Ahad, 26 Jun 2016

RAKYAT BRITAIN SUDAH KENA TIPU DENGAN PEMBANGKANG BERKENAAN IDEA BRIXIT

#SuaraMerdeka:

BREXIT: RAKYAT TERMAKAN JANJI MANIS PEMBANGKANG.

Anda kenal siapa itu Nigel Farage?

Nigel Paul Farage ialah Ketua UK Independent Party (Pembangkang) yang berkempen untuk Britain keluar dari EU..

Farage dalam kempennya menjanjikan £350juta yang diberikan Britain kepada EU akan digunakan pada perkhidmatan kesihatan (NHS) bila Britain keluar dari Kesatuan Eropah itu.

Kempen Farage itu juga terpampang di dinding-dinding bas sekitar London.

Ironinya, selepas kejatuhan matawang Pound Sterling, keruntuhan LSE serta bursa-bursa saham dunia lain dan peletakan jawatan Perdana Menteri Britain, Nigel Farage menafikan pernah berjanji yang £350 juta itu akan di gunakan untuk NHS.

Ya betul yang and baca..!!

Beliau menafikan yang beliau pernah berjanji sedemikian walaupun kempen itu tersebar keseluruh negara..

Itulah realitinya pembangkang di sesebuah negara demokratik. Mereka akan berjanji intan dan berlian, bulan dan bintang.. Dan bila masalah melanda, mereka akan cuci tangan mengelak untuk bertanggungjawab..

Hari ini rakyat Britain meluahkan kekesalan mereka mengundi keluar dari EU..

Ada yang melahirkan rasa kemarahan mereka kepada Farage kerana rasa tertipu dengan kempen Brexit itu..
Ada juga yang mengatakan mereka hanya mengundi protes terhadap kerajaan tanpa memikirkan kesan selepas itu kepada mereka..

Tapi nasi sudah menjadi bubur.. Dan itu patut menjadi pengajaran kepada kita yang berada di Malaysia ini..

Janji bintang dan bulan pembangkang, undi protes tanpa memikirkan kesan kepada negara adalah natijah dari sistem demokrasi yang tidak bersandarkan Ilmu dan kewarasan..

MOHD SHUKRY BIN ROSLAN
#PengajaranBuatKita
#BREXITEFFECT #PRU14

11 ulasan:

  1. Patutnya tun momok dan anwarr ibrahim dan lks berhijrah ke Englang dan membentuk pakatan pembangkang bersaama dng Paul farage tu... mesti gandingan yg mantoppp

    BalasPadam
  2. Rafizi pun patut joint pembangkang england.... pasti berjaya fitnah dan pembohongan rafizi

    BalasPadam
  3. spesis ni byk kt Malaysia..
    parti kencing rakyat dulu kini selamanya..
    asal jumpa rakyat je janji..
    tp satu habuk xde effect utk rakyat.. anak beranak mereka yg kaya raya.. terutama keluarga pelewat negara dan spesis terbaru geng tonmamak..



    BalasPadam
  4. Assalam Bro,keadaannya tidak sama.Di sini pemimpin yang menimbulkan masalah .Pemimpin sudah tidak amanah.Tun M mahu Najib disingkirkan bukannya nak tumbangkan kerajaan.Fahamkanlah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Habis bagi bapa kau jadi perdana menteri atau kau sendiri...kencing dan berak semua orang tanggung..jadi la Rafunzi..berapa ramai yg tak bolih buat haji sebab dengar fitnah si celaka tu..duit dia dlm tabung haji masih kekal...belajar dari BREXIT.

      Padam
    2. Ok...belajar dari brexit, kami paham, tapi bila ko nak belajar dari 1MDB? Tu Bukan satu "kesilapan" yang anak cucu ko kena tanggung nti? Sapa yang nak kita pertanggungjawabkan psl 1MDB nie? Jgn nak kata ini bukan masalah ya....

      Padam
    3. ...nasib baik ade 1mdb, kalau tak abis duit bagi kat kroni mahadey melalui ipp...

      Padam
  5. Tak payahlah bertekak pasal 1MDB dan derma lagi. Loya dengar.

    Hakikatnya skrg Momok telah kalah total jatuh tersepok dimana era penguasaan politiknya telah berakhir dgn aib dan memalukan dan legasinya telah terhempas remuk 'berkecai-kecai' spt debu-debu halus yg berterbangan jadinya, apabila dua biji coklat 'M & M'nya dinyah-keluar dari UMNO ekoran dari tindakan berani pembersihan parasit dlm parti.

    "Jgn percaya kpd janji manis pembangkang (termasuk 'tape' 3M tu), kalau kita tidak mau jadi org British yg telah dibodohkan oleh pembangkang mrk utk keluar EU dan skrg terpaksa telan pahit tindakan bodoh mrk sendiri (mcm janji Fiji pulak org Britain ni kena ... ingatkan mat salleh cerdik, rupanya bodoh jugak, mcm protun ..)

    BalasPadam
  6. dok dgr citer fitnah realiti sebenar pentaksub madey ni langsung tk nak terima. akai dah diberi tapi dok letak kt lutut. tk nak guna dgn sewarasnya. ashik2 1MDB. Depa ni kecik2 mak pok htr gi sekolah, utk apa. dok telan pitnah tapi tk nk mengkaji. Awat Pemimpin la ni bermasaalah ka, hangpa dah tk bole kenyang ka? Awat hangpa tk reti pandang kedepan,realiti kehidupan sebenar la ni. sume dok riang ria dgn meriahnya. jgn dok habaq ada masaalah sedang kan semua dah disediakan mcm2 kemudahan. takut nanti hangpa yg bijak pandai menunding jari tu sampai bila2 rezeki tk mai. aku yg dok perhati ni heran betui dgn setgh org melayu ni, ramai sungguh yg buta mata dan hati seolah negara kita ni bermasaalah mcm negara yg hura hara sampaikan raayat mkn pun kena kutip sisa2. la ni dok nyanyi hok tu salah hok ni tk betui . bila hangpa ni nk bersyukur. nk tukar apa lagi.Ashik dok dgr pehak sana. Ni lah sikap yg ada pada raayat malaysia yg tk tahu malu, tk tahu bersyukur. Belum kena hangpa hingaq lah mcm2. esuk2 bila negara dah tungang langang. nk beli brg keperluan pun dh susah baru hangpa tau.Ingat Allah S.W.T baru bagi sikit aja ingatan. Kita sebagai umatnya pandai pandai mengunakan sebaik mgkin dan byk kan bersyukur bukan ashik meroyan tk pueh ati mcm hok pehak sana. Dah senja tu sepatutnya pulang rehat buat amal ibadat seperti yg dituntut sebagai org islam. Biarkan pemerintah yg jalan kan kewajipan mereka. Tk perlu kita sebagai raayat menghakimi mereka. Depa lagi tau tangung jwb depa.jgn dok ashik menunding jari mcm hangpa sume tu bijak pandai. belum kena pitnah yg teruk mcm PM. baru sikit jar hangpa yg sibuk meroyan.So jgn nk jadi terlebih bijak nohh.

    BalasPadam