Rabu, 6 Januari 2016

DS NAJIB DIHINA DICACI TANPA SEBAB KERANA KEBODOHAN BANGSA MELAYU YANG SUKA TELAN BERITA FITNAH!!

Sememangnya bukan mudah menjadi DS Najib, beliau ibarat kain buruk yang mudah dipijak, dibaling dan dibuang begitu sahaja.

Betapa hinanya beliau yang tanpa sebab dihina sebegitu rupa, bukan semua mampu menjadi DS Najib, bayangkan gambarnya diletak najis, dibakar, diludah, dicerca kerana manusia bodoh bernama melayu mangkuk ayun yang nilai dirinya hanya menelan perkara negatif.

Enjoy sana sini, sudahnya duit semakin kurang DS Najib juga dicercanya sebab menyusahkan dirinya, banyak tuduhan keterlaluan dilepaskan dalam Facebook, whatsap, twitter demi kepuasan tanpa sebab, makanan kejahatan sudah nyata mengalir dalam diri mereka, yang sedih orang kita, Melayu yang begitu angkuh menghina orang lain.

Dunia media sosial semakin tidak waras.

BACA DAN NILAILAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

1. Selama ini saya menulis kepada ahli UMNO, izinkan saya buat kali pertama menulis kepada rakyat Malaysia. Hari ini, Perdana Menteri Mohd Najib Razak sudah menjadi seperti sampah dan kain buruk kepada sebahagian rakyat Malaysia yang mempunyai kepentingan politik dan yang sekadar ikut-ikutan. olah-olah Mohd Najib tidak pernah berbuat apa-apa kepada kita.

2. Hampir menitis air mata saya apabila melihat keadaan di media sosial, rangkaian perbualan WhatsApp dan perbualan politik di kalangan sebahagian besar rakyat Malaysia yang mencerca, menghina, memfitnah dan menipu untuk memburukkan Mohd Najib.

3. Memang dalam masa lapan bulan ini Mohd Najib berhadapan dengan kemelut 1 Malaysia Development Berhad (1MDB). Mohd Najib dalam usaha memulihkan 1MDB kerana beliau percaya syarikat ini sungguhpun bermasalah, ia adalah masalah yang perlu diselesaikan.

4. Tidak cukup itu Mohd Najib dituduh merompak wang 1MDB sebanyak RM 2.6 Bilion. Siasatan SPRM mendapati ia tidak benar.  SPRM juga mengesahkan ia merupakan sumbangan dana politik yang tiada kena mengena dengan sebarang keputusan  atau hasil kerajaan mahu pun 1MDB.

5. Dengan kata lain tiada unsur rasuah atau korupsi. Rakyat biasa memang tidak faham dan tidak akan faham permainan politik ini. Baiklah kita anggaplah ini sisi buruk Mohd Najib. Soal salah atau tidak biarkan Undang-undang menentukan. Namun, apakah sejak mengambil alih pentadbiran Mohd Najib tidak melakukan apa-apa kebaikan kepada kita semua rakyat Malaysia sehingga beliau layak dijadikan bahan jenaka, cercaan, umpatan dan lebih teruk difitnah?

6. Selama lima tahun Mohd Najib memacu pertumbuhan ekonomi negara yang begitu cemerlang. Sudah lupakah rakyat Malaysia bahawa sejak pentadbiran Mohd Najib, jumlah pelaburan asing langsung meningkat dari RM 5.1 Bilion pada 2009 (tahun beliau mengangkat sumpah) meningkat kepada RM 29.183 B (2010), RM 37, 325 B (2011), RM 31,118 B (2012), RM 38.8 B (2013) dan RM 39.6B pada 2014.

7. Apakah kerana kita tidak mendapat dan secara langsung, maka kita tidak langsung menghargai pentadbiran Mohd Najib? Pertumbuhan dan pelaburan besar inilah yang membolehkan ramai dari kita meningkatkan taraf hidup. Dulu makan di KFC atau McDonald adalah acara bila dapat gaji, hari ini sebahagian besar sudah menjadi acara mingguan dan harian.

8. Mohd Najib juga dimaki hamun oleh sebahagian rakyat yang tidak mahu membaca dan mengkaji apabila ringgit jatuh kepada RM 4 per USD 1. Kejatuhan nilai ringgit terburuk dalam tempoh 17 tahun adalah fenomena antarabangsa berikutan hampir semua matawang negara pesat membangun mengalami kejatuhan berbanding dolar.

9. Adakah rakyat Malaysia tahu daripada 174 matawang dunia, hanya 18 matawang yang tidak terjejas berikutan pengukuhan US Dollar? Malaysia sebagai negara pengeksport minyak dan minyak kelapa sawit sama seperti beberapa negara yang komoditi utama jatuh.
10. Bencinya mereka kepada Mohd Najib, sanggup menipu mengatakan keadaan sekarang lebih teruk dari 1998.

11. Ramai tidak suka tapi saya mahu sebut juga bahawa di bawah Mohd Najib, pembangunan luar bandar digandakan, Sabah dan Sarawak serta kawasan pedalaman mendapat perhatian khusus. Polisi pro-rakyat seperti BR1M, Klinik 1 Malaysia, Pusat Tranformasi Bandar (UTC), Permata, bantuan pembinaan rumah rakyat miskin, pembinaan rumah mampu milik untuk rakyat dan ratusan pembaharuan lain; dilaksanakan dengan pantas bagi mengurangkan beban hidup rakyat dan karenah birokrasi.

12. Malangnya ini dilupakan oleh sebahagian rakyat kerana mereka suka melihat keburukan dari kebaikan. Kita lebih suka mendengar keburukan dari kebaikan. Budaya apa, ajaran apa dan budi apa yang kita ada hari ini?

13. Sangat mengelirukan yang banyak memaki hamun dan mencerca Mohd Najib di laman sosial ialah manusia Melayu, Islam dan ada yang bertudung. Mereka seolah-olah lupa sumbangan dan usaha Mohd Najib menyediakan begitu banyak peluang dan modal kepada bumiputera dan pembangunan syiar Islam.

14. Sepanjang lima tahun pentadbiran ini sudah berbilion Mohd Najib beri bantuan dan peruntukan kepada kaum bumiputera. Namun Melayu tidak pernah sepatah mengucap terima kasih. Sebaliknya apabila Mohd Najib mengumumkan bantuan 50 juta kepada usahawan Cina, itulah dijadikan modal memaki Mohd Najib.

15. Melayu apa, Islam apa kita ini? Hanya kerana diuji sedikit dalam kegetiran ekonomi kini, kita mula menghina dan mencerca pemimpin Islam. Sebahagian kita menghina pemimpin Islam hanya kerana prasangka buruk dan kecewa dengan kehidupan kita sendiri?

16. Perdana Menteri yang kita hina ini, seperti kata Profesor Ridhuan Tee Abdullah, merupakan penggerak pendamaian Islam di seluruh dunia, dari mengatur pertemuan Fatah dan Hamas di Kuala Lumpur,  sehinggalah turun sendiri ke Gaza bagi mendamaikan umat Islam di sana.

17. Mohd Najib juga turun sendiri ke Selatan Filipina bagi membantu umat Islam, menamatkan konflik 70 tahun  bangsa Moro dengan kerajaan Filipina; dan sekarang sedang berusaha menyelesaikan konflik umat Islam Selatan Thailand yang telah berlarutan selama 50 tahun.

18. Malangnya ada antara kita bukan sekadar mahu menjatuhkan beliau, malah sanggup memfitnah, memaki hamun dan tidak mahu menerima sebarang penjelasan langsung kerana kepentingan politik. Tidak cukup itu, isteri Perdana Menteri juga dicerca, dihina dan dituduh bermacam-macam, seolah-olah kita semua hidup berjiran dengannya dan tahu segala perilaku beliau.

19. Mohd Najib sebagai manusia biasa tidak dapat lari dari kesilapan dan kelemahan. Namun apakah sekian banyak usaha baik yang dibuat beliau ini tak ubah seperti mencurah air di atas daun keladi? Atau kita sudah menjadi bangsa yang tidak mengenang budi?

20. Hari ini Allah uji kita sedikit, kita sudah berpecah belah, lupa kepada jasa dan usaha pemimpin hari ini dan menafikan nikmat hidup di negara ini yang jauh lebih baik dari sebahagian negara.

21. Sedar atau tidak mereka yang memperlekehkan kerajaan hari ini melalui gosip, taksub dan taklid buta kepada usaha menjatuhkan Mohd Najib telah mewujudkan krisis keyakinan kepada negara ini di kalangan pelabur asing.  Jadi siapa yang sedang memusnahkan negara ini, Najib atau kita sendiri?

Akhirul kalam, jangan kita kufur (nafikan) nikmat Allah kerana saya khuatir suatu hari nanti Allah tarik nikmat ini.

Wassalam

36 ulasan:

  1. "20. Hari ini Allah uji kita sedikit, kita sudah berpecah belah, lupa kepada jasa dan usaha pemimpin hari ini dan menafikan nikmat hidup di negara ini yang jauh lebih baik dari sebahagian negara."

    Najib pun lupakan jasa pemimpin terdahulu, beliau menghina Tun Dr. Mahathir semasa penggulungan ucapan Presiden semasa PAU 2015 yang lalu, apa cerita ni?

    Bukan itu sahaja, Zahid Hamidi pun turut memburukkan Tun Dr.Mahathir dengan berbagai tuduhan, sungguh memalukan di zaman Najib ni, semua masalah yang berlaku zaman Najib disalahkan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu Bakar laknatullah Najib hina siapa?
      Tun tu tuhan kau ke?
      Mahathir laknat tu hina Najib fitnah Najib sehingga melibatkan ejen asing, hantar si penyamun buat laporan polis ke seluruh dunia supaya Najib di tngkap itu kau nk suruh Najib puji madet?

      Madet makhluk lahanat yg menjadi punca kpd cercaan bertalu2 kpd Najib.

      jasa apa mahathek kalau kerosakan yg dibuatnya skrg?

      Semua masalah zaman madet najib kena tanggung. berbillion wang negara berputar dalam koloni korporat keparat hasil dasar dan perjanjian2 gila zaman madet yg bukan setakat 10-20 tahun tapi ada yng mencecah 30 tahun.

      kau mmg pendusta dan ejen dajjal yg masuk ke semua blog utk fitnah dan caci Najib. Bg kau hukum Agama sudah tiada yg penting kuasa najib mesti dirampas demi kelangsungan para penyamun pro mahathir!

      Padam
    2. Bacul sungguh manusia ni.
      Komen hentam orang...nama tak bagi.

      Padam
    3. Aku sokong penuh anon 7:31....mahdet mmg lahanat punye mamak kerala.Gagal jadikan najib boneka dia fitnah dan tohmah sana sini sambil buat ramalan mcm2.
      Dia buat perjanjian bodo dan bangang serta berat sebelah yg hanya menguntungkan para kroni dan mghisap kering darah rakyat semasa era 22tahun dan berlanjutan hingga skrg adalah perkara paling sial.
      kerana nak jatuhkan najib...bangsat kerala tu sanggup tadah mulut telan air kencing dapigs masa bershit 4.0.Tak ker sial namanya....Sampai mati rasanya mahdet tak mampu cari sebijik bukti menyalahkan najib dlm isu 1mdb.Yang ada adalah bukti palsu dpd puak pendukung lgbt swk report dan wsj yg dulunya mahdet kutuk tapi krn gila nak kaya kan waris dan kroni dia telan kahak dia balik....ptuiiiihhh
      Cai puak kerala....rakyat akui mahdet bnyk jasa tetapi krn gila menyalak 1mdb...rahsia najis mahdet memewahkan waris dan kroni terbogel di khalayak ramai....SIAL!!!!!!!

      Padam
    4. madey baik ka..madey ni la hamput paling x guna sekali..dari dulu lagi persoalan akaq umbi UMNO untuk madey nih "melayu mana yang dia tolong" betoi2. apa yang aku tau melayu pilihan dia saja yang dapat nikmat terutama ANWAR KELING HARAM JADAH tu tp satu dunia tau la apa dah jadi antara madey n mamat pungkoq tu, cuba ushar balik rekod2 pembangunan bwh madey sapa yang dapat untung dari projek2 mega yang madey approved.. so tolong la ushar sejarah cikit..

      Padam
  2. Asal 2.6 Billion NAFI sekeras keras nya!

    Siap angkut Haron Din sebelum tembelang pecah!

    Lobang pecah pun masih kelentong, "tidak Songlap"!

    Hulu belalang putar sekelian katulistiwa beri dalih macam macam!

    Last, keluar TV3 juga MENGAKU MASUK ACCOUNT PERIBADI dan ia nya DERMA???

    Itu semua bukan fitnah.....dia sendiri buat!!!

    Nih belum cerita 42 Juta dari SRC!

    2 Juta masyuk account bini!

    42 Billion HUTANG 1MDB!

    4 Billion wang KWSP!

    950 Juta STANDBY-CREDIT!

    DUIT yang hilang dan HANGUS ke GoodStar, JV ntah apa apa yang boleh tukar jadi LOAN, Notes, Units bla bla bla...

    This is bloody CLEAR CUT CASE mate! No amount of thick layers of TURBANS will make one look pious and clean when all evidence are out there to be seen!

    It wouldn't have come to this if Najib had immediately admitted there WERE a lot of things so very SERIOUSLY WRONG and, bite the bullet heeds Tun M's, infact Tun could have even gave him exit route ideas!

    But NO, the idiot played punk and rebelled with such high degree of arrogance along the way managed to dragged UMNO and many stooges whom are more than stupid to either cover this guy or shielded him!

    He actually SHOT himself in the foot or rather in the head!

    Finally, tuan punya blog, please don't insult the rakyats' intelligence and, if you go by ZAMKATA latest posting, even a HOMELESS Pak Tam tukang kayuh beca can be very well informed!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4 billion wang KWSP.. wayang baru pulak..
      kau ni gila ke? apa yg kau merepek ha ?


      masuk akaun peribadi apa hal dituduh songlap atau rasuah? kepala bapak kau lah rba kerja menyembelih isu imdb dan derma. Sampai last takde satu kaitan pun isu itu dengan jenayah yg boleh disabitkan pada Najib.

      senang2 ckp juta masuk akuan bini.. akaun Betty Chia bini Lim tokong penang u takmau cerita ke?

      jual tanah berbillion RM kdp Temasik Group di Batu Kawan itu apa? berapa percent Lim Sial sudah cash?

      Fitnah demi fitanh utk jatuhkan Najib.. rakyat biasa tak terkesan dgn cerita2 jahat ini.


      Padam
    2. kita cerita najib dgn rosmah......ko ni jgn la pulak cakap, najib buat sebab org lain pun buat....jadi tak salah la ye....dia ni melayu, islam, pm......kasi settle najib punay hal duliu, baru crita org lain.....

      Padam
    3. Kita crita pasal najib macammana bolah terkeluar crita orang lain ni?betul2 selengeh seh.

      Padam
    4. Kimk kerala jual tanah dgn kroni rm3xxjuta dgn jaminan bank oleh kerajaan....arah kerajaan beli balik tanah tersebut rm3billion dpd kroni.
      Tanya penjilat pexxx mamak kerala, tak sial ker urusan bangsat mcm tu?????!!!
      Wang rakyat dibazirkan melebihi rm3billion angkara perjanjian sial tersebut!!!!!
      Sial lah manusia yg sanggup jadi munafik angkara nak memewahkan waris dan kroni dengan cara yg salah....salahguna kuasa!!!!

      Padam
    5. hina najib angkara kimk kerala!!!!!
      lantak akulah nak kaitkan mahdet punca najib dihina.....salah sorg pendaulat para waris dan kroni yg terus mewah oleh mahdet!!!!

      Padam
    6. Pm paling penakut dlm sejarah malaysia..bersoal jawab dgn wartawan pun tak berani..kalau rasa hebat...jelaskan semua tuduhan tu..asyik guna pemakan dedak untuk bg jawapan yg x pernak kosisten..di parlimen pun lari..terlalu byk oersoalan yg tak trrjawab...mula2 persepsi...last jd realiti

      Padam
    7. Dey Mamak...Roti Najib satu...!! Mamak tanya balik..'Dey macha...itu apa roti..?' 'Itu roti canai Takda Telor lahh....'

      Padam
  3. Berapa kilo dedak admin telan ni, baik punya bodek

    BalasPadam
  4. kalau nk betulkan fitnah pd Najibterus di katakanbodek

    kalau dedah penyelewengan madet dikatakan lupa jasa madet.

    kalau iayakan fitnah pd Najib kita dikatakan bijak.. ini semua seruan2 dajjal. Mereka ini sedang membodek dajjal.

    Teruskan menyokong PM Najib. Selagi mana dia PM yg dilantik sah. usah jd bangsa Arab bertelagah akhirnya jahanam semuanya.. musuh gembira.

    BalasPadam
  5. 7.54 setakat makan dedak ok lagi yang teruknya macam kau tu minum kencing dapig terus-terusan masih tak sedar lagi

    BalasPadam
  6. anon 7.31ptg,
    antara TUN dgn najib siapa yang munafik?

    BalasPadam
  7. najib tidak jujur.....mula2 tak mengaku....dah kantol.....cakap duit derma.......niat dia awal2 lagi dah tidak jujur.......lepas tu salahkan org lain...siap bahasa pun bahasa kasar.....belum ada pm sebelum dia yg berucap depan umum macam dia......ini org yang nak di bela.......ptuihh

    BalasPadam
  8. anon 9.23ptg,
    baguslah kau dah critakan kan hal kemunafikan sinajib ni biar anon bijak pandai agama 7.31ptg sedar.

    BalasPadam
  9. bangsa melayu tak bodoh...yg bodoh sombong pemimpin melayu..bila org melayu dah tak nak undi ..baru tersedar rupanya dia melayu...dah terlambat dah...bye2

    BalasPadam
  10. Komen2 negetif inilah bayangan malaysia 1 hari nanti akan jadi negara keristian atau bertukar jadi tanah besar cina ke 2.masa tu nanti org melayu berjaya dibangsatkan dan hidup seperti MELUKUT DITEPI GANTANG.

    BalasPadam
  11. Kat malaysia ni melayu gaduh sama melayu last2 melayu jadi bangsa paling jahat. Bangsa lain kaya hasil tipu daya jadi terlindung kejahatan mereka. Melayu memang bodoh.

    BalasPadam
  12. Bukan Keturunan Zionis Melayu7 Januari 2016 1:30 PTG

    Apa yg terjadi kat Malaysia skrg ni samalah spt apa yg US lakukan pada Saddam Hussein - "Weapons of Mass Destruction".

    Siapa yg ajar permainan persepsi ni sampai diterima sbg satu kebenaran mutlak?
    Itulah cara yang pembangkang dan Tun gunakan terhadap DS Najib.

    BalasPadam
  13. Sudah tahu ada krisis keyakinan, tapi takut berdepan dengan krisis keyakinan. Kemerosotan pengaruh itu biasa. Cuma nak maintain pengaruh itu suatu luarbiasa, mesti punyai kekuatan luarbiasa.
    Kalau orang dah tak yakin pokoknya kena terima segala ketentuan.

    BalasPadam
  14. Tiada permainan persepsi dalam kes rm2.67 billion.
    Bukanke Mapadulang dah ngaku duit tu MASOK AKAUN DIA.....??????
    Dan 1MDB menanggong hutang 42Billion+++ sampai terpaksa menjual asset negara 1PP dan tanah di Sungei Besi yang dulunya lapangan terabang TUDM 500 ekar......????
    Persepsi apa kejadahnya..................??????
    Dah memang betol bukan FITNAH.
    Dia tak pulak beritahu MANA SEMUA DUIT ITU PERGI....????
    Yang orang nampak b eg birkin Rosmah, intan berlian silih berganti, jam tangan Henry Miller bertukar-tukar, majlis perkahwinan anaknya yang gah dan siap tanggong perbelanjaan buat filem Wolf of wall street dan beli hartana mewah di New York dan LA.
    Apanya yang persespi.................?????????

    BalasPadam
    Balasan
    1. mentang-mentanglah kau kenyang dapat dari berbilion di Selangor dan PP tu, kau diam sajalah ye? ... konon tak ada apa berlaku, bersih ... pooodah ...

      Yg 2.6 bil tu pasal kau tak dapat % kau bising, konon PM dah ngaku lah, dah cakap betul lah ...

      kau ingat semua org Malaysia BODOH berotak vavi mcm kau ke?

      Padam
  15. Mereka masih tak sedar ke yang silanun dgn bantuan toyol belaan dia sengaja mencipta 1mdb sebagai projek alibaba untuk menyonglap duit.1MDB tu kan maknanya ORANG NO 1 MENYONGLAP DUIT BILLION-BILLION.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya Bukan Robot9 Januari 2016 11:34 PG

      Yg sebenarnya ramai org Melayu yg merasa diri kononnya bertaraf elit dan bijak pandai dah kena brainwash dek keturunan cinabukit komunis sehingga ada yg terus jual roh mrk utk kesenangan dunia, termasuk Tun.
      Setiap Melayu kalau ikut LKS bernilai RM100 aje ...

      Padam
    2. Syukurlah kat malaysia ni masih ramai melayu yang ikut akan kebenaran.

      Padam
    3. Syukurlah kat malaysia ni masih ramai melayu yang ikut akan kebenaran.

      Padam
  16. Mereka masih tak sedar ke yang silanun dgn bantuan toyol belaan dia sengaja mencipta 1mdb sebagai projek alibaba untuk menyonglap duit.1MDB tu kan maknanya ORANG NO 1 MENYONGLAP DUIT BILLION-BILLION.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg sebenarnya ramai org Melayu yg merasa diri kononnya bertaraf elit dan bijak pandai dah kena brainwash dek keturunan cinabukit komunis sehingga ada yg terus jual roh mrk utk kesenangan dunia, termasuk Tun.
      Setiap Melayu kalau ikut LKS bernilai RM100 aje ...

      Padam
  17. Yang terbaru kata PM Najib akan terpaksa membuat semakan semula Bajet 2016 kerana kejatuhan harga minyak dunia. Bagus kerana itu yang terbaik. Tapi tolong jangan kau rentap keluar plak bajet 'Hak Rakyat' seperti Brim dsbnya. Itu yang PMO dapat bajet sampai RM 7 Bilion itu apa jadahnya...? Untuk bayar para konsultan yang hampeh..? Itu patut ko keluarkan atau semak dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya Bukan Robot9 Januari 2016 11:32 PG

      Saranan mcm ni aku setuju ...
      Bukan yg main-main tuduh ikut sedap otak busuk dia ...

      Padam
  18. Bukan Keturunan Zionis Melayu9 Januari 2016 12:17 PTG

    Melayu skrg kena faham taktik jahat Dapigs.

    Dapigs suruh jing lgbt menyamar Melayu,
    sokong PAS kutuk UMNO,
    lepas tu sokong UMNO kutuk PAS.
    atau, sokong UMNO, kutuk DS Najib.
    atau, sokong PAS, kutuk Hj Hadi.
    Jarum ni utk buat org Melayu 'bergaduh' sama sendiri.

    Matlamat Utamanya :
    Supaya org Melayu sendiri BENCI dgn pemimpin Melayu,
    Kemudian buruk-burukkan dan akhirnya kalau boleh singkirkan dari jawatan.
    Inilah yg Dapigs dan proTun cuba lakukan kpd Hj Hadi dan DS Najib.

    Ingat cara Amerika burukkan Saddam Husein dgn 'Weapon of Mass Destruction', sampai satu dunia percaya.
    Skrg Dapigs dan Tun gunakan cara sama utk jatuhkan Najib.

    Siapa yg ajar mainan persepsi sehingga fitnah diterima sbg kebenaran?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini lah yang dinamakan mass of deception tapi ada gak melayu2 bongok yang dok jilat madey ngan babi DAPig tuh

      Padam