KRISIS AIR YANG MENYUSAHKAN RAKYAT BAWAHAN, KESIAN SAMPAI 9 HARI TAK ADA AIR DI BULAN PUASA INI!!

AIR OH AIR, SUDAH BERKALI-KALI DIBERITAHU, SELANGOR BAKAL MENGALAMI KRISIS AIR YANG TERUK, TETAPI PEMIMPIN MEREKA HANYA BERMAIN POLITIK, NIKMAT MENYONYOT JAWATAN SEMATA-MATA POPULAR DIMATA PENJILAT, SEDARLAH RAKYAT SELANGOR. SEDARLAH!! 



AIR TAK ADA, ORANG SUSAH JADI MANGSA – JOHAN

SEMENYIH – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semenyih, Datuk Johan Abdul Aziz kesal tidak ada pelan tindakan daripada kerajaan negeri bagi mengatasi masalah air yang berlaku di negeri ini.

Beliau berkata, sebelum ini kerajaan negeri telah mengeluarkan bajet yang besar untuk melaksanakan projek Hybrid off River Augmentation System (Horas) tetapi setakat ini tidak menampakkan kesan.

Mengambil contoh Bandar Tasik Kesuma di sini, beliau memberitahu sudah masuk sembilan hari penduduk di kawasan itu tidak menerima bekalan air bersih.

“Ini adalah kawasan rakyat berpendapatan rendah. Bila air tiada, mereka yang menjadi mangsa kerana terpaksa keluarkan duit untuk beli air besih untuk minuman.

“Menteri Besar, Exco jangan pandai cakap sahaja. Turun padang, tengok sendiri kesusahan yang terpaksa dialami oleh penduduk di kawasan ini akibat ketiadaan air,” katanya pada pelancaran Program Prihatin Air Bersih Negeri Selangor, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas mengagihkan hampir satu ribu botol air bersih sumbangan Barisan Nasional (BN) Selangor kepada penduduk di kawasan itu.

Johan berkata, program itu diadakan atas kesedaran membantu rakyat di Tasik Kesuma yang sengsara hasil mainan politik kerajaan negeri Selangor yang menjadi punca berlaku krisis air.

“Ini bulan Ramadan orang nak masak. Macam di flat Tasik Kesuma sudah hari kesembilan tak ada air. Macam mana anak nak mandi, masak dan sebagainya. Kita boleh bayangkan kesusahan mereka.

“Sepatutnya kerajaan negeri umum jika berlaku catuan air. Sekurang-kurangnya mereka sudah bersedia. Ini perbuatan yang tidak bertanggungjawab,” katanya.

Untuk meringan beban rakyat katanya, BN Selangor akan membantu dengan menubuhkan Jawatankuasa Krisis Air yang memantau masalah di setiap kawasan.

“Krisis air ni bukan tahun ni saja, tahun lepas pun berlaku juga tapi tak sehabat kali ni. Exco ni kalau tak ada kerja, baik berhenti. Saya tak nampak action plan daripada kerajaan negeri.

“Mereka memang tak bertanggungjawab. Untuk ringan beban, BN selangor akan bantu. Seperti program hari ini, setiap rumah kita bagi 2 botol air bersih,” katanya.

selangor post


3 ulasan:

Dap Pas

HIDUP DAN MATI KERAJAAN NEGERI SELANGOR DIKETAHUI MINGGU DEPAN?

Nampak gayanya sahlah pergolakan kronik antara dap dan pas tidak mempu diperbetulkan lagi.

Azmin Ali memikirkan kaedah sepatutnya untuk menyelamatkan jawatannya, dap memang sudah memutuskan ayat ugutan kepada azmin, pilih antara dap atau pas? Sekiranya tidak mempu nak berikan jawapan, lupakanlah jawatan mb yang disandang sekarang.

Hebat bukan dap? Memulas kepala azmin semacam tidak perlu hairan dengan pas.

Pas pula tak diam membisu, atas saranan hadi awang, Pas Selangor perlu menyokong azmin ali sebagai menteri besar yang dipilih atas kapasiti sokongan bersama.

Dikatakan juga dap sedang cuba melobi adun pas untuk menyokong dap serta akan diangkat menjadi mb boneka pertama dari dap. Siapa agaknya adun pas itu?

Gila kuasa punya kiasu, baru 15 kerusi dekat Selangor ni, dia punya langsi mengalahkan abang besar.

Terpulang kepada adun-adun Islam dari pas, pkr serta BN, apa kata ajar sikit kebiadaban parti ultra chuavanis ni? Buat je kerajaan campuran bersama. Tak salah pun. Baru Islam berdaulat.

#BersatulahMelayu

1 ulasan:

SERONOKLAH ORANG UTARA, ETS KL-PADANG BESAR BEROPERASI 1 JULAI INI


KUALA LUMPUR – Perkhidmatan Tren Elektrik (ETS) yang menghubungkan Kuala Lumpur ke Padang Besar, Perlis dijangka beroperasi bermula 1 Julai ini.

Presiden Keretapi Tanah Me-layu Berhad (KTMB), Sarbini Tijan berkata, perancangan operasi telah disiapkan oleh KTMB dan berkemungkinan orang ramai yang ingin pulang ke utara untuk menyambut Aidilfitri boleh menggunakan perkhidmatan tersebut.

“Walau bagaimanapun, kami masih menunggu kelulusan daripada Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) sebelum per-khidmatan tersebut boleh digunakan orang ramai.

“Setakat ini, hasil perbincangan bersama pihak SPAD menunjukkan gambaran yang amat positif malah kami berharap mereka akan memberi kelulusan secepat mungkin setelah melakukan beberapa siri ujian keselamatan bertujuan menjamin keselamatan penumpang,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas mengedarkan sebanyak 3,000 pek berbuka puasa kepada penumpang KTMB di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengurus Kanan Pemasaran dan Khidmat Pelanggan KTMB, Mohd. Noordin Kimi serta Pengurus Besar Komuter, Azshidah Shah Shahani.

Dalam perkembangan lain, Sarbini turut memberitahu, pihaknya menjangkakan sebanyak 120 unit Sistem Pengesanan Global (GPS) akan dipasang di semua lokomotif seluruh rangkaian pada hujung tahun ini.

“Setakat ini sebanyak 50 unit GPS sudah dipasang. Pemasangan sistem tersebut bertujuan memantau kedudukan tren selain memastikan tren tidak dipandu melebihi had laju ditetapkan bagi menjamin tahap keselamatan penumpang,” katanya.

Sementara itu, Mohd. Noordin memberitahu, setakat ini KTMB sudah mengeluarkan sebanyak 12,000 tiket dan lebih daripada 10,000 tiket sudah dijual bagi tempoh 10 hingga 18 Julai sempena Aidilfitri.

“Bagi perjalanan ETS-Kuala Lumpur-Ipoh, kami menawarkan sebanyak 52,000 tiket dan 15,000 keping telah dijual bagi tempoh yang sama,” katanya.

1 ulasan:

HARAP SAMAN SEHINGGA PUTUS URAT EREKSI SI PEREKA FITNAH 1MDB


Bukti Sarawak Report berniat burukkan kerajaan

KUALA LUMPUR – Portal kontroversi, Sarawak Report dan pengasasnya, Clare Rewcastle Brown, berniat mahu memburukkan kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, apabila sengaja melaporkan perkara yang tidak benar mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Rancangan memburukkan kerajaan dan Perdana Menteri itu didedahkan Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan, berdasarkan e-mel dan draf dokumen yang didakwa Sarawak Report kononnya bukti perjanjian antara 1MDB dengan PetroSaudi International Ltd. (PetroSaudi).

Menurut beliau, sekiranya Sarawak Report dan Rewcastle Brown tidak mempunyai sebarang niat jahat, portal tersebut sudah pasti akan memastikan kesahihan e-mel disalurkan bekas kakitangan PetroSaudi, Xavier Andre Justro, terlebih dahulu melainkan mereka sudah merancang perkara itu.

Katanya, pengesahan tersebut tidak sukar untuk dibuat kerana pada e-mel yang disalurkan itu jelas terpapar alamat internet protokol (IP) daripada pengirim tetapi Sarawak Report memilih untuk mengguna serta ‘mempercayai’ maklumat berkenaan bagi memburukkan kerajaan dan Perdana Menteri.

“Sebagai pihak yang melapor­kan dan menuduh, beban pembuktian untuk mengesahkan sama ada maklumat diperoleh itu benar atau palsu terletak di bahu Sarawak Report. Saya tidak pasti sama ada Sarawak Report ada berhubung atau tidak dengan pengirim tetapi ia tidak sukar dilakukan.

“Pada e-mel tersebut jelas terdapat alamat IP tetapi cuba di­sembunyikan oleh Sarawak Report yang pada saya, ini membuktikan sebenarnya portal itu mempunyai niat untuk memburukkan kerajaan dan Perdana Menteri,” dedah Cheng Guan di blognya http://datukhuan.blogspot.com hari ini.

Pembohongan mengenai isu 1MDB yang berulang kali dilapor­kan Sarawak Report dan kemudiannya dijadikan rujukan oleh pembangkang terbongkar selepas polis Thailand menahan Xavier Justro, atas tuduhan cuba me­meras ugut syarikat PetroSaudi sebanyak AS$2.66 juta (RM10 juta).

Hasil siasatan ke atas warga Switzerland itu seterusnya mendapati sebahagian e-mel dan dokumen yang ‘bocor’ dan disiarkan Sarawak Report sebenarnya maklumat palsu yang telah dipinda terlebih dahulu.

Dalam pada itu, Cheng Guan berkata, dengan segala tuduhan berat yang dilemparkan terhadap 1MDB, adalah pelik untuk Sarawak Report mendakwa mereka tidak melakukan semakan terlebih dahulu, sedangkan maklumat berkait akaun bank serta nama individu tertentu terdapat pada draf.

“Kegagalan di pihak Sarawak Report untuk mengambil langkah-langkah proaktif tersebut dengan jelas mengesahkan portal itu tidak pasti kebenaran maklumat dalam dokumen dan tidak peduli sama sekali mengenainya asalkan boleh mencemarkan nama baik Najib, 1MDB dan kerajaan,” katanya.

2 ulasan:

PEMFITNAH 1MDB SEMAKIN TERTEKAN, PENING SERTA TERMENCARUT DALAM HATI!!


Selepas 1MDB, Tabung Haji, Amanah Raya, KWSP, paling terbaru MARA, semakin ligat perancangan kiasu dalam merencanakan impian merosakkan imej glc kepunyaan orang melayu, perancangan yang utuh serta berstrategi.

Target pemimpin yang menjadi kepala sebuah entiti glc tersebut, dibunuh imejnya dengan menggunakan media paling bangsat seperti malaysiakini, malaysia insider, hanya memutarbelit ayat tertentu, segalanya bakal menjadi kecoh.

Hebat bukan? itulah caranya, itulah taktik gerila busuk digunakan oleh media mereka untuk menghapuskan kepercayaan orang melayu itu sendiri terhadap glc kepunyaan orang melayu.

Ayat rasuah, salah guna, sering dibunakan, malah tuduhan tidak melambangkan kebenaran pun, hanya spin untuk menaikkan darah rakyat, bila rakyat hanyut dengan persepsi ini, maka kejayaan mereka makin hampir, segalanya makin kelam untuk kuasa orang melayu itu.

Isu 1MDB memalit imej ds najib sebagai pm, tetapi strategi melawan tohmahan dengan fakta, akhirnya membuatkan segerombolan tentera media iblis dari pembangkang serta page pro tun sendiri serta cytro-cytro pendewa raya yang melakukan fitnah terancang untuk memalit habis imej pm menjadi tidak keruan sekarang ini.

Tun Mahathir sendiri menjadi puppet kepada founder yang niatnya menghijack kuasa perdana menteri malaysia, adakah kerjasama pembangkang dengan cytro pro tun memang ada hubung kait? sejak kekantoian sarawak report, dokumen-dokemen palsu yang paling awal digunakan untuk menyerang ds najib mendiamkan terus kepala perang pro tun.

Adakah episod kejahatan ini bakal berakhir? kepada sahabat cytro lain, mungkin salah ikut perihal makna dalam perang iaitu fight terror with terror.. tetapi radikal media yang mereka gunakan merosakkan habis minda rakyat malaysia. Jadi pilihan kita?

Kalah dibiarkan kalah, atau hero kalah dulu sebelum menang?

6 ulasan:

Sebarkan Agenda Tersembunyi DAP Yang Melayu Tidak Tahu Langsung (1 )



Artikel ini saya simpan sejak tahun 2008 lagi dan saya telah membuat postnya pada tahun 2011 dimana ianya mendapat tentangan hebat dari penyokong DAP yang terdiri daripada orang Melayu yang meyokong PKR dan PAS.

Dimasa itu tidak banyak kejadian yang berlaku mengikut apa yang tertulis, Tetapi sekarang ianya telah pun berlaku  sedikit demi sedikit dan ianya telah memberikan impak yang besar dalam politik Melayu yang mana akan kehilangan kuasa apabila ianya dibiarkan.

KITA semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita, samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus.

Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu.

Tetapi kita sedar di bidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu.

Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut. Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik.

Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan.

Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain.

Dari kesannya jiwa rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja.

Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sana tiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menumui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinang untuk memecah belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian.

Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Baharu dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, Kota Baharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia.

Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas.

Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya.

Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku. Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan.

Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarannya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka.

Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu,

Kita berjaya memecah belahkan Dato’ Sri Dr.Mahathir Mohammad dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak. Kita juga boleh mendedahkan kegiatan-kegiatan malam pemimpin-pemimpin UMNO dengan kata-kata sindiran dan kenyataan yang mengandungi makna tersirat.

Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar.

Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina.

– Surat Pembaca

sumber klik sini

1 ulasan:

SURAT TERBUKA UNTUK KELUAR DAP


Surat Terbuka Untuk Keluar Dari DAP

Writer: Lin Han Long
Sin Chew Daily, 22 June 2015

To DAP:

I have decided to quit DAP. The content of the letter has been emailed to DAP but I have yet to receive any reply. In order for the party higher-up to read my view, I have decided to publish this letter of withdrawal.

I have initially influenced by the political speech of Tony Pua to join DAP. During the 505 general election I have volunteered to be a supervisor of PACABA.

During that time I felt that DAP leaders are great, the party’s ideology can rule the country and I give my full support.

After the rocket vs moon controversy, I am deeply disappointed by the political wisdom of DAP. The party is no longer the one that I supported initially. Not everyone is the Tony Pua whom I respect and admire.

My reasons of quitting the party are listed below:

1.Bad political image

I do not rule out the one-sided report by media. But front-liner leaders like Lim Kit Siang and Lim Guan Eng are getting more arrogant. The news is not without basis.

For instance in the recent case of splitting with PAS, I do not agree with DAP’s stance of adding fuel to the fire. Co-operating and splitting are normal in politics. Consolidating Pakatan Rakyat with political wisdom to have an integrated Malaysia should be the priority.

Unfortunately at this critical time, regardless of performance of DAP leaders from East Malaysia or West Malaysia, I only see the sea of fire but not the maturity of careful consideration. How such leaders can rule a country?

2.Poor political EQ

Hadi Awang said three leaders of Pakatan Rakyat each has his agenda. This is common knowledge. The common objective of Pakatan Rakyat is to oppose hegemony and corruption. Seeking common points in differences is the best platform proposed by PAS. But DAP is of the view that you are either my friend or my enemy for having different dreams and opt to lash out against PAS before its muktamar without any reservation. Such hostile and unfriendly acts are equivalent to using action to severe ties. At PAS muktamar, if the conservative group can stomach such humiliation then they are useless. Hence PAS announced to severe ties with DAP. One can’t be a lone ranger. This does not happen overnight.

DAP is accountable for causing Pakatan Rakyat to collapse. How does such party handle greater national issues and conflicts in future?

3.Low political capability

I agree with DAP’s strong opposition on implementation of hudud law. But after opposition, are there any negotiation, accommodation and understanding? Prior to the collaboration of Pakatan Rakyat everyone is clear about PAS’ agenda. This is a time bomb out in open. Now that the bomb has exploded. DAP does not find an alternative solution. This let me suspect that: 1. Right from beginning DAP has known it but proceeded to the collaboration to fish votes.
2. I am disappointed by DAP’s political capabilities. It is undisputable that Hadi and Umno are eyeing at each other. While the relationship is strained, DAP proposes new Pakatan Rakyat concept. This does not only end the hope and future of Pakatan Rakyat but may even merge Umno and PAS. I can’t believe such short-sighted remarks come from higher-up of DAP.

4. Bad political culture

The culture of fighter type of fierce criticism and blunt remarks are deep-rooted among DAP senior leaders. This leads to increasing number of DAP supporters behaving like political rioters on cyberspace, telling off those who criticise DAP. If you sit in a coffee shop in a small town, you would discover many down to earth uncles are unhappy with the behaviour of DAP leaders. I am of the view that DAP leaders at the front line do not have good model of political culture and some of the party leaders and members are arrogant and carry bad attitude. Take a famous quote of MCA: the fish head is rotten. Where is the path to change government?

As the momentum of 505 has frizzled out, that would be the real challenge of Pakatan Rakyat. I wish that when you delete my name from the member’s list you would also take a serious view on the four points that I have raised.

Thank you.

Original Source: 退出DAP公開信
http://www.malaysianchinesenews.com/…/an-open-letter-to-wi…/

2 ulasan:

MAKIN MISTERI RANCANGAN DARI DAP NI!

Licik, halus, pantas, mendalam, kalau dulu sebelum pru13, pemimpin dap bergema takbirnya, belajar Al-Quran, baca sepotong ayat dalam Al-Quran, sahutan yang disambut cukup meriah oleh penyokong pas, malah mulut-mulut mengatakan dap semakin menerima Islam sudah dijaja sehingga nampak cukup realistik.

Ramai pemimpin dap memakai baju melayu, baju kurung, jubah, pakai ketayap, songkok, makan pakai tangan, beri derma di surau-surau, hanyut orang Islam melayu dengan gaya mereka.

Ini lah cara yang digunakan oleh kuan yew dahulu semasa inginkan kepercayaan orang melayu kepadanya.

Hasil hipokrasi itu, apa jadi nasib orang melayu di singapura? Jangan bohong pada diri sendirilah wahai melayu apa terjadi dengan saudara kita di sana. Jangan biarkan kebodohan itu direnjat berkali-kali.

Kita lihat apa jadi dengan pas dan dap, kronik bukan? Allah nak tunjukkan kepada kita, tidak beringat, maruah kita mudah dipijak.

Lihat sendiri apa yang dilakukan oleh pemimpin dap melanyak pemimpin pas yang tidak mendengar kata mereka. Lihat, dalami, fahami. Jangan mudah dilacurkan minda, ohh dap ni baik gila. Sudahlah melayu oi, sampai bila nak kena kencing ni?

3 ulasan:

SKETSA PAKATAN RAKYAT YANG KADANG-KADANG BUAT RAKYAT NAK DERMAKAN PENERAJANG!!

Kelakar bukan?

kejap mati, kejap runtuh, kejap pengsan, kejap tidak bersama, kejap masih bersama, kejap masih wujud, GILA BETUL SPISIS PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT NI.

KALAULAH MUKA-MUKA INI YANG MEMERINTAH MALAYSIA, AGAK-AGAK APA JADI DENGAN RAKYAT?

SEMBANG RAKYAT ITU, RAKYAT INI, TETAPI MEREKA BERTELAGAH SEMACAM BOLEH HILANG MARUAH..

SEBAGAI RAKYAT, BERKEHENDAK KE JENIS KEPIMPINAN BEGINI?

DO YANG MATI DULU, MINAH YANG MATI DULU..

KAH KAH KAH KAH...


4 ulasan:

KERJA GILA MENGANGGAP DAP SEBAGAI PENYELAMAT ISLAM DAN MELAYU!!


Seperkara yang berlegar dalam kepala, Dap penyelamat Islam? Dap lebih baik dari Pas serta Umno? makin meleset pemikiran orang kecewa serta orang pendendam kerana jenis-jenis manusia begini selalu menganggap musuh utama dalam mencapai cita-cita adalah parti keramat Umno dan Pas itu sendiri.

Makin gila pemikiran liberal manusia Islam Melayu yang hilang pedoman mengangkat Dap sebagai hero kepada mereka, apakah mereka sudah lupa apa jadi dengan rakan sebangsa dengan kita di Singapura yang terang-terang diperlakukan sebagai bangsa kelas ke-2.

Melayu oh Melayu.. bilalah kau nak sedar?

4 ulasan:

Azmin Ali

Azmin makin tertekan, Dap bakal bunuh karier politik Azmin

Translation artikel How DAP is going to Kill Azmin
http://www.malaysia-today.net/how-dap-is-going-to-kill-azmin/
TAKTIK DAP BAGI MENYINGKIRKAN AZMIN Ali

Setakat yang kita semua lhat kini, DAP memang jauh lebih bijak daripada apa yang disangka Yang sebenarnya Azmin adalah target utama mereka, tapi DAP tidak boleh mengaku lagi. Jadi sebagai helah taktikal, mereka main kan pula isu Hudud dan mula menyalahkan Hadi dengan mengatakan Presiden PAS itu sebagai punca perpecahan di dalam Pakatan Rakyat – Dan Azmin yang menerima padahnya apabila disingkirkan dan diganti dengan Wan Azizah.

DAP di dalam media sosial sejak beberapa minggu kebelakangan ini, berkali-kali mengatakan bahawa Presiden PAS, Abdul Hadi Awang lah yang ‘membunuh’ Pakatan Rakyat. Tetapi yang peliknya di sini, DAP lah yang beriya-riya memutuskan ‘nyawa’ Pakatan Rakyat sementara PAS dan PKR masih lagi menafikan dan masih cuba menyambung ‘nyawa’ pakatan pembangkang itu yang sudah tinggal nyawa-nyawa ikan.

Nampak tak permainan dia?

DAP sakit hati dengan Hadi disebabkan Presiden PAS itu tidak menyokong ‘Kajang Move’ dan penyingkiran Menteri Besar, Khalid Ibrahim. Hadi juga kemudiannya tidak menyokong perlantikan Dr Wan Azizah Wan Ismail.untuk menggantikan Khalid.

DAP dan PKR menginginkan Wan Azizah sebagai ganti Khalid, namun Hadi memilih Azmin pula. Sementara DAP dan PKR menyerahkan hanya satu nama untuk mengganti Khalid sebagai Menteri Besar, Hadi pula mengusulkan dua nama, Azmin dan Wan Azizah.

Yang sebenarnya, Sultan Selangor, HRH ada calon ketiga, Iskandar Samad. Jika Hadi mengusulkan tiga nama seperti diingini Sultan Selangor, sudah pastilah Selangor kini mempunyai Menteri Besar dari ‘orang’ PAS. Akan tetapi, Hadi tidak melakukannya, beliau hanya mengusulkan dua nama, kedua-duanya dari PKR, tiada satu pun dari PAS, jadi keputusannya, Azmin lah yang dipilih menjadi Menteri Besar.

Pastilah, PAS, DAP dan PKR semua mengetahui tentang perkara ini. Semua juga tertanya-tanya mengapa Hadi tidak mencalonkan nama ketiga, Iskandar seperti yang Sultan Selangor mahukan. Kalau Hadi menurut titah Sultan masa ini, sudah tentulah Iskandar yang akan dipilih sebagai Menteri Besar, bukan Azmin.

Jawapannya mudah saja, Walaupun PAS boleh ‘merampas’ kerusi Menteri Besar Selangor dari PKR, tapi Hadi tak mahu lakukan itu. Jika diimbas kembali, lebih kurang sewaktu Hari Raya tahun lepas lagi, Hadi ada bersemuka secara peribadi dengan Sultan dan tindakan itu mencetuskan buah mulut di kalangan orang ramai. Tambahan pula Wan Azizah juga ada menghantar surat kepada Sultan untuk meminta diadakan pertemuan, namun permintaan Wan Azizah itu ditolak Sultan Selangor. Dalam masa yang sama, Sultan Selangor menitahkan Hadi ke istana untuk perjumpaan secara tertutup.

Pada asasnya, perjumpaan secara tertutup Hadi dengan Sultan Selangor ini diadakan untuk membincangkan soal PAS yang bakal mengambil alih kerusi Menteri Besar Selangor. Posisi Menteri Besar itu sebenarnya sudah ditangan PAS, namun Hadi memberikannya kepada Azmin pula. Isu Hadi memilih Azmin sebagai Menteri Besar Selangor ini tidak pernah dibangkitkan. Sebaliknya mereka mengatakan Hadi berkhianat kepada Pakatan Rakyat. Jikalau benar Hadi ingin mengkhianai Pakatan Rakyat, sudah pastilah beliau akan mengusulkan nama ketiga, Iskandar Samad kepada Sultan.

Tapi Hadi tidak melakukan itu, beliau hanya menyerahkan dua nama, kedua-duanya daripada PKR. Bercerita tentang Isu Hudud, isu ini hanyalah helah DAP sahaja, isu Hudud isu lama. Sasaran utama mereka adalah Azmin Ali. DAP mahu Azmin disingkirkan kerana keengganan Azmin untuk tunduk kepada kemahuan DAP dan geng Wan Azizah di dalam PKR.

Walaubagaimanapun, DAP tidak boleh menyingkirkan Azmin seperti yang mereka lakukan kepada Khalid. DAP pasti risau jika helah mereka terbongkar apabila terlalu menampakkan kebencian dan menuduh Azmin secara terus. Jadi sebagai taktik permainan mereka, DAP terlebih dahulu ‘membunuh’ Pakatan Rakyat dengan harapan ia akan menimbulkan krisis di Selangor.
Di Selangor, PKR hanya mempunyai 13 daripada 56 kerusi. Ini meletakkan PKR dalam kumpulan minoritI, bukan seperti kekuasaan PAS di Kelantan atau DAP-PKR di Penang.Jadi, tanpa 15 kerusi DAP, dan dua kerusi PAS, Azmin pasti akan terpaksa melepaskan jawatannya.itu.

DAP ada 15 kerusi, dan PAS dua kerusi, ditambah pula dengan 13 kerusi daripada PKR memberikan mereka 30 kerusi. Azmin pula memerlukan 29 kerusi untuk mendapat kuasa majoriti. Akan tetapi untuk mendapatkan 15 kerusi dari DAP dan dua kerusi dari PAS, Azmin terpaksa memilih untuk meletakkan jawatan dan memberikannya kuasa penuh kepada Wan Azizah.

Sehubungan dengan itu, Azmin akan melakukan perjumpaan dengan Sultan Selangor untuk menerangkan situasi ini. Jikalau Sultan Selangor tidak bersetuju dengan Wan Azizah sebagai ganti Azmin,ianyai pasti akan menimbulkan krisis Menteri Besar kedua di Selangor dalam masa singkat - hanya setahun dari krisis yang pertama.

Azmin tidak boleh memerintah Selangor sebagai Menteri Besar dengan hanya 13 kerusi. Azmin memerlukan  sekurang-kurangnya 16 kerusi. Sudah pasti lah, Hadi boleh sahaja meminta tolong PAS, namun beliau tidak akan dapat 15 kerusi. Paling banyak pun hanya boleh dapat 12 atau 13 kerusi. Itu belum lagi jika penyokong Khalid Ibrahim bertindak, pasti makin kurang kerusi yang akan Azmin perolehi. Apabila ini terjadi, sudah pastilah Azmin memerlukan bantuan daripada UMNO pula.

Masalahnya di sini Azmin tidak boleh mendapatkan 13 kerusi dari PKR jika beliau mendapatkan bantuan dari UMNO, paling banyak pun mungkin enam atau tujuh kerusi. Realiti disini, walaupun dengan bantuan UMNO pun Azmin masih kekurangan kerusi untuk memerintah.

Azmin kini semakin tersepit, bagai ditelan mati emak, diluah mati bapak. Parti mana yang akan beliau pilih? Jika Azmin mahu terus berhubngan baik dengan PKR dan DAP, beliau memang perlu bersara. Jika Azmin mahu kekal sebagai Menteri Besar pula,beliau mesti meminta bantuan dari PAS dan Umno untuk lagi 29 kerusi.

Jadi, beginilah taktik DAP untuk ‘menyingkirkan’ Azmin dalam masa hanya setahun.
Baru-baru ini Perkasa Selangor ada memberi amaran kepada Pakatan Rakyat untuk tidak mengheret Sultan dalam krisis ini. Hal ini kerana Perkasa tahu yang akhirnya Azmin perlukan bantuan Sultan Selangor untuk terus kekal sebagai Menteri Besar Selangor.

Oleh itu, jelaslah disini bahawa DAP memang lebih bijak dari sangkaan kita semua. Target utama mereka adalah untuk menyingkirkan Azmin. Kini lihatlah Azmin digantikan dengan Wan Azizah.
Akhir kata, Lim Kit Siang memang bijak, malah tak salah jika dikatakan dia sebijak Tun Dr Mahathir Mohammad, taktik beliau ini berjaya memperkotak-katikkan kedua-dua pemimpin parti pembangkang, Hadi dan Azmin.

http://www.malaysia-today.net/how-dap-is-going-to-kill-azmin/

2 ulasan: