Jumaat, 13 Januari 2017

BIBIT KEBENCIAN TERHADAP ORANG KITA DIAJAR OLEH MEREKA DARI KECIL!!

#kopipes saudara ismail...pasal beg plastik 20 sen di Selangor...

======

Assalamualaikum sahabat2 FB semua dan selamat pagi. Coretan dari seorang sahabat utk buat pendoman : □ ■ □ ■ □ ■

HARI ini saya ke sebuah kedai runcit orang cina di Bukit Sentosa, Rawang membeli barang dalam jumlah yang besar juga @ RM 97.00..

kemudian anak cina yang juga cashier bertanyakan saya samada saya mahu bag plastik atau pun tidak dan saya pun menjawab mestilah mahu..kalau tidak macam mana nak bawa barang2 ini. Dia pun keluarkan tiga beg plastik dan minta wang 60 sen.

Saya pun bertanyakan 60 sen untuk apa. Dia pun menjawab untuk setiap plastik beg harganya 20 sen. Saya pun bertanyakan kemana pergi wang 20 sen ini..dengan selamba dia menjawab 20 sen untuk kerajaan..sebab kerajaan sekarang sudah tak ada duit..

saya pun bertanya kerajaan mana yang tak ada duit..dengan selambe juga dia kata kerajaan UMNO/ BN. Saya pun cakap sekarang Selangor kerajaan PKR/DAP..apa sebab awak cakap UMNO/BN...dia pun jawab..saya punya bapak suruh cakap itu macam.

Saya pun keluar kedai dengan meninggalkan semua barang diatas kaunter, nasib baik belum bayar...

DI SINI JELAS KITA TAHU BAHAWA ORANG2 CINA MENANAM SEMANGAT KEBENCIAN TERHADAP ORANG2 MELAYU KEPADA ANAK2 MEREKA DARI KECIL LAGI..

1 ulasan:

  1. BERHATI-HATI PENIPUAN LICIK DARI PKR INI. SEBARKAN...!!!

    Ramai yang menerima pangggilan dari nombor telefon 03-78902700 yang memperkenalkan diri sebagai “CPI (Centre of Policy Initiatives) Call Centre”.

    Panggilan tersebut kononnya menjalankan kaji selidik tentang parti politik mana yang mereka akan pilih untuk undi pada pilihanraya akan datang.

    Ternyata soalan rahsia siapa kita akan undi pada PRU akan datang sangat sensitif dan boleh mendatangkan reaksi negatif dan marah. Akibatnya memang terbukti bila rakyat menyatakan kemarahan menerima panggilan dan pertanyaan tersebut dengan memaki hamun BN di laman-laman media sosial.

    Untuk makluman orang ramai, terdapat hanya satu CPI yang aktif menjalankan kajiselidik di Malaysia pada masa kini dan dipelopori INVOKE. INVOKE ialah NGO yang dikelola oleh Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli dan Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen dan melalui program I-CPI yang berkempen untuk Barisan Rakyat ( PKR, DAP & PPBM ).

    Rata-rata netizen menyalahkan kerajaan Barisan Nasional dan beranggapan yang call centre ini adalah black ops oleh Barisan Nasional. Ternyata ini adalah taktik jahat Rafizi yang memang terkenal sebagai pakar fitnah PKR.

    BalasPadam