Selasa, 2 Ogos 2016

DOJ TARIK SEMULA PERINTAH SEKATAN TERHADAP REZA DAN RED GRANITE


Selama beberapa minggu kebelakangaan ini, ramai pihak samada dari pro Tun Dr Mahathir mahupun pembangkang memainkan isu yang berkaitan tentang pengumuman Jabatan Peguam Negara Amerika yang dalam proses perundangan sivil untuk menyita harta beberapa tertuduh yang ada kaitan dengan 1MDB termasuklah anak tiri Datuk Seri Mohd Najib, Reza Aziz.

Kes ini mendapat liputan meluas di Malaysia kerana kebanyakan mereak yang membenci kerajaan mengaitkan Malaysia Official 1 yang disebut oleh Peguam Negara Amerika, Loretta Elizaberth Lynch adalah Datuk Seri Mohd Najib. Walhal, dalam sidang media yang dilakukan oleh Lynch, langsung tidak menyebut nama Perdana Menteri sebagai individu utama yang disiasat.

Lebih melucukan, mereka sedaya upaya untuk mengaitkan nama Datuk Seri Mohd Najib sebagai idividu berkenaan walaupun berulang kali Lynch menafikannya.

Namun, beberapa hari yang lalu, Presiden Amerika, Barrack Hussien Obama menyelar tindakan Lynch ini dengan menyifatkan tindakan ini terburu-buru tanpa berlandaskan bukti yang nyata. Menurut Obama, siasatan tidak boleh dilakukan hanya bersandarkan kepada laporan akhbar dan “hearsay” sehingga menarik kepentingan negara lain kedalam siasatan sivil berkenaan.

Malah menurut kenyataan yang sama, Obama turut mengulangi kenyataan 1MDB yang tegas menyatakan, syarikat pelaburan milik kerajaan berkenaan tidak mempunyai apa-apa aset di Amerika. Malah, keempat-empat individu yang disebut dalam laporan berkenaan juga tiada kena mengena dengan pihak pengurusan 1MDB seperti didakwa oleh ramai pihak.

Hasilnya hari ini, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat baru sahaja menarik balik perintah sekatan sebelum ini yang dibuat dalam tuntutan mahkamah sivil untuk merampas aset-aset yang dibuat pada 20 Julai terhadap Red Granite Pictures milik anak tiri Najib, Riza Aziz.

Kesimpulannya, isu yang dimainkan oleh segerombolan serigala lapar Tun Mahathir adalah untuk menaikkan semangat moral mereka yang selama ini sudah jatuh teruk akibat kegagalan Gerakan Anti Najib.

Adakah anda melihat perihal ini memperbodohkan diri anda dan orang sekeliling?

Nampaknya puak serigala lapar Tun Mahathir mati akal lagi.

Artikel diubah suai dari PRU14

http://www.pru14.tv/2016/08/02/doj-tarik-semula-tuntutan-mahkamah-sivil-tiada-pendakwaan-dikenakan/

27 ulasan:

  1. yang di tarik balik hanya aktiviti perfileman Reza & Red Granite, saman tetap saman..tu je..spinnnn..dedak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesian...mengharap sangat bulan jatuh ke riba.
      Belum sampai ke pendakwaan dah nak tuduh pm terlibat.
      Klu terlibat dan didakwa...tak kesah pon asalkan terjawab tuduhan.
      Ini ada beruk2 pakatun dah mengaku dia adalah hakim dan peguam amerika....qah..qah..qah

      Padam
  2. saudara admin, memang le nama PM tak disebut kerana yang diambil tindakan 4 org tu je..MO1 dikaitkan kerana ada beberapa transaksi pemindahan wang ke akaun dia..salah tetap salah admin..katakan benar walaupun pahit..

    lagipun admin, kalau semua aset yang disebut itu betul, yang untungnye rakyat malaysia..1b USD bukan sikit..DOJ buat kerja yang menguntungkan Malaysia..bukannye nak rosakkan..benda macam tu pun saudara tak suka??

    BalasPadam
  3. nak suka camne, kang miss dedak lak

    BalasPadam
  4. Nampaknya srigala-srigala masih lagi berkeliaran dan bersahut-sahutan hihi

    BalasPadam
  5. Admin.. tolong baca dan fahami betul2 isi kandungan doj tu.

    buat malu je kalau itu pun nak spin. thanks

    BalasPadam
  6. Depa settle masa main golf kot? Tapi doj tetap jalan penyitaan atas red granite cuma aktiviti perfileman saja di benarkan dan keuntungan filem di pegang olh DOJ

    BalasPadam
  7. Serigala lapar berkeliaran mungkin ketua bahagian UMNO kot.?

    BalasPadam
  8. Bukan serigala jadian RBA DAP yang menyerap masuk dalam badan yang lemah

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku org UMNO..bukan org Najib..aku tak makan dedak..aku makan nasi..jgn harap aku akan undi UMNO selagi najib jadi presiden dan PM

      Padam
  9. asal kantoi spin jer ckp RBA dap ler...puihhh la dedak2 umngok nie...
    jgn tonjolkn kebodohan tu...nti org tau jiboon2 najib xreti english...huhuhuhuhuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat apa simpan biawak hidup.
      Mana2 parti pon akan pecat biawak2 hidup.Menyusahkan parti jer...

      Padam
  10. "Adakah anda melihat perihal ini memperbodohkan diri anda dan orang sekeliling?"

    Amacam admin? rase bodoh x up artikel nie? hahahahahha.......sian najib...dikelilingi jibon-jibon pendedak yang bodoh2...hahahahah

    BalasPadam
  11. obama sendiri kata doj terburu2...lol...
    gang protun dan pakatun dah pasang angan2...kesiannnn....semuanye tak menjadi ye...
    back to basic ...kalau Allah swt tak bagi..tak bagi lah...ambik iktibar kisah anwar giler nak jadi pm...last2 kena humban ke penjara...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kalau tidak diizinkan Allah takkan terjadi sesuatu tu. tapi kalo awak nak gunakan ayat tu, adakah semua pendedahan ini akan berlaku kalau tak diizinkan Allah?
      Berdoalah moga diberi petunjuk akan kebenaran satu hari nanti yea...

      Padam
    2. Kebenaran ada depan mata... Memang xde kes pun... Bukak mata tu luas2

      Padam
    3. 7.07
      Tak de kes..tak de kes sampai laporan PAC di OSA kan..tak de kes sampai TSMY, Mukriz dipecat, shafie digantung sebab lantang pasal 1MDB..atau x de kes sebab AG cakap x de kes..bukti ada depan mata..kalau x de bukti, DOJ tak akan sekat, kalau x de bukti, BSI bank di Singapore ditutup..AG Malaysia org najib..org buta pun tahu..x pe..kalau di dunia ni lepas, akhirat ada lg bro..mmg x boleh nak lari mana2..kebenaran pe? tolong jelaskan...

      Padam
  12. kalau tak disekat maknanye takde bukti langsung lah duit tu dari 1mdb...kahkahkah....
    baik pakatun and protun bunuh diri jer lah....kalau benci sangat dengan najib tu...atau pun pindah jer negara lain ...orang bebal jer yang percaya benda2 mengarut ni....
    tu hah...cer tanya sultan johor..kut2 dia yang ambik duit 1 mdb beli jet, lori, kereta mewah dll...tapi 1mdb kata takde duit hilang....akaun pun dah kena audit....so maknanye apa?...citer dongeng yang x menjadi....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ape negara nie bapak ko punyer ker kena ikut ape yang ko suke...

      ko nak jilat jubo najib ko jilat...kami xlalu...

      Bodoh jgn tunjuk kalo x paham isu sebenar 1mdb nie yea...

      Padam
    2. Ko tu pemakan taik mahathir

      Padam
    3. 4.57
      ni sorang lagi bangang..tahu nak maki org je..sekatan yang ditarik, tp pertuduhan sivil ditarik ke? dan segala pendapatan red granite perlu dimasukkan ke dalam 1 akaun..sebarang transaksi perlu mendapat kelulusan..aduh pemakan dedak..baca tak habis lg dah seronok lepas tu maki2 org..najib ajar ye..sebb tu aku x nak dia jadi PM sebb ajar org jadi kurang ajar macam saudara

      Padam
  13. true..those who dont like najib and cannot even wait for the next ge should just get out from the country. had enough with sick people who doesnt even understand the issue and process but simply made allegations and believe what they want to believe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.49ptg
      who are you asking those who dislike najib to get out of this country..what we do is to save malaysia from najib..we want someone who are working to make rakyat richer, not himself richer...who gave u the authority? Najib?Pendi?

      Padam
  14. peribahasa jilat jubur ni pembangkang dan anc jer guna....sebab mereka dah biasa jilat jubur kut....wakaka..

    BalasPadam
  15. Ramai geng protun Mahathir tersandar dipintu jamban dgn mulut berbuih.. hahaha...pemakan taik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada yg tengah nazak...
      Dahlah mabuk minum kencing media yahudi...sampai skrg mrk masih gagal dan terus gagal.Kesian...

      Padam
  16. Udah2 ler wahai macai dan peguam/hakim amareka pakatun oiii....
    Klu benor ler ada salah laku....korang bergabung ler dgn tun mamak kerala kumpul peguam2 hebat seluruh malaysia utk dakwa najib n 1mdb.Kan mahdey ada ramai kroni kaya raya termasuk anak2nya sendiri utk biaya para peguam tersebut.
    JANGAN GUNA HAKIM/PEGUAM AMAREKA yg standard pengumpat masuk neraka....
    Rakyat dah bosan dan semakin muak dgn golongan rich n famous yg gila kuasa nie.Tak cukup ker 22 tahun memewahkan waris dan kroni dan memperbodohkan rakyat dgn perjanjian bodo dan bangang yg berat sebelah.Tangkapan ISA bagi rakyat yg berani mendedahkan salahlaku mrk.Bailout berbillion2 ringgit dgn wang rakyat utk selamatkan syarikat waris dan kroni.Jual tanah rakyat kpd kroni dgn harga murah dan beli balik berpuluh kali ganda.Projek diberi kpd kroni tanpa tender terbuka.Itu antara sebahagian kecil salahlaku era 22 tahun.KORANG NAK LAGI KER SEJARAH ITU BERULANG?????
    Rasa2nya beruk2 dan peguam amareka tak kesah krn mrk bukan sahaja kenyang dedak tetapi mabuk kena kencing bapak pakatun dan media zionis.
    Hehehe...lantak korang ler!!!!
    Klu najib tak jadi pm pon asalkan jgn puak legasi 22 tahun yg gila kuasa dan harta sampai kiamat....

    BalasPadam