nanti selepas pru14 adalah ultra-ultra kiasu dap dan parti-parti kawalan mereka iaitu pakatan baru. Pkr dan PasMa.

Adakah kita semua sudah bersedia untuk menerima serta hukuman dan dendam ultra kiasu terhadap orang kita?

Nampak mustahil, tetapi itulah bakal terjadi, bantuan untuk kita semua mungkin dihadkan, anak-anak muda nak ke universiti dan kolej mungkin agak sulit, pekerjaan agak terbatas, peluang orang kita berniaga ditekan, orang miskin tidak terbela, orang pertengahan tertekan dengan keadaan yang begitu sulit, nak bersuara tidak boleh lebih-lebih.

Banyak lagi keadaan agak kacau akan berlaku kerana yang memerintah kita pada masa itu tiada pengalaman untuk memerintah, sebabnya mereka hanya hebat berkata-kata, kerjanya untuk rakyat hampeh. Sekarang pun sudah nampak di Selangor dan pulau pinang.

Nampak mustahil, tetapi adakah kita bersedia selepas pru14, ultra kiasu yang memerintah kita? Semuanya kerana kita berpecah belah. Selamat tinggal bangsa lemahku.

ps: bila orang kita gelakkan keadaan itu mungkin tidak boleh terjadi, itu hak anda, sebabnya bibit-bibit itu dah ada, tunggu masa ia terjadi, dah bersediakah anda semua?

5 ulasan:

RUNTUHNYA PAKATAN RAKYAT AKIBAT SAMSENGNYA DAP!

Dap sudah anggap pakatan rakyat sudah mati. Dap akan membuat pakatan baru dan pas sudah tiada kena mengena dengan dap.

Adakah keadaan ini akan meranapkan kerajaan negeri selangor?

Sudahlah rakyat Selangor tertekan macam-macam hal.

Sekiranya PRN berlaku, apakah umno sudah bersedia? Pkr pula yakinkah boleh menang banyak kerusi lagi? Pas pula yakinkah boleh menang bergaya?

Maksudnya dap juga akan jadi untung kenyang ibarat babi. Woi melayu bersatulah. Bodohlah korang, tak payah prn pun takpe bersatu je.

10 ulasan:

RAFIZI TAK NAK BUAT SIDANG MEDIA BILA ANAK SYARIKAT PKNS RUGI TIGA TAHUN BERTURUT-TURUT, TONY PUA MANA?

ANAK SYARIKAT PKNS RUGI, INGAT YE PERKATAAN INI RUUUUUUGIIIIIIIIIIII..

Kalau tak faham lagi, rujuk kamus, sekiranya anda mengerti rugi jangan diumpil hanya kerajaan BN semata-mata, kerajaan negeri pimpinan azmin yang hebat pun tidak lepas dari kerugian bila anak syarikat kepunyaan kerajaan negeri PKNS, rugi tiga tahun berturut-turut.

Apa Rafizi jambu dan Tony Pua tidak mampu nak komen serta kritik kerana bilamana kepimpinan kerajaan PR, rugi, ohh itu biasalah, bisnes, tidak mengapa sebab mana-mana pun ada kerugian, tetapi bila ada syarikat kepunyaan kerajaan perseketuan, kau siap, ini semua kerana korupsi, rasuah, projek tidak telus, duit hilang, semua segala benak kepala bana tuduhan mereka keluarkan, segala atas bawah tonasi fitnah yang agak melampau mereka jaja.

Kepala bapak kau hijaulah Rafizi, kepala mak kau hijau lah Tony Pua. Double Standard!! 

Azmin mesti akan kata, ini semua legasi Khalid Ibrahim yang punya angkara, sebab dia baru sahaja jadi Menteri Besar, kah kah kah.. 


ANAK SYARIKAT PKNS TANGGUNG RUGI TIGA TAHUN BERTURUT

SHAH ALAM – Tiada usaha untuk meningkatkan keuntungan syarikat dengan pihak luar menyebabkan anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), PKNS Engineering & Construction Sdn. Bhd. (PECB) menanggung kerugian untuk tempoh tiga tahun berturut-turut sejak 2012.

Laporan Ketua Audit Negara 2014 Siri 2 yag dikeluarkan hari ini menyebut, pengauditan yang dijalankan antara bulan Februari hingga April tahun ini mendapati secara keseluruhannya prestasi kewangan PECB bagi  2012 hingga 2014 adalah tidak memuaskan kerana mengalami kerugian sebelum cukai sepanjang tempoh berkenaan iaitu masing-masing berjumlah RM860,000, RM1.3 juta dan RM4.09 juta.

Prospek perniagaan PECB dilihat terhad kepada PKNS dan syarikat yang berkaitan dengannya sahaja tanpa  mencari peluang perniagaan  dengan  pihak lain seperti jabatan dan agensi kerajaan, pihak berkuasa tempatan serta swasta.

Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dalam laporannya itu berkata, PECB juga mencatatkan kerugian terkumpul  berjumlah  RM3.4  juta pada akhir  tahun lalu.

“Untuk menjadi kontraktor yang berdaya saing, syarikat perlu berusaha untuk mencari prospek perniagaan yang banyak dan tidak hanya bergantung sepenuhnya kepada satu pihak.

“Projek yang diperoleh hendaklah dilaksanakan secara sendiri berbanding  oleh pihak luar supaya dapat menjana
pulangan pendapatan yang lebih baik,” jelasnya.

Semakan audit setakat Februari 2015 mendapati PECB hanya mendapat projek daripada PKNS dan syarikat berkaitan dengannya.

Selain itu, PECB juga tidak melaksanakan semua projek yang diperoleh secara sendiri sebaliknya telah melantik kontraktor
luar untuk menjalankan projek-projek tersebut bagi pihaknya.

Selain itu, kadar margin pulangan bagi lima daripada 10 projek yang dilaksanakan adalah kurang  memberangsangkan berbanding sasaran pulangan  yang  ditetapkan  iaitu pada kadar 3.5 sehingga lapan peratus.

Sehubungan itu, laporan terbabit mengesyorkan supaya  PECB  mengambil  langkah  proaktif untuk  meningkatkan
tadbir  urus  korporat  bagi  memastikan  kecemerlangan  operasi syarikat  agar  dapat  menambah  baik prestasi  kewangan  dan  memberi  pulangan yang  berterusan  kepada  PKNS dan kerajaan negeri.

PECB disyorkan supaya berkerjasama dengan PKNS  dalam memastikan Pelan Strategi Lima Tahun (2015-2019) yang disediakan dapat membantu syarikat berdaya saing dalam industri pembinaan dan pembangunan hartanah.

Langkah tersebut bertujuan meningkatkan prestasi kewangan syarikat dan mengkaji semula objektif kualiti sedia ada supaya lebih relevan dan realistik untuk dicapai serta bersesuaian dengan Pelan Strategi Lima Tahun yang baru diluluskan syarikat milik kerajaan negeri itu.

selangor post

1 ulasan:

kiasu

BILA KIASU NAK BOHONG, DIA BOHONG CARA TERATUR, JANGAN TERPEDAYA DENGAN MUDAH!!

Punya hebat kiasu baka komunis berlakon baik kononnya dialah penyelamat orang Islam, kononnya parti mereka yang sangat baik melayan orang Islam.

Hallo dap, di pulau pinang berapa masjid sudah dibina? Berapa banyak rumah mampu milik lu orang bina untuk orang susah?

Berapa banyak peniaga melayu lu orang humban ranapkan rumah, kedai serta gerai mereka, woi keparat, jalan di pulau pinang pun ada yang nama cina, bahasa melayu pun lu orang kuntaw tak reti hormat.

Wei kiasu, hal hudud pun lu orang tentang, lu orang kritik pemimpin Islam macam lu ingat Malaysia bapak lu punya, lu orang baru dapat pulau pinang pun lu orang ligan orang melayu serupa kayu.

Di kelantan lu orang berlakon baik konon tolong banyak, konon banyak siapkan rumah mangsa banjir, siap nak bina masjid, niat memang bagus, tetapi niat tersirat nak kuasa mutlak, lepas tu kita tengok orang melayu terpekik terlolong ke tak.

Lagi pelik ada melayu jadi sewel dok jilat dap ni. Bila nak sedar?

Umno dah beritahu sikap dap yang terlampau biadab, tetapi dahulu pas lupa, Sekarang bila dalaman sendiri punya ramai baka dap cipta, barulah pas mulakan pembersihan pada pemilihan di muktamar pas ke61, harap kesedaran ini wujud pula pada orang pkr, sejak anwar masuk penjara, dap sikapnya sudah macam kera dapat belacan, semua dia nak langgar.

ps: tidak salah untuk memperingatkan kepada semua orang melayu, parti pap yang memerintah singapura sekarang sejarahnya mengencing orang melayu dengan taktik dan strategi dap gunakan sekarang, sedarlah semua.

*maaf ada ayat kasar, itu semua untuk memperingatkan semua, bila nasi dah jadi bubur, habis.

10 ulasan:

Pasma

PASMA BAKAL MENJADI KELDAI DAP PALING SETIA, PAS NAK CAMPAK MANA?

Pasma yakin sekiranya mereka mengantikan pas di dalam pakatan, mereka lagi kuat serta pakatan rakyat lagi bertambah hebat.

Pas sudah berjaya menendang pengkhianat bangsat dalam parti mereka, licik juga game plan pro ulama dalam menyelamatkan pas, tetapi akar umbi tak tahulah.

Jadi kesimpulannya pas memang berpecah dua, dap yakin dengan menjadi bos besar dalam pakatan, kemenangan besar untuk mereka pada pru 14 nanti.

Jadi apa betul pasma kuat gila bila menggantikan pas dalam pakatan?

#UmnoPerluTolakPengkhianat

7 ulasan: