GST

Ayat-Ayat Gst Puncanya, Untung Tetap Nak Lebih

10:26:00 PG headbomb 1 Comments

Masalah bila Ramadan, harga makanan seolah-olah tidak masuk akal, malah kenaikan dengan menuduh GST puncanya ibarat satu senjata lepas tangan terhadap golongan tamak haloba, sudah pasti golongan nak pergi haji cepat ini sudah seronok untuk untung bila sesuatu berlaku kenaikan, Kerajaan yang akan dipersalahkan, bukan mereka.

Masalah lain, KPDNKK, mana pergi ketegasan? Takkan bila dah tak terkawal, baru nak buat sidang media bagai, kamon pak menteri, garang sikit, jangan dimainkan hal-hal tidak sepatutnya yang mungkin kerajaan pula yang kena.

Buatlah pemantauan. Mana logik kalau harga murtabak sampai RM5 ringgit. Mana mungkin pula air bungkus sampai jual RM5 sepeket.

Jangan main-main dengan emosi rakyat. Parah nanti.

Pengguna pula, kalau ada peniaga luar batas, viralkan je. Sekarang ni zaman ajar manusia angkuh dengan viral. heh.

GST puncanya kata peniaga ini.

http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/gst-punca-harga-juadah-naik-1.681549

1 ulasan:

  1. Tak apa... Ustaz cakap kalau nak kaya, untung biar sikit tapi kualiti biar konsisten. Kalau mahal sangat korang adu kat KPDNKK la... Sampai bila mentaliti salahkan kerajaan ni nak dipakai? Negara kita bukan komunis yang semua perkara kerajaan buat. Yang menindas tu peniaga, jadi kalau mahal pegi tempat lain. Ada faham macai yang hanya tau hentam kerajaan tapi tak tahu siapa yang menjual?

    BalasPadam