Dap,

[GEMPAR] Nama Calon Pakatan Harapan PRU14 Terbongkar

Hebat Perancangan Pakatan Harapan, nampaknya mereka sudah mencaturkan impian supaya Selangor ditakluk semula PRU 14 nanti.

Hebatnya, PAS sudah mereka tendang jauh-jauh, ketawa besar Mat Sabu, kerana impian melihat Pan mengantikan PAS bakal terlaksana sedikit demi sedikit.

Agaknya, apakah peranan PAS bila rahsia tikam belakang ini sudah terbongkar? Adakah perbalahan besar ini akan menjahanamkan parti pembangkang atau dengan tiba-tiba PAS akan bersama dengan Pakatan Harapan atau bekerjasama dengan BN?

Itu semua tidak dipastikan. Cuma ingin lihat, Pakatan Pembangkang tidak lagi mentadbir selepas PRU14 nanti.

Kita tunggu.




3 ulasan:

Dap,

Ikut Dap Pasti Jadi Pengkhianat dan Penderhaka

"Setiap Kali Ikut DAP, Mesti Akan Jadi Pengkhianat Dan Penderhaka"

Sepanjang minggu ini, saya melihat senario politik pembangkang terutamanya PPBM, sudah semakin berjaya di doktrinisasikan oleh DAP. Saya sebenarnya agak terkejut apabila melihat seorang yang pernah berkhidmat untuk negara selama 22 tahun, bertukar menjadi seorang penderhaka kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar.

Jika sesiapa yang mengikuti perjalanan politik Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini, mungkin mereka akan teringat bagaimana beliau sanggup mempergunakan Almarhum Sultan Iskandar dalam usahanya untuk melemahkan kuasa Raja-Raja Melayu di negara ini.

Sebagai seorang anak Malaysia yang cintakan keamanan, menghormati ketatasusilaan dan toleransi, apa yang dilakukan Mahathir dan barisan kepimpinan parti bunga ini, boleh saya sifatkan sebagai biadab dan mencerminkan betapa kemaruknya mereka untuk berkuasa, sama seperti "tuan" mereka sekarang ini, DAP.

Click link to read full article:
https://datukhuanpcm.blogspot.my/2017/01/setiap-kali-ikut-dap-mesti-akan-jadi.html?m=1

0 ulasan:

Muhyiddin Yassin,

Muhyiddin Sudah Kesipuan?

Kalau ikut sangat perangai pemimpin dan pengikut parti Bunga memang boleh ada kerosakan sel-sel otak kalau dibiarkan.

Semuanya kerana nak Najib dijatuhkan, segala bentuk serangan yang kurang bijak dihalakan kepada Najib, tetapi selalunya akan memalukan mereka sendiri.

Sebelum ini Mahathir memberi tohmahan, katanya pemberian BR1M adalah salah, rasuah, haram dan jelek.

Setelah U-turn, dia memberitahu, sekiranya pakatan pembangkang menang PRU14, BR1M akan diteruskan. Cukai ala-ala GST akan diadakan, paling rare GST akan dihapuskan.

Sekarang kebodohan maksimum mereka buat lagi, menyerang Sultan Johor berkaitan projek Forest City, katanya Johor gadai tanah kepada China.

Agaknya mereka tahu, projek Forest City tu adalah projek tambakan tanah, dari mana gadainya?

Mungkin kali ini serangan bertali arus yang agak memalukan pasukan Bunga sehingga mengheret Sultan dalam serangan projek Forest City.

0 ulasan:

Saiful Nang

Dulu Saiful Nang Puji Hospital Pakistan, Sekarang Puji Pula Presiden Filipina

Mungkin niat dia nak menunjukkan negara kita dipimpin oleh pemimpin yang sepatutnya duduk rumah kayu, dia je boleh duduk rumah batu.

Dia je paling pandai, hebat, dewa, power Serta maksum, semua dialah.

Almaklumlah kalau ikutkan sembang Saiful Nang ni ibarat seorang yang paling sempurna serta perfect, negara dia je buruk, busuk, huduh, jijik.

Negara luar bagus, hebat, jaga rakyat, konon teori dia macam Anwar Ibrahim puji negara Venezuela yang bagi minyak murah, apa jadi negara tu sekarang, dia berani tak ulas?

Jijik manusia bernama Saiful Nang ni. Jumpa cakap dengan dia, job dah kurang ke? Atau lum kaya gila babi lagi?

Jari tengah untuk manusia kompom masuk syurga bernama Saiful Nang!!

1 ulasan:

DBKL

Kapcai Tiada Halangan Masuk Bandar kata DBKL

DBKL TIDAK CADANG LAKSANA LARANGAN KAPCAI DALAM MASA TERDEKAT

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak akan melaksanakan larangan motosikal berenjin kecil atau dikenali sebagai ‘kapcai’ memasuki pusat bandar dalam masa terdekat, sebaliknya akan akan menjalankan kajian secara menyeluruh mengenai hal tersebut selepas projek pengangkutan awam siap kelak.

Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Mhd Amin Nordin Abd Aziz berkata bahawa cadangan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengenai kemungkinan akan melarang penggunaan kapcai di pusat bandar masih dalam perbincangan dan belum diputuskan untuk dilaksanakan dalam masa terdekat.

“Justeru, cadangan larangan kapcai itu tidak berlaku dalam masa terdekat dan perlu dilihat sehingga projek pengangkutan awam siap kelak,” katanya dalam sidang media berhubung projek DBKL semalam.

Dalam masa sama, DBKL tidak bercadang mengehadkan kemasukan kenderaan berat ke pusat bandar raya itu seperti disarankan oleh Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Dr Wan Junaidi Wan Jaafar.

Walau bagaimanapun Mhd Amin menegaskan bahawa pelaksanaan larangan kemasukan kenderaan berat seperti lori ke pusat bandar melibatkan waktu tertentu telah dilaksanakan.

“Kita sudah ada sistem melibatkan waktu-waktu tertentu yang membenarkan lori masuk ke pusat bandar. Jadi tidak boleh mengharamkan terus kerana lori membawa bahan,” katanya.

SUMBER http://www.selangorpress.net/nasional/2017/01/dbkl-tidak-cadang-laksana-larangan-kapcai-dalam-masa-terdekat/

0 ulasan:

#KekalNajib,

DR. MAHATHIR, KERAJAAN KELANTAN, DAN BANJIR BESAR


Ramai yang mungkin terlepas dari melihat kemampuan dan pengalaman Tun M dan DS Najib Razak.
Kedua-dua daripada mereka mempunyai pengalaman mengemudi pilihan raya yang kritikal.
Tun M pernah kehilangan Sabah, Kelantan dan Terengganu dan berpengalaman merampas kembali Sabah bersama DS Anwar Ibrahim melalui pembentukan UMNO. (Terengganu dirampas semula oleh Pak Lah)
Kekalahan beliau di Kelantan menjadi warisan turun-temurun sehinggalah pada hari ini. Dendam Tun M kepada negeri Kelantan tidak pernah luput.
DS Najib Razak pula mewarisi 4 negeri yang kalah dan kemudiannya berjaya menawan kembali negeri Kedah.
Di sini kemahiran kedua-dua pemimpin tampak seperti sama, namun yang amat memahami bagaimana untuk menawan negeri daripada pembangkang di zaman media sosial adalah DS Najib Razak.
Tun Mahathir tidak mempunyai pengalaman berpolitik era media sosial.
Untuk PRU-14, sasaran pembangkang adalah untuk menawan negeri Johor Daruk Takzim. Dan kerana itulah negeri Johor menjadi tumpuan kepada gerakan pembangkang.
Satu kertas kajian telah dibentangkan setelah tamat PRU-13 dengan menyatakan Johor sebagai sasaran seterusnya oleh DAP.
Dengan Lim Kit Siang yang telah berjaya membina pangkalan baru di Gelang Patah, sebahagian besar parlimen pantai barat Johor dikuasai oleh pembangkang (DAP fokus parlimen di sepanjang lebuhraya PLUS), Zaid Ibrahim yang menawarkan diri untuk bertanding di Johor dan fokus Tun Mahathir sendiri yang banyak bermain dengan sentimen negeri tersebut, negeri Johor bakal menjadi medan pertempuran yang baharu.
Perlu diingatkan juga bahawa Presiden parti Tun M pun daripada negeri Johor.
Negeri Johor merupakan 'jewel in the crown' bagi UMNO dan Barisan Nasional dan sekiranya Johor jatuh ke pembangkang, maka ia merupakan satu tamparan yang hebat bagi UMNO dan anjakan moral yang tinggi bagi pembangkang.
PRU-14 masih milik Barisan Nasional, tetapi PRU-15 bakal menjadi pertempuran hidup-mati bagi semua parti politik di dalam negara kita.
Penulisan sahabat saya, saudara Isham Jalil menyingkap kembali sejarah Tun Mahathir di Kelantan dan memberikan ruang untuk kita mengkaji dengan lebih mendalam.
Dari Facebook Raziz Rashid 
----------------------------------------------
DR. MAHATHIR, KERAJAAN KELANTAN, DAN BANJIR BESAR
(Artikel terbitan Sinar Harian dan The New Straits Times, 16 & 17 Jan 2017)
"Pada tahun 1990, PAS telah mengambil alih kerajaan negeri Kelantan daripada Barisan Nasional. Tiga tahun sebelumnya, Dr. Mahathir, Perdana Menteri pada ketika itu, telah menewaskan Tengku Razaleigh Hamzah dalam pertandingan sengit dan pahit untuk jawatan Presiden UMNO. Tengku Razaleigh, yang masih segar dengan luka pertarungan, berjaya membalas dendam pada pilihan raya umum tahun 1990 apabila beliau dan parti yang baru ditubuhkannya iaitu Semangat ‘46 membantu PAS untuk mengalahkan Barisan Nasional seterusnya mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri. Dr. Mahathir telah kehilangan Kelantan kepada PAS dan Tengku Razaleigh, dan beliau berasa terkejut dan marah."
"Berikutan daripada itu, sepanjang tahun-tahun 1990-an di bawah pentadbiran Dr. Mahathir, peruntukan kewangan daripada Kerajaan Persekutuan untuk negeri Kelantan telah dipotong dengan ketara. Antara tahun 1991 dan 1995 di bawah Rancangan Malaysia Keenam, hanya kurang daripada satu peratus daripada RM116 bilion perbelanjaan pembangunan Persekutuan telah diperuntukkan kepada negeri Kelantan, iaitu peruntukan paling rendah berbanding dengan negeri-negeri lain. Amalan ini berterusan sehingga tahun 2003."
"Justeru, terdapat hanya sedikit aktiviti pembangunan di Kelantan pada tahun 1990-an. Lebuh raya, jalan raya dan empangan yang telah dirancang dan sepatutnya dibina telah dibatalkan. Akibatnya, pertumbuhan ekonomi negeri Kelantan telah terbantut, dan peluang-peluang pekerjaan adalah terhad. Kesannya, telah berlaku penghijrahan beramai-ramai penduduk tempatan keluar dari negeri Kelantan dalam tempoh ini. Beratus-ratus ribu rakyat Kelantan terpaksa berhijrah keluar untuk mencari pekerjaan. Kini, dianggarkan bahawa setiap satu daripada tiga orang daripada 1.5 juta rakyat Kelantan tinggal dan bekerja di luar negeri tersebut. Jika Dr. Mahathir telah bertujuan untuk menghukum PAS dan Tengku Razaleigh, rakyat Kelantanlah sebenarnya yang telah menjadi mangsa."
"Kekurangan pertumbuhan ekonomi berikutan bantuan kewangan yang terhad daripada Kerajaan Persekutuan pada tahun 90-an telah menyebabkan kerajaan negeri Kelantan dan para pemimpinnya berusaha mencari jalan untuk menyelamatkan keadaan. Dan mereka telah menggunakan cara yang paling mudah dan paling cepat untuk menjana pendapatan dan mengurangkan beban kewangan kerajaan negeri, iaitu dengan pembalakan."
Untuk artikel penuh, sila lawati:
Bahagian 1- Dr. Mahathir dan Kerajaan Kelantan:
http://www.sinarharian.com.my/…/banjir-berlaku-kerana-manus…
Bahagian 2- Pembersihan hutan penyebab banjir besar, dan apa yang perlu dilakukan:
http://www.sinarharian.com.my/…/ini-masa-manusia-tebus-sila…
(English version: The Kelantan Floodgate
Part 1: http://www.nst.com.my/news/2017/…/204542/kelantan-floodgate…

1 ulasan:

Kapcai Tidak Boleh Masuk Kuala Lumpur?


Dewan Bandaraya Kuala Lumpur sedang menjalankan kajian untuk mengenal pasti pendekatan terbaik bagi mengatasi masalah pencemaran di Kuala Lumpur.
Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, antaranya cadangannya adalah untuk mengehadkan kemasukan motorsikal kecil dan kenderaan persendirian ke kawasan bandar.
Beliau berkata, cadangan tersebut merupakan salah satu pendekatan yang sedang dikaji sekiranya kenderaan awam yang lebih murah dapat disediakan bagi memudahkan pergerakan warga kota dan pada masa yang sama menjaga alam sekitar.
“Apabila pengangkutan awam yang murah dan berpatutan dapat disediakan kita mungkin akan mengkaji keperluan untuk mengehadkan penggunaan motosikal kecil dan kenderaan persendirian seperti bandar besar lain” Kata beliau ketika dihubungi media.
"Ketika waktu bekerja, populasi penduduk di dalam bandar Kuala Lumpur menyaksikan sebanyak lima hingga tujuh juta penduduk berulang-alik ke tempat kerja."
Namun Tengku Andnan menegaskan langkah tersebut masih diperingkat kajian menyeluruh untuk mengehadkan kemasukan motosikal kecil dan kenderaan persendirian ke dalam Kuala Lumpur memandangkan ia adalah keperluan warga kota.

http://www.malaysiannews.my/semasa/item/4158-ku-nan

1 ulasan:

GST : Mahathir Serlahkan Dirinya Lidah Bercabang - Datuk Huan Cheng Guan


GST : Mahathir Serlahkan Dirinya Lidah Bercabang
Jika ada sesiapa yang masih ingat, antara perkara yan begitu hebat diserang oleh Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap kerajaan hari ini adalah isu yang membabitkan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST). Beliau mendakwa, GST telah meningkatkan harga barangan di pasaran tempatan dan berterusan memanipulasikan keadaan.
Mengulas tentang perkara ini, Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan berkata, jika Mahathir memperjuangkan SST, cukai berkenaan dikenakan pada kadar 10 peratus untuk cukai barangan dan 5 peratus pada cukai perkhidmatan. Jadi jumlah keseluruhan cukai yang dikenakan adalah pada kadar 15 peratus. Manakala cas cukai GST pula adalah padar 6 peratus flat.
Justeru, beliau mempersoalkan, adakah SST jauh lebih rendah berbanding GST? Jawapannya, sudah tentu tidak.
Beliau berkata, satu perkara yang Mahathir cuba sembunyikan adalah, melalui cukai SST, terlalu banyak peniaga dan peruncit, culas membayar semula cukai yang dikenakan kepada pihak kerajaan. Jika ada yang membayarnya sekalipun, jumlahnya tidak setara dengan jumlah yang dikenakan kepada pengguna. Di sinilah boleh disimpulkan bahawa kerajaan sewaktu pentadbirannya mengalami kerugian tanpa sedar!
Namun melalui cukai GST, ianya disifatkan lebih telus di mana peluang buat peniaga untuk mengelak dari membayar cas cukai berkenaan kepada kerajaan, adalah amat tipis. Kita boleh melihat sendiri bagaimana ada diantara peniaga yang didakwa di mahkamah akibat culas membayar hasil cukai berkenaan kepada kerajaan dan menaikkan harga sesuka hati mereka.
Datuk Huan juga berasakan Mahathir menggunakan alasan yang karut apabila mendakwa harga barangan hari ini selepas cas GST dilaksanakan, meningkat dengan mendadak. Bagi beliau, ia jelas satu dakwaan cukup karut dan hanya direka-reka oleh Mahathir untuk mendapatkan sokongan kepada beliau.
Ini kerana, sejak merdeka lagi kerajaan langsung tidak menjalankan apa jua jenis perniagaan pembekalan barangan makanan dan asas kepada rakyat. Justeru, beliau hairan, kenapa kerajaan yang dipersalahkan apabila berlaku kenaikan harga barang sedangkan pembekal, peruncit dan pemborong yang menaikkan harga barangan mereka?

0 ulasan:

Pakatan Harapan,

PARTI BUNGA YAKIN 80 KERUSI PARLIMEN DALAM TANGAN, BR1M DITERUSKAN BILA MENANG PRU14

Kehebatan parti bunga mewarkan satu dunia yang partinya adalah parti paling dominan, paling popular serta paling teragung untuk mengantikan Umno.

Tun Madey mengatakan BR1M adalah rasuah, anggap GST adalah haramjadah, negara lain buat tak mengapa, Malaysia buat je haram, buruk, huduh, keji dibawah pimpinan Najib kata Madey.

Sudahnya semalam di Stadium Melawati l, Shah Alam, membuktikan parti bunga paling popular dan hebat teragung dapat mengumpulkan ahli yang teramai iaitu 6 juta ahli baru.

Meraikan usia 4 bulan parti bunga mengatakan melalui Tun Madey ketika berucap, BR1M tetap akan diteruskan, manakalanya GST akan cuba dihapuskan, dan cukai lain akan digunakan katanya.

Nampaknya, Madey sudah berjaya membodohkan penyokong setia mereka dengan gula-gula si nyanyuk.

Kesian. Akhirnya memperakui BR1M itu bagus sedangkan sebelum ni kata haram. Gila iseng kerana nak kuasa, akal semua jadi tepu dan sentiasa menipu.

Tepuk dada tanya burung anda.

0 ulasan: