Jumaat, 13 November 2015

MENGGUNAKAN PERKATAAN "HOT BUTTON', GUNA DANA ANAK YATIM, MISKIN UNTUK MEROSAKKAN IMEJ YAPIEM

Begitulah liciknya populis politikus seperti rafizi yang licik menggunakan proksi menabur fitnah terlampau.

Yup benar prn Sarawak tahun depan, strategi-strategi kotor dan terancang perlu dilakukan dengan teliti.

Hal agama, hal sensitif digunakan dengan cukup rapi. Hot botton rakyat marhein perlu dijentik, maka strategi itulah rafizi dan organisasi keldai mungkin miliknya juga, NOW melakukan serangan terancang terhadap Yapiem, Jamil Khir serta unit-unit dibawah Yapiem.

Mudah, perkataan rompak, curi, songlap, malah menggunakan dana anak yatim, miskin untuk memberikan demage kepada Yapiem dan pemimpinnya.

Jadi adakah perancangan ini bakal berjaya? Kita tunggu kehandalan pakar fitnah, mungkin bakal perdana menteri populis, si rafizi ramli ini akan menjadi hero untuk pencinta fitnah.

Kepada menteri terlibat, kepada unit-unit perang cyber kerajaan, bersedialah, kita sudah lama asyik bertahan, maka kita perlu lakukan serangan bertali arus tanpa belas kepada Rafizi dan unit-unit darkside nya. Apa kita tunggu lagi?

Lawan tetap lawan

Kenyataan Media Menteri di Jabatan Perdana Menteri, YB Mejar Jeneral Dato' Seri Jamil Khir Baharom
13 November 2015

AKMAL MESTI MOHON MAAF ATAU DISAMAN

Merujuk kepada kenyataan media Akmal Nasir (Pengarah National Oversight and Whistleblowers (NOW) merangkap Ketua Cabang Keadilan Johor Bharu) pada 13 November 2015. Sesungguhnya  dakwaan yang mengatakan saya menyalahgunakan duit anak yatim dan miskin yang diperoleh daripada hasil sumbangan orang ramai bagi membiayai perjalanan ke luar negara bersama isteri, main golf dan lawatan ke pusat membeli belah adalah satu kenyataan jahat berupa fitnah dan menyimpang (misleading) daripada fakta sebenar.

Kunjungan saya selaku Menteri di Jabatan Perdana Menteri pada 21 – 29 Mei 2014 adalah bagi memenuhi jemputan program yang dianjurkan oleh agensi-agensi di bawah seliaan saya terutamanya YaPEIM dengan kerjasama Kedutan Malaysia di Amerika Syarikat dan Education Malaysia (EM) Chicago sempena Mid West Game yang menghimpunkan lebih 1000 orang pelajar daripada Amerika Syarikat dan Kanada.

Melalui strategi penganjuran bersama secara "Strategi Lautan Biru" khususnya yang melibatkan peserta Skim Anugerah Kecemerlangan Pelajar Nasional (SANTUN) tajaan YaPEIM dan beberapa kumpulan sasaran lain yang berada di seluruh Amerika Syarikat dan Kanada, beberapa program besar telah diatur dan dilaksanakan.

Program-program tersebut melibatkan kursus kepada pelajar yang memfokuskan aspek motivasi Kenegaraan dan Keusahawanan; Simposium Perdana Perkahwinan Kekeluargaan, Pengurusan dan Isu-isu Semasa Negara; Kursus Pra Perkahwinan bagi membantu pelajar-pelajar memenuhi syarat perkahwinan JAWI; Kelas Pengajian untuk isteri-isteri dan Kakitangan Wanita Kedutaan; menyampaikan sumbangan kepada pelajar cemerlang yang tidak berkemampuan dan pertemuan bersama usahawan-usahawan Malaysia. Program dan pertemuan ini melibatkan pelbagai kumpulan sasaran yang diadakan di Indianapolis dan Washington DC, Amerika Syarikat.

Bersempena dengan perasmian Mid West Game di Amerika Syarikat itu juga, beberapa acara sukan telah dianjurkan oleh Education Malaysia (EM) di Indianapolis termasuklah acara golf yang dikelolakan secara bersama dengan pihak Kedutaan Malaysia AS di Washington yang saya turut terlibat bersama TYT Duta dan kakitangan kedutaan.

Justeru dakwaan kononnya program saya di AS lebih bersifat bersuka-ria menggunakan dana anak yatim adalah satu fitnah yang besar dan cubaan untuk menjatuhkan kredibiliti dan maruah saya selaku Menteri di Jabaran Perdana Menteri. Adalah tidak adil hanya mempamerkan dokumen yang mengelirukan dan tidak menggambarkan keseluruhan program melibatkan saya.
Adalah menjadi sebahagian tugas dan tanggungjawab saya selaku Menteri di JPM bagi memenuhi jemputan rasmi kedutaan apatah lagi program yang dianjurkan oleh agensi-agensi di bawah tanggungjawab saya. Segala perjalanan dan kegiatan rasmi saya ditanggung oleh agensi berkenaan mengikut polisi dan tatacara kewangan agensi berkaitan.

Tiada apa yang perlu  disembunyikan kerana segalanya mengikut prosedur dan tatacara yang ditetapkan. Saya sentiasa terbuka dan bersedia memberi kerjasama sepenuhnya dengan mana-mana pihak berkuasa untuk disiasat sekiranya benar wujudnya salah laku yang melibatkan diri saya atau agensi di bawah seliaan saya.

Dengan ini, saya menuntut Akmal Nasir, Pengarah NOW dan The Malaysian Insider menarik balik segala dakwaan dan fitnah jahat yang dibuat serta memohon maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam. Jika tidak, saya akan memulakan tindakan saman fitnah dan malu melalui peguam saya kerana tindakan ini benar-benar telah menjatuhkan maruah dan kredibiliti saya.

Isnin, 9 November 2015

SEJARAH DAHULU YANG TELAH DITUTUP RAPI, SEBAB ITULAH CARA NAJIB RAZAK TIDAK DISUKAI OLEH TUN MAHATHIR

Pelik bukan, bagaimana pula pembinaan lebuhraya pan Borneo yang mampu diberikan percuma sahaja tanpa tol oleh kerajaan pimpinan Najib Razak?

Najib Razak faham, hasil dari negara ini perlulah diturunkan kepada rakyat, cuma bekas perdana menteri paling lama tu, dia agak cerdik dalam permainannya, yang terperangkap, yang menjawat jawatan Perdana Menteri selepas dialah.

Najib sedar, kalau dibiarkan kroni-kroni lintah darat ini bermaharajalela, maka sampai ke sudah rakyat menanggung beban, yang kena pelangkung siapa yang pegang jadi Perdana Menteri sekarang, dihamun tanpa belas, diligan tanpa rasa kasihan, sedangkan apa yang dilakukan adalah untuk membuang habis legasi penyamun tarbus yang terselindung menghirup keringat rakyat.

Sebab itulah wujudnya 1MDB sengaja disabotaj sebegitu teruk oleh segerombolan serigala lapar, dikepalai oleh master serigala yang sudah hebat dalam mengawal selia perihal mencari untung atas angin tanpa digugat, tetapi akhirnya tergugat juga dengan seorang yang bernama Najib Razak.



SEJARAH MALAYSIA, 1967 LEBUHRAYA PERCUMA DIBINA OLEH PERDANA MENTERI TUN RAZAK

KITA SEDEKAHKAN AL- FATIHAH KEPADA ALLAHYARHAM.

Kisah Sejarah Malaysia yang digelapkan dari pengetahuan umum...

KISAH PEMBINAAN LEBUH RAYA PERCUMA arwah TUN RAZAK
Bagaimana usaha arwah Tun Razak merakyatkan sumber ekonomi untuk membangunkan prasarana infrastruktur dari rakyat untuk rakyat .

1. Arwah Tun Razak merupakan seorang perdana menteri yang sangat JUJUR dan AMANAH dalam melaksanakan pembangunan negara. Dalam mana mana program pembangunan yang direncanakan, motivasi membantu rakyat adalah menjadi keutamaan.

2. Dalam artikel ini, gua mahu kupaskan satu sektor sahaja iaitu peranan terpenting arwah Tun Razak membentuk sistem Prasarana Infrastruktur Jalan Raya Lebuh Raya Malaysia yang PERCUMA dan ditanggung sepenuhnya oleh wang cukai yang dikutip dari rakyat.

3. Dibawah pemerintahan Tun Razak ini JKR ataupun sikronim Jabatan Kerja Raya menjadi senjata utama dalam program pembinaan sistem jalan raya yang menghubungkan seluruh negara secara PERCUMA. Fungsi utama JKR adalah membina infrastruktur negara selepas merdeka. Kebanyakan adalah pembinaan dan penyeliaan sistem jalan raya diseluruh Malaysia.

4. Pada tahun 1967 satu sejarah telah dicipta oleh JKR ini. Pembinaan projek lebuhraya gergasi sepanjang 123KM menembusi hutan banat antara Perak ke Kelantan telah dirancang hanya menggunakan kepakaran tempatan dengan kos minima dari wang dana kerajaan sendiri.

5. Projek tersebut dinamakan Jalan Raya Timur Barat (JLTB) bernilai RM205 Juta (sangat tinggi nilai pada zaman 70an dahulu). Berjaya disiapkan pada tahun 1982, 12 tahun tempoh masa pembinaan diambil mengambil kira kelewatan akibat ancaman dari pengganas Komunis pada masa itu. Jika tiada ancaman Komunis kemungkinan lebih awal projek itu berjaya disiapkan.

6. JLTB menjadi satu satunya projek pembinaan mega Lebuh Raya oleh Kerajaan tanpa tolgates dan adalah PERCUMA sehingga sekarang ini. Selenggaraan setiap tahun oleh JKR tanpa sebarang masalah, dengan kualiti jalan terbaik sepanjang masa.

7. Pada tahun 1977 kerajaan dibawah pemerintahan Tun Hussien Onn meneruskan legasi direncanakan oleh arwah Tun Razak untuk membina rangkaian PERCUMA Sistem Lebuh Raya menghubungkan Utara hingga ke Selatan Semenanjung Malaysia. Projek ini sudah lama dalam perancangan Tun Razak dahulu namun mengalami kelewatan akibat masalah ancaman getir Komunis di negeri Perak masa itu.

8. Projek dinamakan PLUS - Projek Lebuhraya Utara Selatan dilaksanakan pada tahun 1977. Satu Konsortium Nasional ditubuhkan iaitu Lembaga LebuhRaya Malaysia (LLM) atau Malaysia Highway Authority untuk menjalankan perancangan dan pembinaan PLUS ini.

9. Kehancuran pergerakan Komunis akhir 70an memberikan kesan positif kepada program pembangunan negara. Kawasan2 hitam berjaya dibersihkan.

10.  Dr M menggantikan Tun Hussien Onn sebagai perdana menteri pada tahun 1981.

11. Antara 1980 sehingga 1985, LLM berjaya menyiapkan beberapa blok fasa pembinaan lebuhraya dengan jarak 366KM atau pun 41% daripada jumlah keseluruhan PLUS iaitu 823KM yang dirancang menggunakan dana kerajaan sebanyak RM3.2 BILION pada masa itu, Lebuhraya Penuh TANPA TOL dengan PERCUMA untuk rakyat. Semua kos ditanggung beres dari kantung kerajaan tanpa penglibatan pihak swasta.

12. Pada tahun 1986, Dr M program Penswastaan Negara.

13. Tragedi PLUS dijual kepada Halim Saad yang mengetuai syarikat swasta UEM.

Perancangan asal oleh Tun Razak dan Tun Hussien Onn adalah tidak akan sekali kali membenarkan kemasukan pemodal luar kerana ini adalah projek dari kerajaan untuk rakyat.

14. UEM pun akhirnya menguasai projek PLUS tersebut. Walaupun mendapat bantahan ramai rakyat pada masa itu kerana UEM dianugerahkan konsesi.

15. Walaupun 366KM dari keseluruhan 823KM pembinaan yang siap menggunakan wang dana kerajaan sendiri

16. UEM hanya menyiapkan baki 500KM sahaja selepas itu. Satu kerja diluluskan, UEM menyiapkan PLUS.

17. Hari ini atas pemerintahan Dato'Seri Najib Tun Razak kerajaan berjaya mengambil alih sepenuh PLUS Berhad dan Anak Syarikatnya daripada pihak swasta.

18 Hari ini jugak pihak kerajaan Malaysia berjaya menyiapkan Lebuh Raya Pan Borneo sejauh 1000km lebih secara percuma kepada rakyat Sabah & Sarawak

19. Kerajaan Malaysia jugak hari ini berjaya menutup 8 plaza tol bagi mengurangkan beban tol kepada rakyat.

Jika disingkap sejarah Dato'Seri Najib Tun Razak meneruskan legasi Arwah Bapak beliau bagi merakyat sumber negara kepada rakyat, munkin ini juga antara faktor sesetengah pihak kurang senang dengan kepimpinan beliau kerana merakyat untuk rakyat.

Namun faktor kekangan dan tekanan menjadi niat baik dipandang serong.

http://abdulmuzammir.blogspot.my/2015/11/sejarah-malaysia-1967-jkr-bina-percuma.html