Isnin, 18 April 2016

SPRM SUDAH BERI PETANDA, SIASATAN ISU BANGLO LIM GUAN ENG TIDAK BOLEH DIPERCEPATKAN!!

Isu banglo Lim Guan Eng bakal sejuk ibartat ais beku kerana SPRM juga membantu keadaan itu menjadi sejuk, malah akan menjadi cair dan hilang begitu sahaja dengan keadaan yang paling tidak boleh diterima langsung. Ketika banyak dokumen tidak telus terbongkar, terpalit imej buruk Lim Guan Eng itu sendiri dengan tetiba perihal yang sangat menjadi tanya terjadi hari ini.

Bagaimana persepsi orang ramai perihal ini? SPRM dah buang tebiat ke apa, atau Lim Guan Eng anak emas SPRM?

Bila perihal BN, serius SPRM cukup lantang, cepat, telus, tegas serta akan disegerakan siasatan. Tetapi Isu banglo Lim Guan Eng... Akan disisat waktu terdekat. Sudah hampir sebulan, terdekat apanya.

APA BERLAKU SEBENARNYA

TARIKH MENGAMBIL KETERANGAN LIM GUAN ENG BELUM DITENTUKAN LAGI - SPRM
..................................................

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM Datuk Seri Mustafar Ali berkata bahagian operasi SPRM akan menetapkan tarikh dan lokasi untuk mengambil keterangan dari Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng  dalam masa terdekat.

"Bahagian Operasi ada perancangan mereka sendiri bila masa yang sesuai nak ambil keterangan Lim dan mereka akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat," katanya.

Beliau ditemui wartawan selepas menyaksikan Majlis Menandatangani Ikrar Integriti Korporat (CIP) PBA Holdings Bhd yang diketuai Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Jaseni Maidinsa di Georgetown Isnin.

Guan Eng turut hadir di majlis berkenaan.

Mustafar berkata siasatan berhubung kes itu sedang giat dijalankan.

Beliau berkata keterangan Lim akan diambil untuk melengkapkan siasatan SPRM berhubung pembelian banglonya di Jalan Pinhorn sini tahun lepas.

Terdahulu, Guan Eng yang ditemui wartawn selepas majlis itu berkata beliau belum dihubungi oleh SPRM untuk diambil keterangan.

"Perjumpaan kami hari ini hanya berkenaan dengan CIP dan hal-hal lain kami tidak bincang," katanya.- 18/4/2016

AgendaDaily

6 ulasan:

  1. anj*ng Suruhan Pemakan Rasuah Malaysial... SPRM...babi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua,
      Sengaja ingin menulis sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan
      Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar 750juta saya sters hamper bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya jumpa situs angka togel dan pesugihan AKI DARMO, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi AKI DARMO kata PARAH MEMBER AKI. pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan penarikan uang gaib 3 Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 3.M yang saya minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada. Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering menyarankan untuk menghubungi AKI DARMO DI 082 = 310 =142 =255 situsnya http://sporttoto4d.blogspot.co.id agar di berikan arahan. Toh tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sama baik, jika ingin seperti saya coba hubungi AKI DARMO pasti aki bantu

      Padam
  2. mmg jelas karut dh SPRM ni. SPRM main wayang cina dgn rakyat.

    bberap hari lepas SPRM bagi amaran jangan komen atau buat spekulasi kes LGE ni

    (tp masa berduyun2 komen hentam maki kutuk dan sahkan najib rasuah dulu termasuk Dato bahri dan syukri Pengarah siasatan khas.. SPRM apa ada kasi amaran? tolong bocor dokumen lagi adalah)

    hari ini pulak sakan bergambar dgn LGE.. kasi anugerah lagi.. boleh pulak tak berat sebelah??


    dlm terpalit kes berat SPRM begitu berminat nk selamatkan LGE?


    APA semua ni? mainan SPRM makin berbau busuk.

    Tp SPRM ditubuhkan zaman Pak lah.

    Anwar masih kt luar waktu tu

    tak mustahil grand design puak PR yg ckup kuat waktu itu pengaruh dlm kakitangan awam.. merancang dan melobi utk memasukkan parasit2 RBA Pakatan dlm SPRM.

    manusia tetap manusia.. jgn bohonglah akan adil konon kalau dlm hati tu totok Pakatan Haprak.

    kena pulak Pakatan Haprak sgt benci UMNO BN. biarlah xde buat salah pon.

    so semua ini membawa kpd hasil skrg.. SPRM wajib disiasat. siapa dalang sebenar dlm mnjadikan SPRM perkakas politik untuk jatuhkan org UMNO shj.

    bukan utk cegah rasuah.

    diharapan SPRM dibubarkan segera jika betul wujud elemen2 ini!

    BalasPadam
  3. SPRM PENIPU BESAR18 April 2016 11:29 PTG

    Bukti BERSEPAH untuk dakwa LGE..tp kenapa SPRM tipu kita hidup2. siasat pun tidak.. jauh sekali nk dakwa.. lepas tu siap berprogram dengan suspek kes2 profil besar mcm Cm Lim tokong nih??


    TAPI... semasa kes IMDB, Kes DS Najib, SPRM TERKINJA2.. BERNAFSU SERAKAH mendahului AG. Mendahului hakim2 dan PAC untuk jatuhkan hukuman pada Najib.

    Begitu beria2 SPRM nak dakwa Najib supaya jatuh segera.padahal PAC belum lagi siasat.

    SRPM langsung tak pula peduli langsung media bertubi2 buat tuduhan Najib rasuah, rompak wang imdb etc..atau ajak debat.. malah berlaku pembocoran maklumat yang amat serius. SPRM seolah2 turut serta dalam 'kempen' anti Najib.

    Rupanya hari ini semakin jelas.. sifat dan topeng sebenar SPRM. gGambar hubungan 'mesra; SPRM dan LGE begitu jelas.. suspek kes, SPRM rupanya PENJILAT TULANG KAKI...BABIE DAPIG!!

    gambar itu sudah sgt berat sebelah. mcm mana SPRM nak dakwa LGE kalau begini awal2 hubungan di pamerkan pada awam? macam mana SPRM nk handle kes mcm ini? atau SPRM mmg takkan siasat atau dakwa LGE atau mana2 org DAP atau PR??!

    ya Tuhan. kotornya SPRM..pengkhianat2

    sbb itu Khir Toyo dibebas cepat2 krn LGE mesti kena???



    BalasPadam
  4. Beli bateri mintak diskaun,beli tayar minta diskaun..ini kan pulak juta juta RM Oooo. Tak mahu ke..Najib dapat 2.6b pun hantar balik..SEPATUTNYA share sama dgn anjing anjing DAP macam dato babi bini dua, dato mustapa ali ( sama nama dgn dato silencer putih)..cuba kalau Najib share tentu jadi macam banglo no swimming pool...siasatan macam kura kura.
    BUBAR SAJA SPRM..Memang dah jadi jabatan PENYOKONG pembangkang.. Diharap ketiga syaitan atasan SPRM letak saja jawatan dan bergiat dlm politik..bolih join DAP.

    BalasPadam
  5. rakyat perlu desak kerajaan bubar SPRM atau rombak besar-besaran pegawai SPRM yg pro pembangkang.

    BalasPadam