Khamis, 29 September 2016

AZIZ BARI KENA 'CHECK MATE' DENGAN ANAK MUDA BERNAMA FARIZ HADI

MALAM tadi bertempat di 'Ruang' Seksyen 16, Shah Alam telah diadakan satu dialog 'Diskusi Kesetiaan kepada Raja dan Keluhuran Perlembagaan' anjuran Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Antara panelis yang dijemput adalah Dr. Aziz Bari (DAP), Hanif Khairi (Peguam Kanan), dan Adnan Seman (Peguam Kanan).
Dialog malam tadi lebih menjurus kepada kuasa eksekutif YDP Agong dalam melantik dan memecat Perdana Menteri atas desakan deklarasi rakyat yang dibuat oleh Tun Mahathir. Panelis menyokong supaya kuasa eksekutif YDP Agong dikembalikan semula selepas diubah oleh Tun M berpuluh tahun dahulu. Namun perkara yang tidak disangka berlaku apabila seorang hadirin yang hadir, Fariz Hadi mengajukan soalan kepada Dr. Aziz Bari berkenaan perlembagaan DAP yang langsung bertentangan dengan perlembagaan negara sedia ada. Akibat tekanan dengan asakan soalan-soalan, Aziz Bari terus membuat kesimpulan bahawa Perlembagaan DAP sama seperti perlembagaan Persatuan Penduduk. Jika DAP berjaya memerintah Malaysia, mereka MUNGKIN akan mengubah isi kandungan perlembagaan parti mereka namun buat setakat ini tidak diubah kerana tiada keperluan yang mendesak. Dalam perlembagaan DAP, mereka tidak mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi Malaysia yang ini bertentangan dengan perlembagaan rasmi negara. Persoalan ini yang tidak dapat dihurai secara langsung oleh Aziz Bari kerana mungkin cuba untuk mempertahankan partinya bagi memastikan orang Melayu terus menyokong DAP

Sumber JAWA BERNAM

7 ulasan:

  1. Zaman sekarang, kapir dan murtad yang hanya Islam pada nama tetapi jiwa terlajak kapir.
    Pengkhianat Bangsa dan Agama demi harta dan kekayaan di dunia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm si mamak kerala...asyik tuduh org lain jer keje dia.Mcm lah bagus sgt.

      Padam
  2. Ramai sekarang ni melayu yang mempertahan kafir walaupun si kafir tu dah tunjuk yang mereka memeng menentang islam tapi si melayu yg mengaku islam ni masih bertungkus lumut mempertahan kafir tersebut....kenapa? ini persoalan yang harus diteliti oleh orang melayu islam. adakah kita mahu kafir3 tu yg memerintah Malaysia...contoh jelas di singapura.

    BalasPadam
  3. Ada juga orang melayu yang menjilat ludah sendiri ....ludah ke langit jatuh ke muka sendiri ...memang sungguh memalukan

    BalasPadam
  4. Ramai dah Melayu jadi liberal.
    Ramai Melayu berzina.
    Ramak Melayu penagih dadah.

    Apa ulama peduli.

    BalasPadam
  5. Tak malu betul ulama mengaku pewaris nabi tapi tak sayangkan ummah.

    Melayu penagih dadah.
    Melayu buat anak luar nikah.

    BalasPadam
  6. Pelik bagaimana parti yg tak terima perlembagaan negara boleh didaftarkan. Merapu kut? Atau pendaftar pertubuhan tidor? Ha3. Macam Malaysia takde undang2 pulok naa?

    DAP perintah Malaysia? Hmmm kena menang 112 kerusi Parlimen kalau gitu. Tapi bertanding hanya 50+ kerusi Parlimen jer. Harapan cerah.. beryanding 50+ tapi menang 112. Ha3.

    BalasPadam