Jumaat, 12 Februari 2016

UNIT-UNIT TENTERA MAYA KITA YANG KECUNDANG





Lagi dua tahun sebelum PRU14, apakah ada harapan untuk kita dalam merencanakan impian mengekalkan kuasa BN di PRU tersebut?

Sudah dilampirkan pertempuran sebenar adalah di alam maya, atau media sosial seperti facebook, twitter, instagram dan pelbagai rupa bentuk media sosial yang ada di dunia ini.

Sudah diberitahu, pertempuran ini bakal menentukan siapakan bakal menjuarai perang PRU14 nanti, walaupun berkali-kali diberitahu, dikabarkan anak muda secara umumnya bukan tidak suka dengan UMNO/BN, tetapi jaringan keburukan yang maksimum dalam media sosial oleh tentera maya kepunyaan pembangkang serta puak pemberontak pro Tun yang banyak memberi impak negatif kepada UMNO/BN.

Sebelum PRU13, walaupun isu-isu besar dimainkan oleh pembangkang, namun gerakan tersusun ketika itu, nama blogger seperti PAPAGOMO, RBF, GAP, DET, APA, Dr Novandri, RAK dan ramai lagi elit-elit strike force blogger kepunyaan kerajaan serta Facebooker hebat yang siang malam bertempur dengan puak Anwarinas, Pas, Dap yang serangan mereka bertalu arus.

Pakatan Rakyat ketika itu nampak pening jega dalam arena pertempuran sehingga ada blogger dan facebooker yang kena ugut, macam-macam lagi serangan peribadi dialami oleh para pejuang maya kepunyaan kerajaan.

Tetapi sekarang, nampaknya keadaan kita dalam perperangan media alam maya pada PRU akan datang boleh dikatakan amat berbahaya, bayangkan senjata pembangkang menggunakan medium whatsap, group facebook, blog hantu, merebakkan tatacara perang kotor yang ramai dikalangan nitizen terpengaruh, malah tanpa usul periksa menjadi nilai kebencian kepada kerajaan, Perdana Menteri terutamanya.

Jadi, penulis percaya, dalam hati kalian wahai pejuang maya, dibayar atau tidak, terdetik satu perkataan, KITA DALAM BAHAYA!!

Penulis tidak mampu nak berbicara sebagai seorang elit, seorang yang ada nama, cuma penulis hanya meluahkan keadaan sebenar batallion kita yang pecah belah, walau kita tahu pakatan pembangkang juga berpecah sangat teruk.

Penulis juga dengan rakan-rakan lain sudah mewar-warkan keadaan media selangor yang tidur, yang khayal dalam syok sendiri, malah playsafe terlampau-lampau sehingga kita biarkan.

Jadi kesimpulannya, adakah benar kita inginkan Pakatan Pembangkang berkuasa menelan kita semua? TEPUK DADA TANYALAH DIRI.

#SalamTingkat9

19 ulasan:

  1. Hampir separuh tentera maya umno/bn masa pru13 dulu dah jadi pemberontak. Memang la umno/bn sedang dalam bahaya, tapi adakah pimpinan parti ambil kesah? Kalau kesah, tentulah ada tindakan drastik membaikpulih yg dibuat. Tapi adakah ianya berlaku? TIDAK!!!

    BalasPadam
  2. Admin...bukan mereka takut bertempur..tapi mereka pening kepala nk cover pm...tindak tanduk pm membuat bloger sukar beri penjelasan...sudahnya mereka hanya tunggu hujung bln ambil gaji...

    BalasPadam
  3. pertama musuh dari luar, mereka telah dan sedang merancang strategi bagaimana dan apa senjata untuk serang, robohkan tugu kerajaan, mereka berkerja siang malam anpa henti .

    kedua musuh dari dalam, yg ini termasuk pengundi atas pagar, ahli umno sendiri dan bekas ahli umno, mereka ini belum pasti akan mengundi kerajaan, yang amat pasti ialah mereka tidadk akan undi kerajaan,

    dua perkara ini UMNO harus padang serius, pilihanraya akan datang adalah perkara hidup atau mati bagi UMNO, jika kalah maka alamat inilah tahun terakhir melayu berkuasa, tidak tahu akan mengambil berapa puluh tahun pula untuk melayu kembali meneraju ,

    tentera maya pro kerajaan juga mengalami perpecahan , ramai atau separuh dari blogger pro kerajaan kini mengutuk kerajaan, kutuk PM , malah sumber berita mereka adalah total diambil dari pembangkang, malah ada bloggers pro kerajaan kini lebih kejam, lebih keras dan benci kepada kerajaan mengalahkan bloggers pro pembangkang,

    jika segala ini tidak diatasi, jika semua ini kerajaan ambil mudah, jika semua ini dipandang remeh, saya pasti UMNO akan tumbang,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masaalah PM, bila Rafidah tuju Najib macai Najib kata Rafidah hentam UMNO. Najib memang bermasaalah, selagi Najib jadi PM bukan Rafidah je yang meluat bahkan memang ramai ahli UMNO bersetuju dengan dia. Aku tak tahulah samada kebanyakan yang menyokong Najib tu faham ke tidak bezanya sokongan kepada Najib dengan sokongan kepada UMNO/BN atau saja buat2 tak faham

      Padam
  4. Golongan muda suka mencuba.

    Mereka kurang dari segi analytical

    Lepas mencuba baru mereka tahu....Tapi takut dah terlambat.

    Kepimpinan parti dan kerajaan sekarang (BN/UMNO) still the best.

    Pakatan Rakyat masih tak jelas....Tiada org yg berkaliber....Tak tahu parti mana yg dominan...
    Kalau tiba tiba DAP jadi parti dominan yg menang, maka PM akan dilantik dari kalangan mereka...

    DAP pun dah bijak...sekarang dah pandai letak calom melayu. Tujuannya untuk dilantik jadi PM atau MB sekiranya menang di negeri atau persekutuan.... Itu yang kita takutkan!!!

    Buat masa ni tak ada alternative yg baik. So, kenalah kita berusaha dan berdoa agar BN/UMNO terus berkuasa...Insya Allah, PAS akan bersama UMNO dalam PRU 14 nanti...

    Allah selamatkan Malaysia

    BalasPadam
  5. Kami orang Umno, kami orang Melayu Islam, kami akan terus mendukung kerajaan Melayu Islam selama-lamanya. Masalah sekarang seperti semua orang tahu ialah kesalahan pucuk pimpinan yang tidak amanah dengan tanggungjawab sebagai pemimpin, selama ini kami sanggup pertahankan pemimpin Melayu, Umno dan Islam kerana kami dapat melihat pimpinan Umno sentiasa cuba melakukan segala pembangunan dan pemerintahan seadil-adilnya mengikut acuan Islam dan budaya timur orang Melayu. Malangnya kini macam mana kami hendak pertahankan pucuk pimpinan yang telah melakuan penyelewengan dan pecah amanah. Macam mana kami nak berdepan dengan serangan dan kutukan mereka yang bukan Melayu yang sentisa anti Melayu Islam. Kami tidak sanggup pertahankan suatu perkara yang makin hari makin terserlah dengan kemungkaran, lebih2 lagi dengan sebegitu ramai tokoh2 Umno yang baru dan lama telah ditindas dan diambil tindakan penyekatan kebebasan bersuara. Mana ada lagi keadilan dan kebenaran yang boleh kami jadikan landasan untuk pertahankan pemimpin UMno yang makin rakus dengan mainan duit dan kuasa mereka. Yang salah bukan orang Melayu tetapi sebarisan pemimpin atasan yang korup dalam parti utama orang Melayu ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si anon-anon BANGKAI BABI PORNO/HOMO-RASIS HARAM JADAH, lu jgn. nak MENYAMAQlah si PENAKUT oi! Bila lu dan puak lu mau MAMPOS-mcm-ANJING KURAP si BANGKAI BABI oi?!!

      TANGKAP kit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI BANGSAT RASIS!

      Tau pula TAKUT bila kita minta SPRM/PDRM siasat PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI-PERASUAH-no 1! Sebab tu depa dok buat demo TERORIS HARAM JADAH anti-TPPA/BerSHIT RASIS-PORNO-HOMO tu - utk- MENIPU Dunia terutamanya!

      Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah si PENYAMUN/PENGGANAS/LANUN-PENDATANG RASIS DAPBANGKAI BABI-amat-BANGSAT-si EJEN/KULI ZIONIS-no-1!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaahhh psl. si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni yg. dapat 'DERMA' HARAM JADAH dr. rejim PENGGANAS ISrael, kerana depa semua ni memang nak MERAMPAS KUASA kat seluruh Malaysia kita ni, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita (tapi boleh pula si PENGGANAS/PENIPU DAPBANGKAI BABI ni nak kutuk UMNO kerana penggulingan yg sudah lama PATUT berlaku pun, ke atas si BOTAK-anak DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey kat Kedah tu), - HANCOQlah jadi mcm. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael , kan puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni KULI Rejim PENGGANAS Kanibal ISrael/MOSSAD!

      Maka bila si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan ini nak MENYIASAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni dapat DERMA USD300 JUTA (RM1.2 BILLION) dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI yg. diKETUAI si Todi-PUAKA, di LATIH oleh MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?!

      Lihat di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

      Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

      Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! Jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

      Padam
    2. Salah satu sebab anak muda menjauhkan diri daripada UMNO adalah kerana mereka dapat melihat dan membaca sendiri tentera siber UMNO yang tidak bermoral, kurang berakal dan memalukan seperti pengomen di atas. Apa guna tangkap pihak pembangkang kalau dalam parti sendiri ada bara yang makan sekam dari dalam.

      Dalam hadis lain, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
      “Seorang mukmin bukanlah tukang mencela, tukang melaknat orang, tukang berkata kotor dan berkata rendah.”
      “Syurga itu diharamkan bagi setiap orang yang berkata kotor untuk memasukinya.”

      Padam
  6. Assalamulaikum. Syabas saya ucapkan pada admin yang berani mengusulkan persoalan di kalangan anak muda, yang mungkin memberi gambaran sebenar keadaan PRU14 nanti. UMNO Selangor mungkin telah berjangkit dengan UMNO Kelantan di mana lebih baik kalah kerana tak perlu membelanjakan peruntukan yang diperolehi, cukup sekadar dibahagi-bahagikan sesama mereka. Masalah umum UMNO dilihat sebagai pihak atasan sendiri tidak peduli samada UMNO masih relevan atau tidak kerana terlampau asyik dengan duit dan pangkat, sehingga pecah-belah di dalam parti dirasakan perkara remeh. Malah akar umbi juga melihat pucuk pimpinan sudah jauh melata ke atas sehingga tidak lagi nampak dan faham keadaan di akar umbi yang sudah terpaksa menyedut air longkang untuk terus hidup, walhal air longkang itu lah yang membajakan pucuk pimpinan di atas. Malah ada dikalangan pucuk pimpinan mendabik dada dengan kemewahan laksana jutawan yang dilihat luarbiasa dengan gaji dan elaun selayaknya. Siapa kah yang perlu sedar sebenarnya? Akar umbi atau pucuk pimpinan. Kadangkala ada yang terlupa bahawa setiap perbuatan dan gerak-geri mereka diperhatikan dan disebarkan dengan mudah melalui dunia siber. Ramai juga telah mulai sangsi dengan kredibiliti mereka apabila tuturkata dan perbuatan mereka tidak menunjukkan kematangan dan kebijaksanaan pemimpin selayaknya, malah dijadikan bahan lawak jenaka. Siapa yang tidak sayang UMNO sebenarnya?

    BalasPadam
  7. Pimpinan PU-Putera/Puteri adalah yg. paling LEMBIK dlm. SEJARAH Umn*; itulah pendapat aku!

    Asyik APOLOGETIK; PEMALAS menggunakan STRATEGI-PERANG Sosial Media se MAKSIMUM yg. mungkin; dan GILA KUASA dan JAWATAN depa semata - dan TAK tahu MENGHORMATI dan MEMPERTAHANkan pemimpin TULEN Bumiputera Islam/Melayu yang lebih TUA dan BERJASA!

    Depa juga terlalu ikut arus kepimpinanLIBERAL -ala Barat/Zionis dan sering bersikap APOLOGETIK/DEFENSIV semata - dari MENYERANG habis-habisan!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh...kat sini pun nek ada...pemuda dibawah khairy paling lemah...masing2 hanya jaga perut saja..dalam kepala bukan pikirkan rakyat tapi berapa projek masuk...mereka dah bertaraf jutawan...syok sendiri..tgk dap habis pru13 terus cari pengundi baru..pemuda sedap main telo saja..ProOO00ootTt

      Padam
    2. OI si TODI-PENYAMAQ BANGKAI BABI PORNO/HOMO/RASIS HARAM JADAH, lu HOMO aahhh - apahal lu manyak suka itu belak aaahhh...hali-hali lu belak itu atas muka kit SIAL aaahhh?! Dan lu hali-hali aaah, manyak sedap itu lahap taik kit SIAL aaahhh?!

      Aiya, puak HOMO mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!

      lu manyak sedap itu JILAT JUBOQ BABI JIJIK kit SIAL/TONGGENG eng/kok/TODI puaKA/BABIga aaahhhh?!! Lu manyak sedap aahh itu JILAT sama LENDIR kitSIAL/TONGGENG eng; sampai muka lu yg. mcm. BANGKAI BABI pun penuh berLENDIAQ aaahhhh?!

      Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! Apa yg. si TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – Apa KEJADAHnya ni?!

      Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-"NWO"-no-1!

      Padam
  8. Sekarang blogger bukan nak cover kerajaan, tetapi nak cover Najib dan Kuncu-kuncunya. Lagipun blogger yang ada sekarang lebih pro pada Najib dan mereka semuanya adalah berbayar dan tujuan mereka adalah menutup penyelewengan serta salahguna kuasa oleh Najib dan menyerang blogger-blogger yang jujur dan bertanggungjawab.

    BalasPadam
  9. Tak pyh salah kn bloger, fb, tweet, dll media sosial
    Ini bkn lg 1950an where people folo gov blindly w/o question
    Siapa punca sebenar?
    Sampai bila nk bodohkn rakyat?
    Bukak tingkap! Gi bertegur sapa dgn rakyat
    Tanya apa perasaan ekonomi skrang? Apa brg yg turun?
    Apa yg blh dibeli? Apa kos perjalanan nk ke tmpt keje? Sm x mcm dulu?
    Tak pyh pura2 bodoh lah...
    Dulu rakyat tetap pertahan umno bn biarpon bkn ahli
    Skrang rata2 meluat...family d n9 xde sorg pon yg aku kenal dulu sokong umno bn skrang sokong jgk..semua tawar hati
    Salah siapa? Bloger? Fb?
    Setakat nk menang persepsi serupa mcm beratur ramai2 cuba alih kn arus ombak pantai tp sia2...

    BalasPadam
  10. Kerajaan BN yang arif lagi bijaksana yang tahu jawapannya.

    BalasPadam
  11. Yes...sekarang lah waktunya ketuk pintu..rumah ke rumah...tanya khabar...apa masalah yang mereka hadapi tak kiralah kawsan tu Umno punya ke pembangkang ..jangan sombong .mana puteri Umno yang asyik kembangkan badan tu je...mana pemuda Umno...datang jenguk kawasan di seluruh Selangor jelajahlah beri penerangan....kalau Pas dah ambil alih Masjid dengan ceramah yang tak sudah sudah mengutuk Umno.Umno boleh buat ceramah dari rumah ke rumah...mana lagi hebat.ini tak kalau nak harap Noh...memang kalah besarlah Umno kat Selangor..cakap macam hebat tapi tin kosong..cuba tanya berapa Umno di. Selangor ni dah daftar undi pengundi baru...entah2 nak dapat sepuluh orang pun susah...kalau tak boleh nak pimpin ganti orang lain,lah jangan sibuk nak dapat peruntukan dari. Najib last last masuk poket bini kau Noh yang berlagak hidup macm bini jutawan...

    BalasPadam
  12. Entahlah 2013 media pro BN cukup hebat. 2015 mula ada keretakan. Nak dikira isu....isu Altantuya lebih hebat. Masalah BN hari ini paling mudah disimpulkan adalah.... Perpecahan bloger gara2 pemimpin sendiri. Tiba masa pro Najib dan pro Mahathir berdamai demi BN. Gempur pembangkang habis habisan. Krnapa nak mrlatah isu 1MDB sedangkan tuduhan bunuh Altantuya dan cerita Rosmah yg lebih ganas dimainkan pembangkang dan melibatkan imej Najib BN masih mampu menang? Benar/salah bukan kita yg tentukan. Yg memulakan pun bukan pro BN. Pembangkang.

    BalasPadam
  13. Apasal pulak semua orang kena gembelingkan tenaga, kekalkan NAJIB........????
    Bukankah semua orang patut gembelingkan tenaga, halau NAJIB dan koncu-koncu pemakan dedaknya macam Zahid Bangla.....???

    BalasPadam