Selasa, 19 Januari 2016

BETULKAH SEKIRANYA RAFIZI RAMLI MENJADI MENTERI KEWANGAN, MALAYSIA AKAN LEBIH HEBAT EKONOMINYA?

Melihat keadaan sekarang ekonomi dunia mengalami saat kelam, dijangkakan keadaan paling rumit itu bakal berlaku pada tahun 2017-2018.

Taikun-taikun besar dunia sudah menjangkakan keadaan getir ini disebabkan harga minyak, konflik berpanjangan di tanah Arab, Syria serta gerakan elstremis IS yang bakal merencanakan kerosakan ekonomi secara total.

Negara membangun seperti Malaysia juga menghadapi pengurangan pendapatannya.
Perlaksanaan GST adalah titik tepat kerana pengkaji ekenomi sudah mewar-warkan keadaan kejatuhan harga minyak secara besar-besaran.

Tindakan cerdik PM kita dalam melakukan perubahan langsung ekonomi Malaysia sangat membantu Malaysia dalam menghadapi keadaan genting ini.

Para pemuja Pakatan Rakus, pembangkang dari longkang, mereka hanya pandai bersembang semacam Tuhan.

Contoh Rafizi Ramli, dia menaji perlaksanaan GST, dia popular kerana ramai terpengaruh dengan ideanya yang anti GST, konon GST meranakan rakyat.

Sudahnya dalam bajet Pakatan Harapan, GST tetap dilaksanakan sekiranya Pakatan Harapan memerintah, itu apa punya bahan lawak Rafizi buat tu? Mana pergi anti GSTnya?

Nak jaga negara bukan sembang kencang je tahu, bukan hanya populariti sahaja mampu dikejar, keadaan realiti tu yang patut pemimpim pembangkang sedar. Cakap saja tak boleh bawa ke mana.
Moga negara kita terlindung dari anasir perosak seperti Rafizi bodoh!!

#KekalNajib

1 ulasan: